Gillar linjerna, sidoprofilen och bakdelen. Mycket snygg bil (till största delen)!

Moderator: Redaktion
Ja, beror tydligen på om det är vänsterstyrd eller högerstyrd bil.Off Grid Byggaren skrev:CCS-porten har tydligen flyttats till höger sida?
Eller är det olika i en del länder?
för att man går ut på vänster sida? Det blir ju mycket mer praktiskt.martinot skrev:Ja, beror tydligen på om det är vänsterstyrd eller högerstyrd bil.Off Grid Byggaren skrev:CCS-porten har tydligen flyttats till höger sida?
Men egentligen tycker jag det borde vara tvärt om; på vänsterstyrda bilar så borde uttaget som standard sitta på höger sida tycker jag!
Aldrig fattat varför också Tesla har de på vänstersidan... mycket skumt och dumt, val oavsett tillverkare.
Mindre praktiskt när man parkerar längst med en gata i en stad med laddare vid trottoaren.HelectriC skrev:för att man går ut på vänster sida? Det blir ju mycket mer praktiskt.martinot skrev:Ja, beror tydligen på om det är vänsterstyrd eller högerstyrd bil.Off Grid Byggaren skrev:CCS-porten har tydligen flyttats till höger sida?
Men egentligen tycker jag det borde vara tvärt om; på vänsterstyrda bilar så borde uttaget som standard sitta på höger sida tycker jag!
Aldrig fattat varför också Tesla har de på vänstersidan... mycket skumt och dumt, val oavsett tillverkare.
Tycker också den är bra mycket snyggare än vanliga e-tron. Samtidigt känns det dumt att betala extra och dessutom få mindre lastutrymme. De är ju lite ologiska i grunden imo, på samma sätt som tex BMW X6. Men snyggare definitivt!martinot skrev:Tycker denna verkar riktigt snygg och trevlig (förutom grillen, som jag själv personligen tycker inte är så direkt vacker).
Gillar linjerna, sidoprofilen och bakdelen. Mycket snygg bil (till största delen)!
Håller med om att prissättningen känns lite märklig. Borde logiskt att vara tvärt om som du är inne på; att det var den lite större SUV:aktigare e-tron som kostade lite mera.Legato skrev:Tycker också den är bra mycket snyggare än vanliga e-tron. Samtidigt känns det dumt att betala extra och dessutom få mindre lastutrymme. De är ju lite ologiska i grunden imo, på samma sätt som tex BMW X6. Men snyggare definitivt!martinot skrev:Tycker denna verkar riktigt snygg och trevlig (förutom grillen, som jag själv personligen tycker inte är så direkt vacker).
Sportback har 0.25 Cd vs 0.28 för vanliga e-Tron. Så föredrar man utseendet och kör mycket motorväg så vinner man en del. Sen borde den förstås inte vara dyrare än vanliga e-Tron.Legato skrev:Samtidigt känns det dumt att betala extra och dessutom få mindre lastutrymme
Intressant - visst är Cd oberoende av frontarean? Fronten på Sportback är ju väldigt lik vanliga e-tron - är det då bakdelen i fastbackdesignen som skapar mindre turbulens och ger lägre Cd-värde än kombi?Laban skrev:Sportback har 0.25 Cd vs 0.28 för vanliga e-Tron. Så föredrar man utseendet och kör mycket motorväg så vinner man en del. Sen borde den förstås inte vara dyrare än vanliga e-Tron.Legato skrev:Samtidigt känns det dumt att betala extra och dessutom få mindre lastutrymme
Totalen kallas CdA där man kanske hör på namnet att arean ingår. Ja, det är fastbackdesignen som skapar mindre turbulens. Man kan ta Audi A4 sedan , 0.23 Cd vs kombin som har 0.26 som ett annat exempel.filippb skrev:Intressant - visst är Cd oberoende av frontarean? Fronten på Sportback är ju väldigt lik vanliga e-tron - är det då bakdelen i fastbackdesignen som skapar mindre turbulens och ger lägre Cd-värde än kombi?
Tycker du att MY och M3 front ser bättre ut? Eller måste man bara ogilla grillar för att det verkar vara kodex här.(en kvarleva från fossilbilen)martinot skrev:Tycker denna verkar riktigt snygg och trevlig (förutom grillen, som jag själv personligen tycker inte är så direkt vacker).
Är ingen fan av de fronterna heller (som jag skrivit tidigare). Fronten är den delen som är klart fulast på M3 och absolut mest misslyckad tycker jag. Verkligen inte snygg.Robertrimmevik skrev:Tycker du på riktigt att MY och M3 front ser bättre ut? Eller måste man bara ogilla grillar för att det verkar vara kodex här.(en kvarleva från fossilbilen)martinot skrev:Tycker denna verkar riktigt snygg och trevlig (förutom grillen, som jag själv personligen tycker inte är så direkt vacker).
Vad menar du??martinot skrev:
Gillar inte heller dessa överdrivet stora grillar på ICE-bilar heller som både BMW och Audi har på många av sina senaste modeller. Blir lite av ful "botox" eller "fläskläpp" på bilen!
filippb skrev:Intressant - visst är Cd oberoende av frontarean? Fronten på Sportback är ju väldigt lik vanliga e-tron - är det då bakdelen i fastbackdesignen som skapar mindre turbulens och ger lägre Cd-värde än kombi?Laban skrev:Sportback har 0.25 Cd vs 0.28 för vanliga e-Tron. Så föredrar man utseendet och kör mycket motorväg så vinner man en del. Sen borde den förstås inte vara dyrare än vanliga e-Tron.Legato skrev:Samtidigt känns det dumt att betala extra och dessutom få mindre lastutrymme
Såg du den? Kan du sammanfatta? Vad tyckte du?martinot skrev:Audi E-Tron 55 Quattro Sportback First Drive | 100% Independent, 100% Electric
Absolut! Ser alltid allt innan jag lägger upp saker.PapaD skrev:Såg du den? Kan du sammanfatta? Vad tyckte du?martinot skrev:Audi E-Tron 55 Quattro Sportback First Drive | 100% Independent, 100% Electric
Fantastisk bil tycker jag, och jag håller med Robert på alla punkter.