Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntelista - Vi som väntar på leverans

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Väntelista - Vi som väntar på leverans

Inläggav Teslaägare bjornsam » 17 sep 2020 07:38

Då lämnar även jag just denna tråd, hämtade ut min igår i Mölndal. Beställd 2 juni, levererad 16 sep.

Mvh Björn

https://photos.app.goo.gl/5tBiCwtYencSt8sr8
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare

Inläggav Teslaägare RazDuv » 28 sep 2020 09:46

Får min bil hemlevererad idag eftersom jag annars inte kunde hämta innan kvartalsslutet. Hyfsad stress att få ut bilarna till kund. :)
RazDuv
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bjornnilsson » 30 sep 2020 13:51

Model S Performance beställd igår 29 september, med leverans i november om man ska utgå från vad reklamen säger i samband med beställning. Hur troligt är detta, någon som vågar gissa?
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare

Referralkod: bjrn91016

Inläggav Teslaägare Skogslasse » 30 sep 2020 14:39

bjornnilsson skrev:Model S Performance beställd igår 29 september, med leverans i november om man ska utgå från vad reklamen säger i samband med beställning. Hur troligt är detta, någon som vågar gissa?

Har du tur blir du, som jag, uppringd efter 3 veckor om en matchning. Min matchning var dessvärre inger bra match endast modell S matchade, inte färg inte interiör inte hjul.
Jag siktar på att det tar 10 veckor som det stod när jag beställde, allt annat är bonus
Lycka till
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bjornnilsson » 30 sep 2020 14:58

Skogslasse skrev:Har du tur blir du, som jag, uppringd efter 3 veckor om en matchning. Min matchning var dessvärre inger bra match endast modell S matchade, inte färg inte interiör inte hjul.
Jag siktar på att det tar 10 veckor som det stod när jag beställde, allt annat är bonus
Lycka till

Ok, tio veckor alltså. Då sätter jag förväntansnivån någonstans i december då. Tack!
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare

Referralkod: bjrn91016

Inläggav Raven » 07 okt 2020 19:57

Går och väntar på en Model S LR med (förhoppningsvis) leverans i november. Någon av er som fått era bilar som kan bekräfta vad som gäller angående "Trådlös laddning av telefon i mittkonsolen"? Har fått lite olika besked angående detta och det står även olika på Tesla.com? Ingår det eller inte på de svenska/europeiska bilarna?
Raven

Inläggav Teslaägare holden » 07 okt 2020 20:11

Raven skrev:Går och väntar på en Model S LR med (förhoppningsvis) leverans i november. Någon av er som fått era bilar som kan bekräfta vad som gäller angående "Trådlös laddning av telefon i mittkonsolen"? Har fått lite olika besked angående detta och det står även olika på Tesla.com? Ingår det eller inte på de svenska/europeiska bilarna?

Det är trådlös laddning, åtminstone på M3 LR uthämtad för en vecka sedan.
M3 LR -20 svart/svart
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bjornsam » 08 okt 2020 06:48

Raven skrev:Går och väntar på en Model S LR med (förhoppningsvis) leverans i november. Någon av er som fått era bilar som kan bekräfta vad som gäller angående "Trådlös laddning av telefon i mittkonsolen"? Har fått lite olika besked angående detta och det står även olika på Tesla.com? Ingår det eller inte på de svenska/europeiska bilarna?

Jag har trådlös laddning på en Model S LR tillverkad i juli 2020 och uthämtad den 16 sep i Mölndal.

Mvh Björn
Model S LR 2020
Användarvisningsbild
bjornsam
Teslaägare

Inläggav Raven » 08 okt 2020 13:29

Tack för svar! :D
Raven

Inläggav Teslaägare Linkz » 22 okt 2020 20:51

Jag fick precis SMS:

Tesla-uppdatering - Grattis till beställningen av din nya Tesla. Du kommer att bli kontaktad när din Model S är redo för upphämtning.

Hur tidigt/långt gången är leveransprocessen när det här kommer? Jag beställde 7:e september, men hade lite justeringar (färgbyte) så slutgiltiga konfigurationen c:a en vecka senare.
Användarvisningsbild
Linkz
Teslaägare

Referralkod: pr65028

FöregåendeNästa

Återgå till Model S