zyax skrev:Betyder det 7 dagar av att skriva på forumet och 0 dagar vila, eller vad? ;DBjelke skrev:Dansken skrev:Men Bjelke, du kommer jo till Stockholm alldeles för sällanBjelke skrev:Perfekt läge även om man kommer norrifrån, inte alltid det stämmer ”perfekt” att ladda i Fullerö liksom...
För mig är det ca 27 mil till Väsby tex, precis lagom hemifrån med båda mina bilar juJa jag vet...
Jobb.... jobb... jobb... fasiken asså... Just nu kör jag 7-dagars igen...
Vad händer i Bredden då?
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vad händer i Bredden då?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Har laddat på Arlanda flertal ggr då det varit på vägen för mig som ett alternativ istället för att åka söderut till Bredden. Negativa är just effekten på dessa stolpar jämfört med en traditionell SuC men å andra sidan tackar jag inte nej till DC laddning.Svenssons skrev:Den är väl mjuk åt andra hållet också? Vi som inte kör taxi kan ladda på Arlanda eller har de ändrat detta?yps skrev:Tror det är så, men det är en "mjuk" spärr, inget som blockar den. Men ska stämma av lite mera med grannen som kör en S som taxi.Svenssons skrev:Inte också väl? Har de signat så ska de inte ladda vid Bredden fattar jag det som.yps skrev:Det är väl ändå så att de taxi åkare som signat avtal kan ladda på Arlanda också
Model X P100D
Fel meddelande ärr svara på.Ronikarre skrev:Har laddat på Arlanda flertal ggr då det varit på vägen för mig som ett alternativ istället för att åka söderut till Bredden. Negativa är just effekten på dessa stolpar jämfört med en traditionell SuC men å andra sidan tackar jag inte nej till DC laddning.Svenssons skrev:Den är väl mjuk åt andra hållet också? Vi som inte kör taxi kan ladda på Arlanda eller har de ändrat detta?yps skrev:Tror det är så, men det är en "mjuk" spärr, inget som blockar den. Men ska stämma av lite mera med grannen som kör en S som taxi.Svenssons skrev:Inte också väl? Har de signat så ska de inte ladda vid Bredden fattar jag det som.yps skrev:Det är väl ändå så att de taxi åkare som signat avtal kan ladda på Arlanda också
Senast redigerad av Pontus, redigerad totalt 1 gånger.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Var finns laddarna?Ronikarre skrev:Har laddat på Arlanda flertal ggr då det varit på vägen för mig som ett alternativ istället för att åka söderut till Bredden. Negativa är just effekten på dessa stolpar jämfört med en traditionell SuC men å andra sidan tackar jag inte nej till DC laddning.Svenssons skrev:Den är väl mjuk åt andra hållet också? Vi som inte kör taxi kan ladda på Arlanda eller har de ändrat detta?yps skrev:Tror det är så, men det är en "mjuk" spärr, inget som blockar den. Men ska stämma av lite mera med grannen som kör en S som taxi.Svenssons skrev:Inte också väl? Har de signat så ska de inte ladda vid Bredden fattar jag det som.yps skrev:Det är väl ändå så att de taxi åkare som signat avtal kan ladda på Arlanda också
Låter som du behöver en extern projektledare i ditt bolag...Bjelke skrev:zyax skrev:Betyder det 7 dagar av att skriva på forumet och 0 dagar vila, eller vad? ;DBjelke skrev:Dansken skrev:Men Bjelke, du kommer jo till Stockholm alldeles för sällanBjelke skrev:Perfekt läge även om man kommer norrifrån, inte alltid det stämmer ”perfekt” att ladda i Fullerö liksom...
För mig är det ca 27 mil till Väsby tex, precis lagom hemifrån med båda mina bilar juJa jag vet...
Jobb.... jobb... jobb... fasiken asså... Just nu kör jag 7-dagars igen...jobba och skriva här... allt flyter ihop, ingen vila...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Nej.Pontus skrev:V3, V3, V3...
Dom utför lite mark och belysningsarbeten åt Max.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Någon på facebook såg SuC-fundament. Det kan ju vara fler saker som händer samtidigt, eller så flyttas bara befintliga stolpar i samband med arbetet.Bjelke skrev:Dagens antiklimax
De gräver just nu i marken längst Supercharger-längan. Hoppas på fler SuC's!
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Enligt FB-gruppen är det v3-fundament, det finns bilder som visar exakt samma typ av fundament som installerades i Sveg
Sen kan man förstås fortfarande diskutera om detta är en lämplig plats för en SuC (oavsett version), men det vore kul med en v3 i närheten!
/fth
Sen kan man förstås fortfarande diskutera om detta är en lämplig plats för en SuC (oavsett version), men det vore kul med en v3 i närheten!
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Nej, jämför med bilden från Uppsala. Det är nog samma till både V2 och V3.fth skrev:Enligt FB-gruppen är det v3-fundament, det finns bilder som visar exakt samma typ av fundament som installerades i Sveg![]()
/fth
Det kan vara så enkelt att dom flyttar befintliga stolpar, och ställer dom på nya fundament för enkelhetens skull.
edit: grabben ska på pingis i närheten ikväll. kan åka förbi och snoka lite när han ska hämtas.
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Kravallstaket för nyfikna Teslaägare.John Galt skrev:Stor inhägnad.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Har bara använt den en gång sedan jag skaffade hemmaladdning, men kul om man får lite bättre kapacitet där
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Spelar ingen roll hur mycket kapacitet dom bygger ut, kommer alltid vara kö där. Dom borde begränsa laddare i städer till max 20-30 min per bil och dag, så man slipper man missbruk.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2023 Tesla Y LR
2023 Lotus Eletre
2026 Volvo EX30
2023 Tesla Y LR
2023 Lotus Eletre
2026 Volvo EX30
Var tog du bilden? Och vad innebär den (fler laddare eller bara bygga de gamla på)?dstr skrev:Tveklöst teslafundament.
Precis, det är inte säkert om det är flytt eller utökning.John Galt skrev:Var tog du bilden? Och vad innebär den (fler laddare eller bara bygga de gamla på)?dstr skrev:Tveklöst teslafundament.
Bilden togs ungefär här:
Beställde just ny skrivar-toner med hämtning Bredden för att få en ursäkt att åka förbi snart igen.
Jag räknade till 8 stycken betongfundament igår kväll.
Man kan ju hoppas på 8 st nya laddare!
MY P -23 Quicksilver
MS LR -22/23 Palladium Pearl White - Såld
MS 75D -17 Deep Blue Metallic - Såld
MS LR -22/23 Palladium Pearl White - Såld
MS 75D -17 Deep Blue Metallic - Såld
Det var sex tidigare va?Engen skrev:Jag räknade till 8 stycken betongfundament igår kväll.
Undrar om inte Max har synpunkter på allt köande till laddarna.
Edit: jo, stämmer, det var 6.
Dagens bild. Betyder ingenting, men det är grävt utmed parkeringsplatsen från befintliga laddarna. 

Fan