Vart har du hittat texten?Zalman3 skrev:Är ID3 ute hos handlarna nu?Äntligen fått köra bilen snacka om körglädje
VW I.D
Moderator: Redaktion
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: VW I.D
Re: VW I.D
Facebook ID.SverigeAnonymous FTW skrev:Vart har du hittat texten?Zalman3 skrev:Är ID3 ute hos handlarna nu?Äntligen fått köra bilen snacka om körglädje
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Du vet att Facebook är där trollen finns va? Click bait etc...
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: VW I.D
Var inne hos en VW-återförsäljare idag. Dom skulle allihop åka och köra ID3 imorgon.
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Model Y Performance 2022 Black/Black
Re: VW I.D
Går tydligen att köra långt med en ID3.
https://www.elektroauto-news.net/2020/v ... au-schweiz
Ända sedan Herbert Diess , vd för VW AG , gick på semester har det varit tydligt att VW ID.3 också är den perfekta följeslagaren för längre turer. Detta har MEB Stromer gjort igen till testet. VW: s elbil kunde sätta sitt första rekord. Han täckte 531 kilometer på rutten från Zwickau till Schaffhausen (Schweiz) med bara en batteriladdning. Det bör noteras att WLTP-värdet för ID.3 anges som 420 km. Detta har överskridits med mer än 100 kilometer - en ökning med 26 procent.
Liksom Diess var föraren av räckviddsrekordet också på väg med en basmodell ID.3 Pro Performance e-fordon med 58 kWh batteri för en räckvidd på upp till 420 km (WLTP). Detta kommer med en 150 kW bakhjulsdrift, som ger ett maximalt vridmoment på 310 Newton meter för sömlös accelerationsglädje på knappt 3,4 sekunder från stillastående till 60 km / h.
Rutten till Schweiz ledde uteslutande på allmänna vägar och motorvägar, inklusive Bayreuth och Ulm på väg. Föraren av skivbilen var den schweiziska ”Hypermiler” Felix Egolf. Den så kallade hypermiljen kommer ursprungligen från USA och inkluderar maximal effektiv och ekonomisk körning av seriefordon - Kona Elektro har nyligen skapat en sensation.
"Bilen ser ut som om den är gjord i ett stycke, är kompakt och ändå rymlig, har en sval, nästan futuristisk design och erbjuder lite motstånd mot luften," sade Egolf efter ankomsten till Schaffhausen. Även om inspelningsdrivenheten inte kan jämföras en-till-en med vardagsdrev, understödjer den dock ID.3: s vardagliga lämplighet. "Med sitt högspänningsbatteri, den effektiva frekvensomriktaren och möjligheten att ladda snabbt, är även långa avstånd inga problem." - Reinhard de Vries, Chief Technology Officer på Volkswagen Sachsen
För att uppnå detta intervall tog Egolf upprepade gånger gasen och lade ID.3 segla. Han använde också glidströmmen av lastbilar framför autobahn. Men det faktum att en kameraman med teknisk utrustning var ombord spelade mot honom, så den totala nyttolasten var cirka 250 kilo. Ändå sattes rekordområdet. Tänk på dig, med ytterligare konsumenter som navigering, dagsljus, radio och ventilation som delvis eller permanent var påslagen. Trots detta var energiförbrukningen bara 10,9 kWh / 100 km. Standardförbrukningen för ID.3 är 15,4 till 14,5 kWh / 100 km.
Rekorddrivningen var 44 procent på motorvägar och 56 procent på landsvägar. Medelhastigheten var 56 kilometer per timme. Felix Egolf behövde totalt cirka 9 timmar för rutten från Zwickau till Schaffhausen. Platformen var en ID.3 1st Pro Performance med 58 kWh batteri och 204 hk i mangangrå.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Jaså, herr Egolf är ute och seglar med sin inspelningsdrivenhet nu igen.
Tur skivbilen är gjord i ett stycke, men synd den inte kan jämföras med vardagsdrev.
Tur skivbilen är gjord i ett stycke, men synd den inte kan jämföras med vardagsdrev.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
3,4 sekunder till 60 km/h... Vem har någonsin mätt accelerationen till 60 km/h? Egen definition på "prestanda"?
Påminner om Polestars sätt att definiera "effektivitet" eller VAG-koncernens sätt att mäta "utsläpp"...
Påminner om Polestars sätt att definiera "effektivitet" eller VAG-koncernens sätt att mäta "utsläpp"...
Tesla Y LR -22 EAP
Re: VW I.D
Det är inte helt ovanligt att man anger 0-60kmh för stadsbilar.BrooklynS skrev:3,4 sekunder till 60 km/h... Vem har någonsin mätt accelerationen till 60 km/h? Egen definition på "prestanda"?
Påminner om Polestars sätt att definiera "effektivitet" eller VAG-koncernens sätt att mäta "utsläpp"...
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: VW I.D
Google translate kan bli bättre!taliz skrev:Jaså, herr Egolf är ute och seglar med sin inspelningsdrivenhet nu igen.
Tur skivbilen är gjord i ett stycke, men synd den inte kan jämföras med vardagsdrev.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Zalman3 skrev:
Prissänkt!
Volkswagen ID-3 Life 3495:-/mån
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... arlig-bil/Har din journalistnäsa kunnat luktat till sig något annat än god mat?
– Ja, jag kan berätta att priset för privatleasing av ID 3 är klart. Den kommer att kosta 3.495 kronor per månad för 36 månader och 1.000 mil per år.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Dock inte ändrat på hemsidan ännu..Zalman3 skrev:Zalman3 skrev:
Prissänkt!
Volkswagen ID-3 Life 3495:-/mån
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... arlig-bil/Har din journalistnäsa kunnat luktat till sig något annat än god mat?
– Ja, jag kan berätta att priset för privatleasing av ID 3 är klart. Den kommer att kosta 3.495 kronor per månad för 36 månader och 1.000 mil per år.
Där är det 4 295 kr/mån fortfarande.
Re: VW I.D
3 495 kr/mån kan ju även vara för Life-versionen med 45 KwH batteri som inte är beställningsbar än. Tycker det låter för bra för att vara sant annars.Zalman3 skrev:Zalman3 skrev:
Prissänkt!
Volkswagen ID-3 Life 3495:-/mån
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... arlig-bil/Har din journalistnäsa kunnat luktat till sig något annat än god mat?
– Ja, jag kan berätta att priset för privatleasing av ID 3 är klart. Den kommer att kosta 3.495 kronor per månad för 36 månader och 1.000 mil per år.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Re: VW I.D
thnis skrev:3 495 kr/mån kan ju även vara för Life-versionen med 45 KwH batteri som inte är beställningsbar än. Tycker det låter för bra för att vara sant annars.Zalman3 skrev:Zalman3 skrev:
Prissänkt!
Volkswagen ID-3 Life 3495:-/mån
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... arlig-bil/Har din journalistnäsa kunnat luktat till sig något annat än god mat?
– Ja, jag kan berätta att priset för privatleasing av ID 3 är klart. Den kommer att kosta 3.495 kronor per månad för 36 månader och 1.000 mil per år.
På Blocket annonsen står det:
Volkswagen ID-3 Life 3495:-/mån
Utrustning
Räckvid 42 mil (WLTP)
3000 mil/36 mån
Fri service
Adaptiv Farthållare
Klimatanläggning
Bluetooth
P-sensorer fram & bak
Regnsensor
Ambientebelysning
Car2X-kommunikation
18" alufälgar
Isofix fram höger
Isofix bak
Lane Assist
Front Assist
Uppvärmbar ratt
NAV / GPS
Vägmärkesidentifiering
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Låter väldigt prisvärt i så fall med det batteriet och den räckvidden Ca 3000kr mindre i månaden än att Privatleasa M3 + den svindyra försäkringen (11-12000kr/år) om man bor i Stockholm. Nu börjar det hända grejerZalman3 skrev:thnis skrev:3 495 kr/mån kan ju även vara för Life-versionen med 45 KwH batteri som inte är beställningsbar än. Tycker det låter för bra för att vara sant annars.Zalman3 skrev:Zalman3 skrev:
Prissänkt!
Volkswagen ID-3 Life 3495:-/mån
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... arlig-bil/Har din journalistnäsa kunnat luktat till sig något annat än god mat?
– Ja, jag kan berätta att priset för privatleasing av ID 3 är klart. Den kommer att kosta 3.495 kronor per månad för 36 månader och 1.000 mil per år.
På Blocket annonsen står det:Volkswagen ID-3 Life 3495:-/mån
Utrustning
Räckvid 42 mil (WLTP)
3000 mil/36 mån
Fri service
Adaptiv Farthållare
Klimatanläggning
Bluetooth
P-sensorer fram & bak
Regnsensor
Ambientebelysning
Car2X-kommunikation
18" alufälgar
Isofix fram höger
Isofix bak
Lane Assist
Front Assist
Uppvärmbar ratt
NAV / GPS
Vägmärkesidentifiering
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Re: VW I.D
Pratade med en säljare och han trodde 1500 mil kostar +220kr i månaden.
Extramil 7,50kr per mil inkl moms.
Prel levtid v45.
Extramil 7,50kr per mil inkl moms.
Prel levtid v45.
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Du är medveten om att du jämför en 150hk Golf med en 300hk BMW 3-serie?thnis skrev:Låter väldigt prisvärt i så fall med det batteriet och den räckvidden Ca 3000kr mindre i månaden än att Privatleasa M3 + den svindyra försäkringen (11-12000kr/år) om man bor i Stockholm. Nu börjar det hända grejer
Givetvis kommer förstnämnda vara billigare...
Jag tror förövrigt det blir billigare att köpa privat. Andrahandsvärdet på elbilar lär fortsätta vara högt närmaste åren.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
wector skrev:]Dock inte ändrat på hemsidan ännu..
Där är det 4 295 kr/mån fortfarande.
thnis skrev:3 495 kr/mån kan ju även vara för Life-versionen med 45 KwH batteri som inte är beställningsbar än. Tycker det låter för bra för att vara sant annars.
Re: VW I.D
Fast inte riktigt ca? Id3 har väl 204 hk och SR+ 258 eller något inden stilen. Sedan har ju Teslan bättre bagage SUC osv. men helt tokig är ju inte jämförelsen. Känns som att de insett att folk inte kommer att kasta sig över id3an oavsett vad de tar för den som lite är fallet med Teslan. De tog ju 4295 för samma sak för bara några dagar sedan, alltså en sänkning med 800kr. Kanske inte är så konstigt då det finns många osålda fossilbilar med jättebra privatleasingpriser samt Leaf för 3190 (fast med Bara 2 år, 1500 mil och vinterdäck). Undrar om lilla batteriet landar under 3000kr?taliz skrev:Du är medveten om att du jämför en 150hk Golf med en 300hk BMW 3-serie?thnis skrev:Låter väldigt prisvärt i så fall med det batteriet och den räckvidden Ca 3000kr mindre i månaden än att Privatleasa M3 + den svindyra försäkringen (11-12000kr/år) om man bor i Stockholm. Nu börjar det hända grejer
Givetvis kommer förstnämnda vara billigare...
Jag tror förövrigt det blir billigare att köpa privat. Andrahandsvärdet på elbilar lär fortsätta vara högt närmaste åren.
Re: VW I.D
Nej, 3495 är för 420km versionen, titta på blocket. Dock bara 1000 mil, inga vinterdävk, försäkring och att priset kan ändras med ökad ränta.Revoltra skrev:wector skrev:]Dock inte ändrat på hemsidan ännu..
Där är det 4 295 kr/mån fortfarande.thnis skrev:3 495 kr/mån kan ju även vara för Life-versionen med 45 KwH batteri som inte är beställningsbar än. Tycker det låter för bra för att vara sant annars.
Re: VW I.D
VW sätter press på Nissan Leaf, Renault Zoe, BMW i3, Kia och Hyundai.
Med 420km i räckvidd och ett pris på 3.495kr i månaden så sätter VW en ny nivå.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Ser bra ut till det o priset. Undrar om det är lockpris, dvs det finns inga kvar när man frågar.
För övrigt tittar jag på utrustning på 1'st plus, och hittar inte rattvärme. Ingår i basutrustning på alla nu på VW..se Det var kanske ingen hit att teckna sig på 1'st?
För övrigt tittar jag på utrustning på 1'st plus, och hittar inte rattvärme. Ingår i basutrustning på alla nu på VW..se Det var kanske ingen hit att teckna sig på 1'st?
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: VW I.D
Kanske inte viktigast i sammanhanget, men i alla fall: Min SR+ har 225 kW (308 hk) reggat hos Transportstyrelsen. 211 kW brukar poppa upp som spec här och var också.MarkusL skrev:Fast inte riktigt ca? Id3 har väl 204 hk och SR+ 258 eller något inden stilen.taliz skrev:Du är medveten om att du jämför en 150hk Golf med en 300hk BMW 3-serie?thnis skrev:Låter väldigt prisvärt i så fall med det batteriet och den räckvidden Ca 3000kr mindre i månaden än att Privatleasa M3 + den svindyra försäkringen (11-12000kr/år) om man bor i Stockholm. Nu börjar det hända grejer
Givetvis kommer förstnämnda vara billigare...
Jag tror förövrigt det blir billigare att köpa privat. Andrahandsvärdet på elbilar lär fortsätta vara högt närmaste åren.
Re: VW I.D
ID3 62kWh, 420km WLTP, 3.495kr per månad
Nissan Leaf 62kWh, WLTP 385 km, 3.999kr per månad
Kia Soul 64kWh, 452 km WLTP, 4.850 kr/mån
Nissan Leaf 62kWh, WLTP 385 km, 3.999kr per månad
Kia Soul 64kWh, 452 km WLTP, 4.850 kr/mån
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension