Beror nog på vem som köper. Mycket svårt att generalisera åt något håll.dd88 skrev:En SR+ är sedan och en tomhylsa jämfört med en ID4 1st Max, är det verkligen en rimlig jämförelse?
En liten SUV (som ID4) kan ju fungera som alternativ för sedanägare, som lurar på en Model 3, men kanske inte alltid tvärt om (beror på exakt lastbehov).
Tycker själv att lastutrymmet på M3 är lite litet och lite bökigt/svåråtkomligt (även som andrabil för familjen). Dessutom så saknar jag verkligen ellucka som på alla normala bilar (galet att M3 är utan). Så kan förstå om den inte räcker till för precis alla människor och alla situationer, men samtidigt kanske ett riktigt grymt bra alternativ för vissa om man kan acceptera det. Förutom lastutrymmet och byggkvaliteten, så är jag supernöjd, och en helt fantastiskt bra bil! Även nu 1,5 år senare efter köpet, så ser jag inte i det nuvarande dagsläget någon vettigare elbilsalternativ (för oss).
Det sagt så är nog ID4 en modell som VW främst byggt för att konkurrera med och direkt gå upp emot Teslas Model Y (och inte främst mot Model 3).