Uppdatering 2020.40.4
Moderator: Redaktion
Uppdatering 2020.40.4
Fick idag uppdateringen 2020.40.4. Tyvärr verkar inte uppvärmningsfunktionen för laddningsluckan vara med. Står i alla fall inget om det i meddelandet om nya funktioner. Nämns bara prioriterad blåtandsenhet och pin-koden för handskfacket.
Ny M3 LR levererad 200924. Lite tråkigt. Hade trott att det skulle vara med på såpass ny 3:a. Någon annan som fått med värmaren?
Ny M3 LR levererad 200924. Lite tråkigt. Hade trott att det skulle vara med på såpass ny 3:a. Någon annan som fått med värmaren?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Uppdatering 2020.40.4
Prioriterad blåtand och pinkod till handskfacket? 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Såg detBjelke skrev:Prioriterad blåtand och pinkod till handskfacket?

Gick ensam ut till bilen och när jag klivit in så var min frus profil inställd. Bytte till min profil men inställningarna för körning var helt fel och bilen började rulla inne i garaget. Jag har min inställd på stop/hold och min fru på creep tror jag. Hann stoppa i alla fall.
Annars var väl det bästa med den här uppdateringen att man ÄNTLIGEN slipper trycka på knappen "klar" när man tryckt in sina siffror för pin to drive.
Annars var väl det bästa med den här uppdateringen att man ÄNTLIGEN slipper trycka på knappen "klar" när man tryckt in sina siffror för pin to drive.
- ChristerSjo
- Teslaägare
Haha, jo jag smackar ändå fortfarande till med fingret där jag borde göra det på skärmen efter jag matat in koden.Jo-el skrev:

M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Har inte fått den uppdateringen, men kan inte komma en dag för tidigt!Jo-el skrev:Annars var väl det bästa med den här uppdateringen att man ÄNTLIGEN slipper trycka på knappen "klar" när man tryckt in sina siffror för pin to drive.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Blir det inte betydligt lättare att chansa på pin om man slipper konfirmera efter varje tryck?Jo-el skrev:Annars var väl det bästa med den här uppdateringen att man ÄNTLIGEN slipper trycka på knappen "klar" när man tryckt in sina siffror för pin to drive.
Hade en väska som någon tyckte var roligt att ändra koden på när jag lämnat den olåst. Att gissa en fyrsiffrig kod tar inte enormt lång tid har jag lärt mig från det.
- Gustafsson
- Teslaägare
Måste man inte logga in om man gör fel för många gånger?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Det enda det ger säkerhetsmässigt, om antal siffror är känt, är väl att det tar lite längre tid att testa varje kod. Bättre i så fall att lägga in en ökande fördröjning mellan försöken om man slår in fel kod.LarsL skrev:Blir det inte betydligt lättare att chansa på pin om man slipper konfirmera efter varje tryck?Jo-el skrev:Annars var väl det bästa med den här uppdateringen att man ÄNTLIGEN slipper trycka på knappen "klar" när man tryckt in sina siffror för pin to drive.
Hade en väska som någon tyckte var roligt att ändra koden på när jag lämnat den olåst. Att gissa en fyrsiffrig kod tar inte enormt lång tid har jag lärt mig från det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jo till skillnad mot en mekanisk lösning så han man ju reagera efter ett antal fel. Fördröjningen låter jobbigt om någon är där och pillar. Vill ju inte ha en bil som är som en iPad och låser sig i 5 minuter.bylund skrev:Det enda det ger säkerhetsmässigt, om antal siffror är känt, är väl att det tar lite längre tid att testa varje kod. Bättre i så fall att lägga in en ökande fördröjning mellan försöken om man slår in fel kod.LarsL skrev:Blir det inte betydligt lättare att chansa på pin om man slipper konfirmera efter varje tryck?Jo-el skrev:Annars var väl det bästa med den här uppdateringen att man ÄNTLIGEN slipper trycka på knappen "klar" när man tryckt in sina siffror för pin to drive.
Fast man behöver ju inte vänta i fem minuter, och man kan ju tillåta upplåsning via kontot även under väntetiden.
Det är mest att jag gillar att slippa bekräfta, då jag antar att detta kommer till gammelteslorna också
Det är mest att jag gillar att slippa bekräfta, då jag antar att detta kommer till gammelteslorna också

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Har kört 40.4 i en dag nu. Första versionen som inte stökat med att sänka hastigheten i moten före Tingstadstunneln. Alla tidigare versioner har Kort och tillfälligt sänkt till 50 och 60 (ej hastighetsskyltarna, utan endast Max på farthållaren). Detta har lett till onödiga inbromsningar för att strax efteråt gasa upp igen. Det upplevs som oväntade spökbromsningar, men det har i dessa fall varit väldigt konsekvent på samma platser hela tiden. Nu verkar den fixa detta utan dessa hastighetsspökerier. Förhoppningsvis har problemet lösts på alla liknande ställen. (Har HW2.5 utan skyltar på skärmen. )
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Ja, det är en förbättring som man njuter av varje gång man sätter sig i bilen!Jo-el skrev:Annars var väl det bästa med den här uppdateringen att man ÄNTLIGEN slipper trycka på knappen "klar" när man tryckt in sina siffror för pin to drive.

Får du uppdateringar "OTA"???
Ja, helt fantastiskt, nu slipper jag t.ex trycka på en knapp......

Ja, helt fantastiskt, nu slipper jag t.ex trycka på en knapp......

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Eftersom Tesla även i denna fråga inte direkt överöser en med information, hur får man senaste uppdateringen? Automagiskt och gratis, via appen mot betalning, via inbyggd LTE eller måste man koppla upp sig med Wi-Fi? I bilen står det att det finns speluppdateringar, men för att få dessa måste man koppla upp med Wi-Fi som tyvärr inte räcker så långt som till bilen. Jag kan ju såklart sätta upp lokalt wi-fi via mobilen/4G men varför ska det behövas?
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Du får en notis om att det finns en ny uppdatering och att koppla upp mot wifi för att hämta den. Några få har kommit över bilens nät, men det är nog bara akuta panikuppdateringar
Om du inte har wifi inom räckhåll så funkar det med internetdelning från telefonen.
Om du inte har wifi inom räckhåll så funkar det med internetdelning från telefonen.
Du får en notis om att det finns en uppdatering så det räcker att sätta upp WiFi när bilen frågar efter det, om du inte har täckning på parkeringen.
Det finns en inställning att göra om du vill ha alla uppdateringar eller bara lite mer standard. Vill man slippa konstiga variationer i hur bilen beter sig så ska man nog välja standard. Med advanced kan det bli två steg framåt och ett tillbaka.
Det finns en inställning att göra om du vill ha alla uppdateringar eller bara lite mer standard. Vill man slippa konstiga variationer i hur bilen beter sig så ska man nog välja standard. Med advanced kan det bli två steg framåt och ett tillbaka.
2020.40.7
Ute nu.
Ute nu.
Your car’s range has increased with new software that improves the efficiency of the motors and the climate control system. Note: these changes do not impact acceleration or overall climate control performance.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det var som attan, vilka modeller gäller det tro?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Fick också 2020.40.4, men det blir ju mycket spännande att se när 40.7 kommer.
På statistiksidor verkar det ju bara vara Model Y som har fått den, men det vore ju helt fantastiskt om det också betyder effektivitetsförbättringar för gamla Model 3:or. Inte så att bilen är ineffektiv, men ändå
På statistiksidor verkar det ju bara vara Model Y som har fått den, men det vore ju helt fantastiskt om det också betyder effektivitetsförbättringar för gamla Model 3:or. Inte så att bilen är ineffektiv, men ändå

Vit Model 3 LR, levererad mars 2020