Jag köpte en Model S 100D 27/3 2020 och i början av april så gjorde jag en test med den.
Början av april räknas inte som vår men det var snöfritt på vägarna och jag hade sommardäck.
Jag hade 98% när jag åkte och körde 47 mil med 50-60-70-80-90-100 vägar hela tiden.
Jag körde Strömsund-Meselefors-Åsele-Junsele-Sollefteå-Östersund-Krokomsporten.
När jag kom till Krokomsporten där det finns supercharger så hade jag 16% kvar i batteriet.
Från 98 till 16% på 47 mil är rätt bra tycker jag. Om jag räknar om så borde jag tagit mig 58 mil.
Jag vet inte men det tycker jag är rätt bra en aprildag med farthållare nästan hela vägen.

[/quote]
Jag gjorde samma runda 20200903 med 14-17 grader varmt och följer skyltad hastighet som förra gången.
Det är ingen överkörning alls men några omkörningar med lätt gas. (Jag får inte ligga först i kön.)

Den här gången laddade jag tills den stängde ner laddningen på 100% och 602 km räckvidd.
Körde 47,2 mil med två kaffestopp och då jag stannar för laddning på Krokomsporten så hade jag 25% kvar.
Om jag räknar om så kunde jag tagit mig ca 63 mil på en laddning. Det är riktigt bra efter 1860 mil med bilen.
Jag vet inte om det är så intressant men det kanske kan vara en bra upplysning till en nyfiken person.
[quote="chevnanne"]