Värmepump, nya strålkastare och elektrisk baklucka
Moderator: Redaktion
Re: Värmepump, nya strålkastare och elektrisk baklucka
Så här ser den nya mittkonsolen tydligen ut. Bra med matt material, men hoppas verkligen inte det är krom runt?

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- OfarligTesla
- Teslaägare
La en beställning på en ny 3a igår lite på impuls för att jag blev så sugen på nyheterna, Teslor är för mycket teknikpryl för mig och jag gillar att uppgradera teknikprylar ofta.
Funderar dock på att avbeställa och invänta provkörningar osv för att se om dubbelglasen faktiskt gör markant skillnad, känns lite dumt att byta nuvarande som gått under 300 mil när jag faktiskt lagt extrapengar på acceleration boost och stenskottsfolie osv...
Funderar dock på att avbeställa och invänta provkörningar osv för att se om dubbelglasen faktiskt gör markant skillnad, känns lite dumt att byta nuvarande som gått under 300 mil när jag faktiskt lagt extrapengar på acceleration boost och stenskottsfolie osv...
Antar du fått bonusen? Dvs kört under 300 på ett halvår? Isf kan du ju iaf testa att lägga ut den, är ju löjligt bra andrahandsvärden på treor.OfarligTesla skrev:La en beställning på en ny 3a igår lite på impuls för att jag blev så sugen på nyheterna, Teslor är för mycket teknikpryl för mig och jag gillar att uppgradera teknikprylar ofta.
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- metchristian
- Teslaägare
När är det troligt att dessa som tillverkas med dubbelruter, elbaklucka, ny mittkonsol kommer till Sverige, kan man be tesla specifikt att man bara vill ha en matchning mot en som är uppdaterad redan nu?Legato skrev:Antar du fått bonusen? Dvs kört under 300 på ett halvår? Isf kan du ju iaf testa att lägga ut den, är ju löjligt bra andrahandsvärden på treor.OfarligTesla skrev:La en beställning på en ny 3a igår lite på impuls för att jag blev så sugen på nyheterna, Teslor är för mycket teknikpryl för mig och jag gillar att uppgradera teknikprylar ofta.
Skulle gissa på allt från 2 till 6 månader. Tror ej man kan be om sån matchning men vet ej.metchristian skrev:När är det troligt att dessa som tillverkas med dubbelruter, elbaklucka, ny mittkonsol kommer till Sverige, kan man be tesla specifikt att man bara vill ha en matchning mot en som är uppdaterad redan nu?Legato skrev:Antar du fått bonusen? Dvs kört under 300 på ett halvår? Isf kan du ju iaf testa att lägga ut den, är ju löjligt bra andrahandsvärden på treor.OfarligTesla skrev:La en beställning på en ny 3a igår lite på impuls för att jag blev så sugen på nyheterna, Teslor är för mycket teknikpryl för mig och jag gillar att uppgradera teknikprylar ofta.
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Hoppas verkligen att det är krom eller annan metall runt. Mycket snyggare så.Legato skrev:Så här ser den nya mittkonsolen tydligen ut. Bra med matt material, men hoppas verkligen inte det är krom runt?![]()

Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Japp, tror inte jag tappar så mycket på att byta, förmodligen mindre per månad än jag gjort på de flesta andra bilar jag haft faktiskt. Covid gjorde ju att det blev varken jobbpendling eller skid-/europaresor i år så då blev det färre mil än jag räknat med. Hade bränt typ 600 mil extra bara på de resorna vi hade planerat innan, nu har jag använt supercharger en enda gång istället (i Bredden för att testa v3).Legato skrev:
Antar du fått bonusen? Dvs kört under 300 på ett halvår? Isf kan du ju iaf testa att lägga ut den, är ju löjligt bra andrahandsvärden på treor.
Jag tror de som rullar ut ur fabriken just nu har allt faktiskt, har fått bekräftat att det redan levererats bilar i Sverige med dubbelrutor iaf. Har pratat med säljare på Tesla och klargjorde att jag vill ju ha alla nyheter som det ryktats om ifall jag skall byta så snart, och det skulle inte vara några problem att lösa. Det kommer klarna närmare leveranserna exakt vad som ingår och från när.metchristian skrev:
När är det troligt att dessa som tillverkas med dubbelruter, elbaklucka, ny mittkonsol kommer till Sverige, kan man be tesla specifikt att man bara vill ha en matchning mot en som är uppdaterad redan nu?
Haha va f-n. Tänkte jag skulle få billigt ägande med en Honda E ett halvår eller år. Om det där stämmer så blir det ny beslutsångestOfarligTesla skrev:
Jag tror de som rullar ut ur fabriken just nu har allt faktiskt, har fått bekräftat att det redan levererats bilar i Sverige med dubbelrutor iaf. Har pratat med säljare på Tesla och klargjorde att jag vill ju ha alla nyheter som det ryktats om ifall jag skall byta så snart, och det skulle inte vara några problem att lösa. Det kommer klarna närmare leveranserna exakt vad som ingår och från när.

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- OfarligTesla
- Teslaägare
Haha, ja det känner man ju igen, man har bestämt sig för något sen kommer Tesla och gör det svårtLegato skrev:Haha va f-n. Tänkte jag skulle få billigt ägande med en Honda E ett halvår eller år. Om det där stämmer så blir det ny beslutsångest

Vet inte om det hjälper att jag snackat med samma säljare för varje bil jag köpt eller inte men han har iaf varit väldigt tillmötesgående och löst massa problem.
Nice! Du har fått ett bra inbytespris alltså? Eller du "tar vad du får" när du säljer sen?OfarligTesla skrev:Haha, ja det känner man ju igen, man har bestämt sig för något sen kommer Tesla och gör det svårtLegato skrev:Haha va f-n. Tänkte jag skulle få billigt ägande med en Honda E ett halvår eller år. Om det där stämmer så blir det ny beslutsångest. Jag har haft riktigt mycket beslutsångest sen igår över ifall vi verkligen skall byta så snart men nu över frukosten bestämde vi oss 100% och sa att nu kan vi inte backa på det.
Vet inte om det hjälper att jag snackat med samma säljare för varje bil jag köpt eller inte men han har iaf varit väldigt tillmötesgående och löst massa problem.
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- OfarligTesla
- Teslaägare
Tar väl vad jag får när jag säljer den, om man kollar på marknaden som den är nu ser det ju bra ut och tror väl inte den tokkraschar på 2,5 månad. Väntar på att få veta vad Tesla betalar men tror nog jag kan få ut bra mycket mer på annat håll.Legato skrev:Nice! Du har fått ett bra inbytespris alltså? Eller du "tar vad du får" när du säljer sen?
Yes. De verkar iofs ha börjat betala lite mer anständigt nu, har sett några på FB som fått rimliga erbjudanden men generellt känns det ändå som man vinner mycket att sälja "själv".OfarligTesla skrev:Tar väl vad jag får när jag säljer den, om man kollar på marknaden som den är nu ser det ju bra ut och tror väl inte den tokkraschar på 2,5 månad. Väntar på att få veta vad Tesla betalar men tror nog jag kan få ut bra mycket mer på annat håll.Legato skrev:Nice! Du har fått ett bra inbytespris alltså? Eller du "tar vad du får" när du säljer sen?
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Så tesla är på väg att införa något som liknar modellår? Eller iallafall tydligt göra skillnaden mellan olika versioner lika tydlig.OfarligTesla skrev:Har pratat med säljare på Tesla och klargjorde att jag vill ju ha alla nyheter som det ryktats om ifall jag skall byta så snart, och det skulle inte vara några problem att lösa. Det kommer klarna närmare leveranserna exakt vad som ingår och från när.
Senast redigerad av Fredrik j, redigerad totalt 1 gånger.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Verkar nästan som det ja, de gjorde ju något liknande förra året också när modellår 2020 (om än med mindre förändringar) och på S fanns ju ”Raven” som var lite olika saker bundlade. Däremot har de ju gjort massa mindre förändringar sedan dess också så jag tror inte de släpper det sättet helt.Fredrik j skrev:Så tesla är pålägg att införa något som liknar modellår? Eller iallafall tydligt göra skillnaden mellan olika versioner lika tydlig.
Enligt Teslarati kan det även vara en uppdatering på skärmen:
"Interestingly enough, several members of the Tesla community observed that the screen of the new Model 3s seemed to be a bit different. Some noted that the placement seems a bit higher, while others speculated that the bezels of the display seemed slightly smaller."
"Interestingly enough, several members of the Tesla community observed that the screen of the new Model 3s seemed to be a bit different. Some noted that the placement seems a bit higher, while others speculated that the bezels of the display seemed slightly smaller."
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- OfarligTesla
- Teslaägare
Mm, läste det också men bilder med skärmen igång visar inte på några märktbart mindre kanter, typ denna: https://electrek.co/2020/10/09/first-lo ... 3-refresh/Legato skrev:Enligt Teslarati kan det även vara en uppdatering på skärmen:
Ju mer nytt desto bättre dock, känns det ännu mer värt att byta.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Å nej, den var riktigt ful, ser gammalmodigt ut, som från en Lincoln ContinentalLegato skrev:Så här ser den nya mittkonsolen tydligen ut. Bra med matt material, men hoppas verkligen inte det är krom runt?![]()
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Tror deras svar är att dom bara kan garantera det om du lägger beställningen efter att det blivit officiellt på hemsidan. Men att det är möjligt att du får det på en som beställs nu. Du har ju dock möjlighet att lämna tillbaka bilen när du fått den och beställa en ny, dvs chansa. Tror någon liknande fråga varit uppe tidigare genom åren och fått typ det här svaret.metchristian skrev:När är det troligt att dessa som tillverkas med dubbelruter, elbaklucka, ny mittkonsol kommer till Sverige, kan man be tesla specifikt att man bara vill ha en matchning mot en som är uppdaterad redan nu?Legato skrev:Antar du fått bonusen? Dvs kört under 300 på ett halvår? Isf kan du ju iaf testa att lägga ut den, är ju löjligt bra andrahandsvärden på treor.OfarligTesla skrev:La en beställning på en ny 3a igår lite på impuls för att jag blev så sugen på nyheterna, Teslor är för mycket teknikpryl för mig och jag gillar att uppgradera teknikprylar ofta.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Det som oroar mig lite är att köpa en första batch produkt från Tesla, de brukar ju inte direkt vara bra på att bygga rätt från början. Å andra sidan är det väl inga direkta revolutionerande saker heller (värmepump har de ju redan på Y osv) så man kanske kan ta den risken.
Den artikeln hänvisar till länken som postades här i tråden för två sidor sen, och som därefter har diskuteratsTheodad skrev:

Ah - förlåt.... Kom inte ihåg källan som diskuterades - jag som var så nöjd med att vara först.... 

Den oron hade jag delat om jag tex köpte en Y i USA. Men uppdateringarna vi pratar här ser jag ingen som helst risk med.OfarligTesla skrev:Det som oroar mig lite är att köpa en första batch produkt från Tesla, de brukar ju inte direkt vara bra på att bygga rätt från början. Å andra sidan är det väl inga direkta revolutionerande saker heller (värmepump har de ju redan på Y osv) så man kanske kan ta den risken.
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- OfarligTesla
- Teslaägare
Ne det är väl lite så, värmepumpen har de ju koll på Y och resten är ju rätt simpla saker. Är iaf rätt taggad på att få nya saker, speciellt dubbelglasen eftersom jag märkt att rutorna är en stor källa för trafikljud i 3an just nu.Legato skrev:
Den oron hade jag delat om jag tex köpte en Y i USA. Men uppdateringarna vi pratar här ser jag ingen som helst risk med.
Nya fälgar blir det visst också.
https://electrek.co/2020/10/11/tesla-mo ... 1-refresh/
Tesla has released a new Model 3 wheel design as part of its 2021 refresh and the vehicles are starting to ship.
https://electrek.co/2020/10/11/tesla-mo ... 1-refresh/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension