Vi har kört en del med en sån liten lasthylla för tre cyklar på dragkroken i sommar. Med kabel till externa bakljus på cykelhyllan.
När vi kopplat bort lasthyllan - och ibland även dragkroken / ibland inte - så är lilla husvagnssymbolen uppe till vänster på skärmen i bilen fortfarande tänd. Ibland röd ibland gul ibland blå... Även när dragkroken är helt bortmonterad, och alla lock och luckor tillbakasatta.
Nån som vet varför det är så?
Husvagnssymbol på skärmen med dragkrok
Moderator: Redaktion
- Ekokobonden
- Teslaägare
Husvagnssymbol på skärmen med dragkrok
Nissan Leaf -18 2.Zero 40 kWh pärlgrön
Tesla mod 3 -19 LR blå drag
Scott E-Sub Active 36 V 400 Wh
Husqvarna 535 iXP 2*5 kWh
Automower 450 X -20
AL-KO 4757 Li SP -16
Solceller 104 m2 13500 kWh/år
ETC-el sol & vind abonnemang
Tesla mod 3 -19 LR blå drag
Scott E-Sub Active 36 V 400 Wh
Husqvarna 535 iXP 2*5 kWh
Automower 450 X -20
AL-KO 4757 Li SP -16
Solceller 104 m2 13500 kWh/år
ETC-el sol & vind abonnemang
Re: Husvagnssymbol på skärmen med dragkrok
Man måste manuellt gå in i menyn och stänga av släpvagnsläget. Minns inte exakt i vilken avdelning det ligger under, men den är inte jättesvår att hitta 
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Under Körning, längst ned.Remih skrev:Man måste manuellt gå in i menyn och stänga av släpvagnsläget. Minns inte exakt i vilken avdelning det ligger under, men den är inte jättesvår att hitta
Jag var också lite brydd av detta då den inte kom upp automatiskt när jag kopplade till ett släp senast men å andra sidan innan jag fattade att man måste sätta på den manuellt också ibland så gick det ju att köra med AP och jag trodde detta var någon uppdatering som kommit men så var ju inte fallet 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.