Platshistorik?
Moderator: Redaktion
- Ekokobonden
- Teslaägare
Platshistorik?
Hustrun och jag är lite oense om det var andra eller tredje semesterveckan som vi besökte Läckö Slott. Finns det nån logg i bilen där man kan se platser bilen varit på tidigare under sommaren?
Nissan Leaf -18 2.Zero 40 kWh pärlgrön
Tesla mod 3 -19 LR blå drag
Scott E-Sub Active 36 V 400 Wh
Husqvarna 535 iXP 2*5 kWh
Automower 450 X -20
AL-KO 4757 Li SP -16
Solceller 104 m2 13500 kWh/år
ETC-el sol & vind abonnemang
Tesla mod 3 -19 LR blå drag
Scott E-Sub Active 36 V 400 Wh
Husqvarna 535 iXP 2*5 kWh
Automower 450 X -20
AL-KO 4757 Li SP -16
Solceller 104 m2 13500 kWh/år
ETC-el sol & vind abonnemang
Re: Platshistorik?
Ekokobonden skrev:Hustrun och jag är lite oense om det var andra eller tredje semesterveckan som vi besökte Läckö Slott. Finns det nån logg i bilen där man kan se platser bilen varit på tidigare under sommaren?
Nej, inte om du inte har en applikation som loggar bilens position.
Inte i från Tesla.
Går nog inte att få fram i efterhand.
Kolla på Teslafi tex. Då sparas ALLT.
Resor, laddningar mm.
Men bara EFTER att du skapat kontot.
Dvs det hjälper inte för er nuvarande "dilemma"
Jag har iofs en annan lösning på problemet.
Happy Wife. Happy life.
Dvs du har fel....
Edit: har ni kollat fotona i mobilen? Dom har ju datumtag.
Går nog inte att få fram i efterhand.
Kolla på Teslafi tex. Då sparas ALLT.
Resor, laddningar mm.
Men bara EFTER att du skapat kontot.
Dvs det hjälper inte för er nuvarande "dilemma"
Jag har iofs en annan lösning på problemet.
Happy Wife. Happy life.
Dvs du har fel....

Edit: har ni kollat fotona i mobilen? Dom har ju datumtag.
Ta en titt på denna länk:
http://www.google.com/maps/timeline
http://www.google.com/maps/timeline
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Om ni använde navigeringen i bilen så har alla tidigare navigeringar ett datum bara att skrolla ner...åtminstone i en gammal SEkokobonden skrev:Hustrun och jag är lite oense om det var andra eller tredje semesterveckan som vi besökte Läckö Slott. Finns det nån logg i bilen där man kan se platser bilen varit på tidigare under sommaren?
Förresten webbläsarn gick från helt oanvändbar till med yttersta tveksamhet till nöds halvt fungerande när jag rensade den listan
ms 76132 "Eleamore"
Tackar för tipset!12man skrev:
Förresten webbläsarn gick från helt oanvändbar till med yttersta tveksamhet till nöds halvt fungerande när jag rensade den listan
Rensade ett par års historik och nu gick det använda webbläsaren. Tidigare kunde den inte öppna en enda sida. Blir att lägga ytterligare en tid på att rensa övrig historik.
PS Rensade ett par år till och nu flyter webbsidan på mycket bättre! Undra hur mycket av platshistoriken som påverkar att minnet för MCU1 dör.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Kolla på banken om ni använt ett bankkort. På Läckö Slott betalar man parkering och inträdeEkokobonden skrev:Hustrun och jag är lite oense om det var andra eller tredje semesterveckan som vi besökte Läckö Slott. Finns det nån logg i bilen där man kan se platser bilen varit på tidigare under sommaren?
Skumt orsakssamband, min mcu1/3g är original är din byttSvenssons skrev:Tackar för tipset!12man skrev:
Rensade ett par års historik och nu gick det använda webbläsaren. Tidigare kunde den inte öppna en enda sida. Blir att lägga ytterligare en tid på att rensa övrig historik.
PS Rensade ett par år till och nu flyter webbsidan på mycket bättre! Undra hur mycket av platshistoriken som påverkar att minnet för MCU1 dör.
ms 76132 "Eleamore"
Nej, aldrig bytt. Fick rensa tillbaka till de första turerna i september 2016. Min är dock LTE. Webbläsaren blev snabbare ju fler jag rensade.12man skrev:Skumt orsakssamband, min mcu1/3g är original är din byttSvenssons skrev:Tackar för tipset!12man skrev:
- Teslaspolen
- Teslaägare
Påverkar det endast webbläsaren, eller övriga delar av gränssnittet också? Tycker det börjat bli smärtsamt segt att använda det mesta...Svenssons skrev:Nej, aldrig bytt. Fick rensa tillbaka till de första turerna i september 2016. Min är dock LTE. Webbläsaren blev snabbare ju fler jag rensade.12man skrev:Skumt orsakssamband, min mcu1/3g är original är din byttSvenssons skrev:Tackar för tipset!12man skrev:
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Inte tänkt på något annat. Webbläsaren du lade ju i te alls förut så den märktes. Kartan tyckte jag fungerade OK innan. Hungry föreslår fortfarande matställen i Dublin...Teslaspolen skrev:
Påverkar det endast webbläsaren, eller övriga delar av gränssnittet också? Tycker det börjat bli smärtsamt segt att använda det mesta...
Tar du bort musik med stjärna på i Spotify (låtar, spellistor, album, artister, poddar), så blir också skärmen snabbare.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14