"Visualisering tillfälligt försämrad"
Moderator: Redaktion
"Visualisering tillfälligt försämrad"
Det här var ett nytt felmeddelande. Jag förstår inte vad som skulle vara försämrat. Den visade omgivande bilar, väglinjer och förmenta koner som vanligt och AP var tillgängligt. Det regnade lätt men jag hade inte fått några meddelanden om att några kameror var skymda eller bländade.
Re: "Visualisering tillfälligt försämrad"
Det där får jag med jämna mellanrum. Aldrig upplevt att det påverkar något dock.
Ser det som att bilen har lite dåligt självförtroende bara. Brukar klappa lite extra på ratten och intyga att den gör ett jättebra jobb.
Ser det som att bilen har lite dåligt självförtroende bara. Brukar klappa lite extra på ratten och intyga att den gör ett jättebra jobb.
Autopilot tillfälligt försämrad står det hela tiden vid regn eller fukt på bilen, brukar försvinna efter det att man åkt ett tag.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Har haft bilen ett år och det är första ggn som jag får det här meddelandet.
Jag har haft min i 7 månader och fick också det där för någon vecka sedan. Aldrig sett igen. Verkade fungera ändå.Jerker skrev:Har haft bilen ett år och det är första ggn som jag får det här meddelandet.
Idag fick jag ett nytt meddelande som jag aldrig fått förut. Att sidokamerorna är skymda eller bländade är man ju van vid men nu var det framkameran. Och så började vindrutetorkarna gå som en galning. Inget regn alls. Och det var ingen fukt/kondens i kameran som jag kunde se heller och glaset var rent.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Mm... Det som är konstigt är att jag inte fått nån uppdatering nyligen, men dessa olika nya felmeddelandet har kommit de senaste dagarna.Bjelke skrev:Stabil programvara?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Då får man ju hoppas att det inte beror på något annat då, typ glapp i kablage någonstans eller liknande...Jerker skrev:Mm... Det som är konstigt är att jag inte fått nån uppdatering nyligen, men dessa olika nya felmeddelandet har kommit de senaste dagarna.Bjelke skrev:Stabil programvara?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ja, man kan ju undra.Bjelke skrev:Då får man ju hoppas att det inte beror på något annat då, typ glapp i kablage någonstans eller liknande...Jerker skrev:Mm... Det som är konstigt är att jag inte fått nån uppdatering nyligen, men dessa olika nya felmeddelandet har kommit de senaste dagarna.Bjelke skrev:Stabil programvara?
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Eller kallare och blötare väder med kondens/fukt på något dumt ställe?Bjelke skrev:Då får man ju hoppas att det inte beror på något annat då, typ glapp i kablage någonstans eller liknande...Jerker skrev:Mm... Det som är konstigt är att jag inte fått nån uppdatering nyligen, men dessa olika nya felmeddelandet har kommit de senaste dagarna.Bjelke skrev:Stabil programvara?
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Har också fått skymd framkamera på mornarna denna veckan. Ser ut att bero på fukt. Jag stannade och tittade utifrån på framkameran och såg fuktiga ränder på insidan i kamerahuset. Det händer av någon anledning efter en stunds körning, trots förvärmning av kupén. Kanske blir kallt i rutan kamerahuset och då kondenserar kupéns varma luft i rutan i kamerahuset. Det är helt klart relaterat till fuktiga morgnar.Jerker skrev:Idag fick jag ett nytt meddelande som jag aldrig fått förut. Att sidokamerorna är skymda eller bländade är man ju van vid men nu var det framkameran. Och så började vindrutetorkarna gå som en galning. Inget regn alls. Och det var ingen fukt/kondens i kameran som jag kunde se heller och glaset var rent.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km