Supercharger utan Tesla-konto?
Moderator: Redaktion
Supercharger utan Tesla-konto?
Borde kanske ha koll på sånt här när man säljer sin fjärde Tesla, men det har jag inte...
Ska sälja trean i dagarna. Köparen ska köra den långt och kommer definitivt behöva ladda på Superchargers.
Så fort köparen tagit över bilen vill jag ju helst koppla bort den från mitt Teslakonto. För den nya ägaren brukar det väl dock ta veckor att få tillgång till bilen via sitt?
Vad händer dessa veckor? Går det inte att ladda på SUC överhuvudtaget, eller debiteras han när bilen sen adderas till hans konto?
Ska sälja trean i dagarna. Köparen ska köra den långt och kommer definitivt behöva ladda på Superchargers.
Så fort köparen tagit över bilen vill jag ju helst koppla bort den från mitt Teslakonto. För den nya ägaren brukar det väl dock ta veckor att få tillgång till bilen via sitt?
Vad händer dessa veckor? Går det inte att ladda på SUC överhuvudtaget, eller debiteras han när bilen sen adderas till hans konto?
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Supercharger utan Tesla-konto?
Antar att du ska klicka iväg bilen via länken nere till höger.
Vet inte alls vad som händer när man klickar där... och vill inte testa.
Ja det är det som är planen. Men om det medför att nya ägaren inte kan ladda på SUC på sin 100 mil+ resa så känns det ju inte så bussigt mot honom.LarsL skrev:Antar att du ska klicka iväg bilen via länken nere till höger.
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Samtidigt borde du kunna bjuda på laddningen till han kommer hem, det blir ju inte jättemånga kronor.Legato skrev:Ja det är det som är planen. Men om det medför att nya ägaren inte kan ladda på SUC på sin 100 mil+ resa så känns det ju inte så bussigt mot honom.LarsL skrev:Antar att du ska klicka iväg bilen via länken nere till höger.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Du kan ju ange Ge åtkomst till upp till fem ytterligare förare, tills han har kommit hem.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Ja det spelar ingen roll, men helst hade jag velat koppla bort bilen helt från mig när den är såld.LarsL skrev:Samtidigt borde du kunna bjuda på laddningen till han kommer hem, det blir ju inte jättemånga kronor.Legato skrev:Ja det är det som är planen. Men om det medför att nya ägaren inte kan ladda på SUC på sin 100 mil+ resa så känns det ju inte så bussigt mot honom.LarsL skrev:Antar att du ska klicka iväg bilen via länken nere till höger.
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- OfarligTesla
- Teslaägare
Vi vet ju inte hur fort bilen försvinner från kontot och hur fort den dyker upp på köparens konto. Men det är ju sjyst att låta det gå till nästa dag innan du kopplar bort den, så att personen kommer hem. Det är ju egentligen positivt att ni bägge vill att det ska gå fort med överkörningen.Legato skrev:Ja det spelar ingen roll, men helst hade jag velat koppla bort bilen helt från mig när den är såld.
Finns det någon som provat att skicka en bil till någon annan och vet om det går fortare än att köparen bara försöker ta emot bilen?
OfarligTesla skrev:Stora frågan är ju om det blir en Honda E eller en ny 3a?
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
En ganska stor del i beslutet var ärligt talat att få bilen nu. Model 3-köparen ville ha den bums och nu är dessutom resten av familjen i Finland med vår X.
Mestadels nöjd hittills och allt är såklart väldigt mycket billigare, men inte otroligt att det blir en trea redan i vår
Mestadels nöjd hittills och allt är såklart väldigt mycket billigare, men inte otroligt att det blir en trea redan i vår

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- OfarligTesla
- Teslaägare
Ohhh! cool! snygg färg!Legato skrev:
bild
Ja, jag önskar jag själv hade samma ork som förut för då hade det blivit bra många fler byten och testLegato skrev:En ganska stor del i beslutet var ärligt talat att få bilen nu. Model 3-köparen ville ha den bums och nu är dessutom resten av familjen i Finland med vår X.

- Johlei
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/john713130
Snösäker laddningsdesign... jaja åtminstone inte lagt kontakten i botten på en skål.. eller vänta!Legato skrev:OfarligTesla skrev:Stora frågan är ju om det blir en Honda E eller en ny 3a?
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Om jag inte är helt ute och cyklar så kan den nya ägaren knappa in sitt eget kort via skärmen när det är dags att ladda, ifall bilen inte är kopplad till något konto. https://cleantechnica.com/2020/06/17/te ... -sessions/
Det kan jag halvt bekräfta. I somras hade jag inget betalkort inlagt i mitt Teslakonto av okänd anledning.
Jag kunde dels ladda på krita, det låg som en skuld på kontot. Sen kunde jag betala med kort direkt på skärmen, bara att knappa in uppgifterna.
Kommer ihåg att jag fick mail om obetalda laddningar.
Jag kunde dels ladda på krita, det låg som en skuld på kontot. Sen kunde jag betala med kort direkt på skärmen, bara att knappa in uppgifterna.
Kommer ihåg att jag fick mail om obetalda laddningar.
Hehe vatten klarar den i oändliga mängder (se TBs test om nyfiken). Samma sak med backspeglarna faktiskt.Johlei skrev:Snösäker laddningsdesign... jaja åtminstone inte lagt kontakten i botten på en skål.. eller vänta!Legato skrev:OfarligTesla skrev:Stora frågan är ju om det blir en Honda E eller en ny 3a?
Men ja, det kan bli spännande i vinter

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ahh, perfekt! Tack för info!M3apan skrev:Om jag inte är helt ute och cyklar så kan den nya ägaren knappa in sitt eget kort via skärmen när det är dags att ladda, ifall bilen inte är kopplad till något konto. https://cleantechnica.com/2020/06/17/te ... -sessions/
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Jag fick uppgift om att nya ägaren får ladda för 150 dollar på krita tills allt är fixat.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Johlei
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/john713130
Ja, det är säkert något som de tänkt på redan i designstadiet av bilen. Annars kan man också ställa en murarhink upp och ner över laddkontakten för att skydda den från snö. Så brukar jag göra med skarvsladd för julbelysningen i trädgården (fast stenplattorna är nog mindre repkänsliga än motorhuven iofs)Legato skrev:Hehe vatten klarar den i oändliga mängder (se TBs test om nyfiken). Samma sak med backspeglarna faktiskt.Johlei skrev:Snösäker laddningsdesign... jaja åtminstone inte lagt kontakten i botten på en skål.. eller vänta!Legato skrev:OfarligTesla skrev:Stora frågan är ju om det blir en Honda E eller en ny 3a?
Men ja, det kan bli spännande i vinterJapanerna har ju gott om vinter de också iofs (var där på skidresa för inte så länge sen
) så misstänker den värmer lite.

Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Kanske denna kan fungera?
Gjord av mjukt silikon som inte borde repa huven. Är nog bara att klippa bort handtagen, och göra en ingång för sladden.
https://kakelgiganten.se/42l-gorilla-hink-flex-pro.html
Flexibel hink som passar mycket bra till att blanda bruk och flytspackel i.
Lätt att rengöra och gjord av återvunnet siliconmaterial.

Gjord av mjukt silikon som inte borde repa huven. Är nog bara att klippa bort handtagen, och göra en ingång för sladden.
https://kakelgiganten.se/42l-gorilla-hink-flex-pro.html
Flexibel hink som passar mycket bra till att blanda bruk och flytspackel i.
Lätt att rengöra och gjord av återvunnet siliconmaterial.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Jag läste nånstans (kommer inte ihåg var) att det ska finnas någon form av kåpa som man kan sätta på laddporten när man råkar ladda i snöstorm.Legato skrev:Hehe vatten klarar den i oändliga mängder (se TBs test om nyfiken). Samma sak med backspeglarna faktiskt.Johlei skrev:Snösäker laddningsdesign... jaja åtminstone inte lagt kontakten i botten på en skål.. eller vänta!Legato skrev:OfarligTesla skrev:Stora frågan är ju om det blir en Honda E eller en ny 3a?
Men ja, det kan bli spännande i vinterJapanerna har ju gott om vinter de också iofs (var där på skidresa för inte så länge sen
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
En gammal matta av lagom storlek?
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Typ som till Leafen?mati skrev:Jag läste nånstans (kommer inte ihåg var) att det ska finnas någon form av kåpa som man kan sätta på laddporten när man råkar ladda i snöstorm.Legato skrev:Hehe vatten klarar den i oändliga mängder (se TBs test om nyfiken). Samma sak med backspeglarna faktiskt.Johlei skrev:Snösäker laddningsdesign... jaja åtminstone inte lagt kontakten i botten på en skål.. eller vänta!Legato skrev:OfarligTesla skrev:Stora frågan är ju om det blir en Honda E eller en ny 3a?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19