Hej på er!
Funderar på o köpa Model X begagnat
Vissa har rullat över 10 000mil
Är det mycket mil ? Vad skall man tänka på?
Tacksam för all kloka råd.
Väl mött!
Model X vad är långmilare?
Moderator: Redaktion
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Model X vad är långmilare?
Generellt sett så är miltalen något mer oväsentligt hos en elbil. Är bilen välskött och bromsar samt chassi är servade genom åren samt inte haft zoo inne i bilen så spelar inte miltalen någon roll.
Ett bra exempel är lånebilar hos Tesla som behandlas som skräp och är sönderkörda men med låga miltal. Är bilen tight och fin samt välvårdad skulle jag inte stirra blint på miltalen, det är så ICE fasoner.
Specifikt att titta på hos Model X är: knarrande FW dörrar som skaver, dålig passform på bakluckan så den skakar vid öppninh och skaver, vibrerande drivaxlar vid hård acceleration i standardläge på luftfjädringen. Snedslitna bakdäck, glappande säten är vad jag kommer på spontant.
Ett bra exempel är lånebilar hos Tesla som behandlas som skräp och är sönderkörda men med låga miltal. Är bilen tight och fin samt välvårdad skulle jag inte stirra blint på miltalen, det är så ICE fasoner.
Specifikt att titta på hos Model X är: knarrande FW dörrar som skaver, dålig passform på bakluckan så den skakar vid öppninh och skaver, vibrerande drivaxlar vid hård acceleration i standardläge på luftfjädringen. Snedslitna bakdäck, glappande säten är vad jag kommer på spontant.