Ilcabrone skrev:Oavsett så borde det vara korrekta värden.
Enligt Trygg-Hansa så påverkar det premien.
Hej, smygt runt här på forumet länge nu...
Min Tesla-historik: Avbrutit en order på en S och valt en bil med V8 innan bonus-malus framför en M3 den gången....
Nu har jag visat upp V8:an för ny köpare....
Bestämt vilken spec. jag vill ha bland lagerbilar men sitter ändå och tvekar när jag läser runt här.
Vill egentligen ha en Y p g a av dragkroksvikten och att jag då kan dra hästtransport.
En X är inte ett alternativ.
Men en Y är väll ca. 2 år bort för min del.
Vill inte ha de först producerade Y:na p g a inkörningskvalitet m m. (jobbar åt ett bilmärke.....)
Vad händer med förmånsvärden på Y och andra miljöbilar efter 1/1 2021?
Regeringens svamp-rökar-förslag om export och återbetalning Klimatbonus. (Borde i o f s vid företgasleasing bli Teslas huvudvärk...)
Köpa en 3 nu:
Blir det en stendöd modell utan VP, lyktor och El-trunk?
Eller visar det sig att VP låter så pass (som någon skrev) och att range inte skiljer så mycket att bilar utan VP blir heta?
Andrahandsvärde M3 vs Y om 2 år om man då skulle byta till en Y?
Kanske riktigt nice att sitta med en "ny fräsh" M3 lagom till 1/1 2021 när regeringens uppdatering av Bonus-Malus börjar gälla?