Hjulklapp!

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lejon1
Teslaägare

Hjulklapp!

Inlägg av lejon1 »

Jag tycker att detta forum är helt fantastiskt därför tycker jag att det vore till stor nytta för oss alla om Tibor åkte TESLA. Jag tycker att vi till att börja med skramlar en tusenlapp var och sedan justerar uppåt så Tibor kan ge Nissan till frugan! Reaktioner?! :D :D :D :D
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Hjulklapp!

Inlägg av Franz »

Det vore kanske bra med en crowdfunding-tjänst där pengarna betalades tillbaka ifall målet inte nåddes? Tror att det skulle vara trist ifall man gav en tusenlapp och sedan visade det sig att det ändå inte räckte på långa vägar.
Tibor har väl dock uttryckt att Model S var lite för stor. Kan ju ha varit att prislappen som var för stor som var huvudproblemet dock...
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

I princip håller jag med. Frågan är dock om det finns tillräckligt många hundratal aktiva användare som kan bidra för att vi skall nå tillräckligt långt.
Användarvisningsbild
Elektrokungen
Teslaägare

Inlägg av Elektrokungen »

+1
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Tibor åkte Tesla idag...

Med lite sponsorer till Klubben så borde det inte vara så svårt att få till.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

En fantastisk tanke, men jag tror tyvärr du är extremt optimistisk.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

danni skrev:
En fantastisk tanke, men jag tror tyvärr du är extremt optimistisk.
Håller med även om tanken är god.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Klubben skulle kunna köpa en bil som Tibor kan disponera?
1000kr skulle kunna vara ett livstids medlemsskap som ger några extra fördelar i forumet? Tror dock att det är svårt att få så många betalande medlemmar som behövs.

Men om man ska skramla pengar bland medlemmarna så finns det annat som man skulle kunna använda pengarna till som kommer fler till godo, exempelvis göra som den norska klubben och bygga ut 22kW-laddare där det är mörka fläckar på kartan...?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag är otroligt rörd över omtanken men tvivlar starkt på att det finns 800 medlemmar som var och en skulle kunna tänka sig betala en tusenlapp för sakens skull.
Inte ens 80.

Medlemsavgifter tillhör 1900-talet, nu är det den nya ekonomin som gäller. TCS går runt galant, till det behövs inga avgifter. Att jag skulle ta in avgifter från folk bara för att betala en bil jag själv inte vill punga ut pengar till är lite emot mina principer.

Personligen är jag snål som en Smålänning när det gäller bilar, har aldrig betalat mer än 200,000 för en bil. Mer av en A-till-B människa än bilnörd.
Jag vet, shockerande :o

Som Franz sa fick jag knappt plats med en lånad Tesla Model S i min carport. Model 3 kommer ha mer kompatibla yttermått.

Så Model 3 tänkte jag köpa så snart de är tillgängliga (betalar handpenning i Mars nästa år).

Dock: att få låna en Tesla nån vecka någon lämplig tid (typ skollov) för en långresa skulle uppskattas varmt! Och bloggas om ;-)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

TiborBlomhall skrev:
Dock: att få låna en Tesla nån vecka någon lämplig tid (typ skollov) för en långresa skulle uppskattas varmt! Och bloggas om ;-)
Jag hade avlidit av att vara utan min kärra i en vecka, men för att återknyta till trådstarten, så kunde vi ju crowdfunda till en veckas hyra av en Model S som tack till Tibor för hans ihärdiga arbete :) Där har vi ju helt plötsligt någon rimlig chans att nå målet.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

danni skrev:
TiborBlomhall skrev:
Jag hade avlidit av att vara utan min kärra i en vecka, men för att återknyta till trådstarten, så kunde vi ju crowdfunda till en veckas hyra av en Model S som tack till Tibor för hans ihärdiga arbete :) Där har vi ju helt plötsligt någon rimlig chans att nå målet.
Inte helt otänkbart :) Men det är ju ingen som hyr ut Model S på Sveriges baksida så då måste nån köra upp en från framsidan :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Nemesis

Inlägg av Nemesis »

lejon1 skrev:
Jag tycker att detta forum är helt fantastiskt därför tycker jag att det vore till stor nytta för oss alla om Tibor åkte TESLA. Jag tycker att vi till att börja med skramlar en tusenlapp var och sedan justerar uppåt så Tibor kan ge Nissan till frugan! Reaktioner?! :D :D :D :D
Grym tanke! Tänkte också tidigare att klubben självklart ska ha en Tesla, som det skulle vara lämpligt att Tibor disponerade. Tror dock det blir svårt att få ihop i nuläget som flera påpekat.

Dock är jag gärna på att sponsra en uthyrning. Tibor kan ta leafen ner till gbg så kan vi få med perpetum på tåget. Kanske kan få till rabatt om de ser det som marknadsföring. Alternativt kan en vänlig själ köra upp den till sthlm och hänga med ;)

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Skriv svar