Jag är ännu en som bryr sig och stängningsljud, även om det kanske är en detalj i sammanhanget. Jämför också med Volvo v60. Tycker min M3 är ettt snäpp ner i vad jag uppskattar. Särskilt vad gäller bakluckan. Tycker bakluckans ljud påminner om en gammal soptunna i plåt. Har funderat på eftermonterad eltrunk, men inte kommit till skott.lukasf skrev:Jag jämför med en Volvo V60 och dörrarna känns samma samma, helt enkelt inget jag tänker på. Men däremot om man har rutan helt nervevad så låter det inget vidare när jag stänger dörren på 3:an. Bakluckan på min bil låter lite ihålig om man råkar ta för mycket, annars håller jag med om att den känns solid. Jag håller dock tummarna för att man kan installera den nya elbakluckan som kommer nu på min 3:aLarsL skrev:Jag gick ju från Mercedes till Model 3 och har också en Nissan Leaf. Ja, det är en skillnad mellan Leaf och Mercedes dörrarna. Leafs dörrar är lite som att stänga pappersdörrar medan Mercedes är mer som tunga ekdörrar. Model 3 är någonstans där emellan men mer åt Mercedes än Nissan. Mest förvånad blev jag av bakluckan som kändes väldigt solid även i jämförelse med MB.
Ny model 3 ”facelift” idag
Moderator: Redaktion
Re: Ny model 3 ”facelift” idag
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Re: Ny model 3 ”facelift” idag
Jag hade förra generationen V60, kanske jämför du med samma? Jag funderar också på om det kan vara så illa att olika M3:or låter olika, främst med tanke på att Tesla ändrar konstant i hur det byggs och sätts ihop. Sen skall nämnas att jag även satt lister runt dörrarna för det kom in så mycket skit i dörrkarmen vid dåligt väder. Där var Volvon mycket bättre. Men listerna kan ha gjort att det inte klonkar lika mycket när man stänger dörrarna.Elix747 skrev:Jag är ännu en som bryr sig och stängningsljud, även om det kanske är en detalj i sammanhanget. Jämför också med Volvo v60. Tycker min M3 är ettt snäpp ner i vad jag uppskattar. Särskilt vad gäller bakluckan. Tycker bakluckans ljud påminner om en gammal soptunna i plåt. Har funderat på eftermonterad eltrunk, men inte kommit till skott.
Exakt! Precis så hade jag beskrivit ljudet från bakluckan

Ja, jag har gått i samma tankar med eftermonterad elbaklucka, men jag la det på is när Model Y fick det bekräftat. För om Y har det så borde 3 få det också

M3 LR AWD 2020
Re: Ny model 3 ”facelift” idag
Någon som vet om prestandahöjningen från 4,6 till 4,4 sek 0-100 på LR är en ren mjukvarufix och kommer till befintliga M3?
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Ny model 3 ”facelift” idag
Befintliga bilar har fått texten som beskriver acceleration boost uppdaterad att den nu ger från 4,4 sek till 3,9 sek. Däremot har folk i USA testat effekt och vrid och märker ingen skillnad med senaste mjukvaran mot för 6 månader sedan. Spekuleras i att de helt enkelt bara specificerar såhär nu för det överrensstämmer mer med vad bilarna i verkligheten klarat, dvs ingen faktisk förbättring.holden skrev:Någon som vet om prestandahöjningen från 4,6 till 4,4 sek 0-100 på LR är en ren mjukvarufix och kommer till befintliga M3?
Re: Ny model 3 ”facelift” idag
Den uppdatering rullades ut redan hösten (2019) till alla M3 AWD. De har nog bara inte uppdaterat de officiella siffrorna förens nu.holden skrev:Någon som vet om prestandahöjningen från 4,6 till 4,4 sek 0-100 på LR är en ren mjukvarufix och kommer till befintliga M3?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/