Köp en ny, galet prisvärd särskilt med tanke på andrahandsvärdet.
Ja precis, jag kikar på att sälja min ifall det kommer en uppdaterad S under hösten. Verkar ju knappt tappa någonting alls även om man skulle sikta på att vara ”billigast på blocket” så kostnaden för att byta blir ju låg. Det låter väl rimligt med 3 Teslor på 3 år...
Vad vore ett rimligt pris, tro? Svårt att värdera långmilare även om batteri mm fortfarande täcks av garanti.
Personligen skulle jag aldrig betala över 400.000 för en Model S som gått över 20.000 mil, och då behöver den vara i bra skick. Taxibilar körs och slits rätt hårt också. Skulle personligen värdera den där till runt 350.000 +/- 20.000 beroende på övrigt skick.
Sen kan väl taxiutrustningen vara värd en 10-20.000 också, svårt att förstå om det ingår i priset eller inte...
Vad vore ett rimligt pris, tro? Svårt att värdera långmilare även om batteri mm fortfarande täcks av garanti.
Personligen skulle jag aldrig betala över 400.000 för en Model S som gått över 20.000 mil, och då behöver den vara i bra skick. Taxibilar körs och slits rätt hårt också. Skulle personligen värdera den där till runt 350.000 +/- 20.000 beroende på övrigt skick.
Sen kan väl taxiutrustningen vara värd en 10-20.000 också, svårt att förstå om det ingår i priset eller inte...
Tack för svar - som novis tänker jag att en elbil går tills batteri eller elmotor lägger av och att mätarställning då blir mindre intressant. Men slitage på interiör och exteriör är rimligen rätt påtagligt. Men om skärmen är bytt och det är stålfjädring borde det väl inte vara några dyra reparationer på en sådan kärra som i annonsen?
Då såldes då återigen en model3 Som ej haft någon värdeminskning alls. Dvs helt gratis att äga. Varför man betalar fullpris för en beg förstår jag inte men det har hänt flera ggr.
Den där och flera andra har klubbats men sen dykt upp igen efter några dagar.
Sen kostar det 20 lax att sälja på kvd, och den där köptes när de kostade 750+.
Men det är ju "lite" bättre än alla avgasbilar...
Finns ju billigare på Blocket som har färre mil. I övrigt ser det rätt skabbigt ut när folieringen börjat släppa.
Tänkte du behålla folieringen?
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Nej jag kommer tyvärr inte köpa den där bilen, det finns fortfarande billigare Tesla med färre mil på Blocket. Men skulle jag komma på andra tankar lovar jag dig folien gratis, efter jag har rivit av den, men du får montera den själv, eller också mejlar du säljaren och frågar om du kan få köpa folien löst.
Finns ju billigare på Blocket som har färre mil. I övrigt ser det rätt skabbigt ut när folieringen börjat släppa.
Tänkte du behålla folieringen?
Nej jag kommer tyvärr inte köpa den där bilen, det finns fortfarande billigare Tesla med färre mil på Blocket. Men skulle jag komma på andra tankar lovar jag dig folien gratis, efter jag har rivit av den, men du får montera den själv, eller också mejlar du säljaren och frågar om du kan få köpa folien löst.
Kan det vara en prishöjning på gång? Känns högst orimligt men blir lite orolig när priserna hos Tesla ser ut som dom gör...
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24 Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Jag fick kommentaren "men det är väl ganska bra med tanke på att du köpte den för 880 för ett år sen?" Jag frågade varför de säljer en för 1050000 då som är ett år äldre
Jag fick kommentaren "men det är väl ganska bra med tanke på att du köpte den för 880 för ett år sen?" Jag frågade varför de säljer en för 1050000 då som är ett år äldre
Fick du något svar?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Fick du något svar?
Att det var kontoret i Holland (tror jag det var) som bestämde det och han inte riktigt förstod. Men då jag valt att trycka på inbytes knappen på deras hemsida också så sa jag att jag avvaktar och ser vad som säger isåntfall.
Jäkla skillnad på att få 750 i inbyte eller 950 liksom.
Fick du något svar?
Att det var kontoret i Holland (tror jag det var) som bestämde det och han inte riktigt förstod. Men då jag valt att trycka på inbytes knappen på deras hemsida också så sa jag att jag avvaktar och ser vad som säger isåntfall.
Jäkla skillnad på att få 750 i inbyte eller 950 liksom.
Dom vill inte erkänna att dom tog en rövare eftersom du fick bilen till bättre pris än normalt
Fick mail från Tesla nu via deras inbytesprogram att de erbjuder 798000 vid inbyte.
Med tanke på att jag köpte för 880 innan avdrag så är det rätt bra men konstigt att dom säljer den röda för så mycket då.
Haha nä.
Är sugen på Model S men samtidigt väldigt nöjd med min X some familjebil plus att jag har gratis SUC vilket jag isåfall blir av med som är skönt att ha när man åker till Spanien