Däck senorer
Moderator: Redaktion
Däck senorer
Har satt i senorer som ej är Tesla.
Fick meddelande om att de skulle cynka med bilen och gjorde så. Inga problem.
3 dagar senare så kom meddelande om att TPS INTE fungerade skulle kontaktA Tesla.
Hade en service inbokat så jag bad dem kolla.
De lyckades att ta bort meddelandet men om det dyker upp igen så skulle de inte åtgärda det på garantin.
Ytterligare 3-4 dagar så kom det upp igen.
Skall lägga på cinter hjulen och där sitter orginal sensorerna på.
Någon som vet om det skall dungera med icke Tesla sensorer?
Sven
Fick meddelande om att de skulle cynka med bilen och gjorde så. Inga problem.
3 dagar senare så kom meddelande om att TPS INTE fungerade skulle kontaktA Tesla.
Hade en service inbokat så jag bad dem kolla.
De lyckades att ta bort meddelandet men om det dyker upp igen så skulle de inte åtgärda det på garantin.
Ytterligare 3-4 dagar så kom det upp igen.
Skall lägga på cinter hjulen och där sitter orginal sensorerna på.
Någon som vet om det skall dungera med icke Tesla sensorer?
Sven
Re: Däck senorer
Har inte koll på om det finns nån som funkar, men kulle inte förvåna lugnt om dom lagt in nått speciellt för att man inte ska Kunna använda andra fabrikat.
Hur såg det ut när du inte hade felmeddelandet? Fick du upp rätt lufttryck?
Hur såg det ut när du inte hade felmeddelandet? Fick du upp rätt lufttryck?
i 7.0 håller du inne vänster scrollhjul och väljer "car status" eller vad det nu heter.EES skrev:Kollade inte däcktrycket men kallibreringen vissde ok.
Hur kollar jag trycket?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Eller höger om du vill ha det på höger sida.HelectriC skrev:i 7.0 håller du inne vänster scrollhjul och väljer "car status" eller vad det nu heter.EES skrev:Kollade inte däcktrycket men kallibreringen vissde ok.
Hur kollar jag trycket?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
sant sant, för tidigt på måndagsmorgon för mig att reflektera över att någon vill ha andra inställningar än jag harbylund skrev:Eller höger om du vill ha det på höger sida.HelectriC skrev:i 7.0 håller du inne vänster scrollhjul och väljer "car status" eller vad det nu heter.EES skrev:Kollade inte däcktrycket men kallibreringen vissde ok.
Hur kollar jag trycket?

Model 3-24/Polestar 3-24
Jag har hjul inkl sensorer som kommer från www.guson.se - är rätt säker på att det är 3:e parts sensorer på dom.
Den klagade på att ngt var fel i 3-4 mil och att jag skulle kontakta service. Sen kom det upp en fråga på skärmen om jag bytt hjul och om det var 19" eller 21"
När jag klickade 19" så stod det något om att den lärde sig de nya sensorerna och allt blev normalt.
Den klagade på att ngt var fel i 3-4 mil och att jag skulle kontakta service. Sen kom det upp en fråga på skärmen om jag bytt hjul och om det var 19" eller 21"
När jag klickade 19" så stod det något om att den lärde sig de nya sensorerna och allt blev normalt.
Nej nu har vi bestämt att vi ska ha de till vänsterbylund skrev:Eller höger om du vill ha det på höger sida.HelectriC skrev:i 7.0 håller du inne vänster scrollhjul och väljer "car status" eller vad det nu heter.EES skrev:Kollade inte däcktrycket men kallibreringen vissde ok.
Hur kollar jag trycket?

Ok då bär det ju kunna funka.dstr skrev:Jag har hjul inkl sensorer som kommer från http://www.guson.se - är rätt säker på att det är 3:e parts sensorer på dom.
Finns kanske nån gemensam standard som alla följer.
Samma sak hände mig när jag bytte från sommar till vinterdäck, båda är Tesla originaldäck.dstr skrev:Jag har hjul inkl sensorer som kommer från http://www.guson.se - är rätt säker på att det är 3:e parts sensorer på dom.
Sensorerna dom Tesla säljer kostar lika lite som däckfirmorna tar så ingen större anledning att välja något annat. Kostade 462kr/st inklusive moms i våras då jag frågade.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Tack för bra svar.
Köper Tesla sens då det inte är dyrare än andra. Lite surt att det inte fungerar för mig som för er där det löste sig.
Köper Tesla sens då det inte är dyrare än andra. Lite surt att det inte fungerar för mig som för er där det löste sig.