Nu när tesla blir vanligare i trafiken vet jag inte om jag direkt slagits av att dom kör så långsamt och försiktigt. Tvärtom brukar dom ju vilja överraska sina medtrafikanter med hur snabbt dom accelererar.
Oväntat beteende brukar ju vara början på ett olycksförlopp.
Om det nu blir vanligare med snabbt accelererande Teslor i trafiken så borde inte det beteendet betraktas som oväntat speciellt länge?
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Nu när tesla blir vanligare i trafiken vet jag inte om jag direkt slagits av att dom kör så långsamt och försiktigt. Tvärtom brukar dom ju vilja överraska sina medtrafikanter med hur snabbt dom accelererar.
Om det nu blir vanligare med snabbt accelererande Teslor i trafiken så borde inte det beteendet betraktas som oväntat speciellt länge?
Det tar en stund. Det finns bilförare där ute som knappt vet vilken bilmodell dom själva kör...
Det tar en stund. Det finns bilförare där ute som knappt vet vilken bilmodell dom själva kör...
Påminner om min barndomskompis mamma. ”det körde en raggare förbi här skitsnabbt, du måste säga till att de ska sluta”, min kompis:”vem var det då mamma? Vilken bil körde han?”
Mamman:”Nej det vet jag inte, men det var ingen Volvo, för den var röd”
Ta bort momsen helt på 100% elbilar! Då får vi fart på samhällets konverteering till elbilar. Titta bara på Norge hur fort och bra det gått där...
Tillsammans skapar vi Tesla-ägare en fossilfri värld, km efter km...
Tesla model 3 LRP drag (US) & Tesla model 3 SR+ (MIC)
24kW solceller & batterier hemma