För några dagar sen fick vi en uppdatering där luftfjädring blev lite annorlunda. Innan då var alltid "default " low så fort man passerade en viss hastighet efter att ha ändrat till tex very high.
Nu är "default" standard och low ställs inte in förrän 80kmh+.
Det är bara på low som våran X100-17 är vibrationsfri när man kör full acceleration 0-100. När det är standard så vibrerar det.
Uppdatering mjukvara luftfjädring
Moderator: Redaktion
- niklasha01
- Teslaägare
- Inlägg: 120
- Blev medlem: 01 jan 2020 17:32
- Ort: ÖRBYHUS
Re: Uppdatering mjukvara luftfjädring
HX100 skrev:För några dagar sen fick vi en uppdatering där luftfjädring blev lite annorlunda. Innan då var alltid "default " low så fort man passerade en viss hastighet efter att ha ändrat till tex very high.
Nu är "default" standard och low ställs inte in förrän 80kmh+.
Det är bara på low som våran X100-17 är vibrationsfri när man kör full acceleration 0-100. När det är standard så vibrerar det.
Hej!
Då behöver främre drivaxlar bytas.
Modell X 2020 LR, vit, 7 sits, vit klädsel. SÅLD
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono
Mvh
Niklas
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono
Mvh
Niklas
Re: Uppdatering mjukvara luftfjädring
Hmm, har misstänkt det, kan man gasa på fullt oavsett höjd på fjädring då?
Re: Uppdatering mjukvara luftfjädring
Ja men gör man det i High eller Very High så ryker drivaxlarna tillslut.HX100 skrev:Hmm, har misstänkt det, kan man gasa på fullt oavsett höjd på fjädring då?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.