Lite kul, han ska testa hur laddnätverken funkar i 2v....
Förresten, är inte detta första gången en VD för en avgasbilstillverkare sätter sig bakom ratten på en elbil och visar det publikt?
Må ses som en liten grej, men det är ju ett ENORMT steg framåt egentligen. Ett erkännande av tekniken på ett handgripligt sätt av högsta hönset är ju något helt annat än skriftliga uttalanden trimmade av marknadsavdelningar.
Carlos Ghosn har gjort en hel del promotion för Nissan Leaf och säkert kört den en del genom åren. Men VWs satsning känns mer seriös än Nissans. Hoppas VW kan leverera med
Nej, men var ju säkert en elbil som orsakade branden. En bensinbil kan inte börja brinna bara sådär av sig själv, det vet vi ju. Egentligen är det konstigt att den brann överhuvudtaget, det finns ju ingenting i en bensinbil som är lättantändligt. Den har ju inga batterier. Men skulle den ändå brinna så är röken helt ofarlig och branden går att släcka ungefär som ett levande ljus.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
The restructuring agreement, which will cut more than $6.5 billion of debt,
Om jag är skyldig någon några tusen, då har jag problem. Om mig företag är skyldig någon några miljarder, då har de problem.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Man ska kanske inte kalla saker för vad det inte är.
Nej, det är ingen 'autopilot, det är ett förarassistanssystem, inget annat. Kolla testet i filmen.
Nej, det är ingen 'autopilot, det är ett förarassistanssystem, inget annat. Kolla testet i filmen.
Det finns inget som heter "autopilot" i en Tesla.
Det finns däremot en funktion benämnd "autosteer" som är märkt med "beta" och default är disabled. Försöker man enabla den får man en stor varningsruta med text som informerar om dess begränsningar.
Namnet är nog rätt det är folk som missförstår vad autopilot är. Tror iofs inte namnet i sig är något problem utan istället hur pass bra systemet funkar för det mesta. Det går ju numera att åka långa stunder utan att behöva ingripa.
Det finns däremot en funktion benämnd "autosteer" som är märkt med "beta" och default är disabled. Försöker man enabla den får man en stor varningsruta med text som informerar om dess begränsningar.
Vad är märkligt med det? Det är ett koncept, inte en funktion.
Du har fel
Autopilot
De avancerade säkerhets- och komfortfunktionerna i Autopilot är utformade för att hjälpa dig med de mer ansträngande delarna av körningen. Autopiloten introducerar nya funktioner och förbättrar existerande funktionalitet för att göra din Tesla säkrare och mer kapabel över tid.
Autopilot låter din bil styra, accelerera och bromsa automatiskt inom sitt körfält.
De befintliga Autopilotfunktionerna kräver aktiv övervakning från förarens sida och gör inte bilen autonom.
EDIT: Dessutom var ditt påstående att det inte finns något som heter Autopilot i en Tesla, vilket det ju bevisligen gör oavsett.
Senast redigerad av rockard, redigerad totalt 1 gånger.
Vad är märkligt med det? Det är ett koncept, inte en funktion.
Går jag in och ska köpa en av lagerbilarna Tesla har på sin hemsida (vilket jag har gjort en del denna vecka då jag är trött på leveransföreningarna gällande den P2 jag beställt) så står det att de har autopilot:
Nyckeldetaljer
Pearl White
19" Sport-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
Går jag in och ska köpa en av lagerbilarna Tesla har på sin hemsida (vilket jag har gjort en del denna vecka då jag är trött på leveransföreningarna gällande den P2 jag beställt) så står det att de har autopilot:
Nyckeldetaljer
Pearl White
19" Sport-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
Återigen, autopilot är ett koncept.
Det ger dig möjlighet att nyttja funktioner såsom TACC och autosteer.
Det var det roligaste inlägget sedan länge.
Fascinerande hur du lyckas förvränga verkligheten bara för att försvara Tesla. Och detta trots att det är helt uppenbart att det var ett pucko som kraschade in i polisbilen. Inte Teslas fel.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14