Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 381
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Polestar 2

Inlägg av d3marcus »

lukasf skrev:
Anonymous FTW skrev:
mr_tt skrev:
Bitraten är tyvärr låg i nuläget i Spotify appen, väsentlig skillnad i kvalitet mot bluetooth/radio/youtube music
Rösta gärna upp förslaget, förhoppningsvis fixar dem det snart:

https://community.spotify.com/t5/Live-I ... -p/5031278
Grattis!

"New app released today with user configurable bit-setting. Spotify answered our needs. Thanks for voting!"
Grymt!

Det här är helt klart en av de stora fördelarna med att köra android automotive. Uppdateringar behöver inte komma från biltillverkaren.
Samt att ni får alla nya funktioner direkt. Körde CarPlay innan jag köpte Tesla och Spotifyklienten är galet mycket sämre hos Tesla. Hoppas de kan lägga resurser så att de blir blir bättre på mjukvaruutveckling snarast.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11752
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

d3marcus skrev:
lukasf skrev:
Anonymous FTW skrev:
mr_tt skrev:
Bitraten är tyvärr låg i nuläget i Spotify appen, väsentlig skillnad i kvalitet mot bluetooth/radio/youtube music
Rösta gärna upp förslaget, förhoppningsvis fixar dem det snart:

https://community.spotify.com/t5/Live-I ... -p/5031278
Grattis!

"New app released today with user configurable bit-setting. Spotify answered our needs. Thanks for voting!"
Grymt!

Det här är helt klart en av de stora fördelarna med att köra android automotive. Uppdateringar behöver inte komma från biltillverkaren.
Samt att ni får alla nya funktioner direkt. Körde CarPlay innan jag köpte Tesla och Spotifyklienten är galet mycket sämre hos Tesla. Hoppas de kan lägga resurser så att de blir blir bättre på mjukvaruutveckling snarast.
Tråkigast med Spotify på Tesla är att den inte stödjer podcasts tycker jag (inte alla poddar som finns på TuneIn). Hoppas verkligen att Tesla eller Spotify (vet inte vem som utvecklat klienten) fixar det någon gång!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Elexotico
Teslaägare
Inlägg: 174
Blev medlem: 01 apr 2020 15:43

Re: Polestar 2

Inlägg av Elexotico »

Första Polestar 2 ute på blocket (?)

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... e/92534210

Vad har vi för tankar kring priset?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Elexotico skrev:
Första Polestar 2 ute på blocket (?)

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... e/92534210

Vad har vi för tankar kring priset?
väldigt konstigt att lägga ut en bild på bil utan PP, när det står att den säljes med. Verkar inte som bilen finns hos säljaren, då hade man ju kunnat förvänta riktiga bilder av just den bilen. Och i så fall stämmer det ju inte att den säljes pga ändrade familjeförhållanden, om den inte är uthämtad är det bara att returnera inom 14dagar. Samtidigt så är priset lägre (719 motsvarar standard+PP) än nytt eftersom vinterdäck följer med. Här förlorar ju säljaren massa pengar, varför då inte bara lämna tillbaks? Något som inte stämmer! Bonusen har väl heller inte betalats ut ännu? Nypris är eg 754k inkl vinterdäck.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Polestar 2

Inlägg av Esterox »

HelectriC skrev:
Elexotico skrev:
Första Polestar 2 ute på blocket (?)

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... e/92534210

Vad har vi för tankar kring priset?
väldigt konstigt att lägga ut en bild på bil utan PP, när det står att den säljes med. Verkar inte som bilen finns hos säljaren, då hade man ju kunnat förvänta riktiga bilder av just den bilen. Och i så fall stämmer det ju inte att den säljes pga ändrade familjeförhållanden, om den inte är uthämtad är det bara att returnera inom 14dagar. Samtidigt så är priset lägre (719 motsvarar standard+PP) än nytt eftersom vinterdäck följer med. Här förlorar ju säljaren massa pengar, varför då inte bara lämna tillbaks? Något som inte stämmer! Bonusen har väl heller inte betalats ut ännu? Nypris är eg 754k inkl vinterdäck.
Garanterat lurendrejeri annons.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av Remuz »

En Model 3 som öppnar bagaget som en P2 skulle vara den optimala bilen för mig just nu tror jag.

Kanske får bli en Model Y sedan, men den är onödigt hög...
P85D svart/svart med gratis SuC
SwedishAdvocate
Inlägg: 5755
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Polestar 2

Inlägg av SwedishAdvocate »

Remuz skrev:
En Model 3 som öppnar bagaget som en P2 skulle vara den optimala bilen för mig just nu tror jag.

Kanske får bli en Model Y sedan, men den är onödigt hög...
Om man är seriöst intresserad av en ny Tesla, eller någon som du som redan köpt flera bilar av företaget...

Finns det något sätt att tala om för Tesla att man helst skulle vilja ha en bil med halvkombilucka – och att den bilen inte ska vara en crossover/SUV som Model Y?

Och att man kanske vill ha både Performancevarianten och dragkrok?

(Eller att man vill ha en Model S med dragkrok. Eller kanske tom en Tesla kombi – med dragkrok...)

Annars: Ifall jag köpte en Y fast jag egentligen ville ha en 3 med halvkombilucka skulle jag se till att skriftligt förmedla det till företaget. Att det här köpet gör jag bara för att det inte finns något bättre. Det jag egentligen vill ha är en 3 med halvkombilucka.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Ingen bil kommer passa alla. Polestar 2 är PS svar på deras interna provkörningar av Model 3 samt mängder av kundutfrågningar. Självklart blir inte allt att passa alla men de tillförde en del ändå. Bakluckan, rattvärme, ljus, dragkrok med ordentligt vikt, dörrar med ramar, ordentliga handtag och en del andra saker. Sen tog de även med en del från Model 3 som många andra elbilar saknar som 3-fas, nyckel och startknappslöst system, mobil som nyckel (även om det inte är aktiverat ännu), ett infotainmentsystem som faktiskt inte är krångligt och en del andra saker. Sen missade dom en del saker också, som låg förbrukning, användandet av en icke-permanent magnet i en av motorerna, så man kan stänga av den vid behov, och en del annat. Men allt i allt så har dom självklart försökt göra en så bra bil som möjligt. Och en del gillar det, andra inte, men det är iaf något annat än M3, så man har valet att välja det ena eller det andra.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av Remuz »

Jag är mycket positiv till P2. Tycker dessutom i motsats till många andra här att den är snygg. Jag vill dock helst ha en Model 3 Performance med drag och 1500kg dragvikt, riktig bagagelucka, ventilerade vita säten och om jag får drömma lite så skulle jag vilja ha den med ett infotainmentsystem som har Apple/Android-integration (spegla skärm).

Hade jag inte haft några snabba teslor innan skulle jag nog ha en P2 nu.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Polestar 2

Inlägg av Bjelke »

Remuz skrev:
Jag är mycket positiv till P2. Tycker dessutom i motsats till många andra här att den är snygg. Jag vill dock helst ha en Model 3 Performance med drag och 1500kg dragvikt, riktig bagagelucka, ventilerade vita säten och om jag får drömma lite så skulle jag vilja ha den med ett infotainmentsystem som har Apple/Android-integration (spegla skärm).

Hade jag inte haft några snabba teslor innan skulle jag nog ha en P2 nu.
Jag tycker också att den var najs :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Thexps »

Är ägarna av Polestar 2 här på forumet nöjda? Någon familj med två barn, bakåtvänd stol, som har slått till och kan ge sina synpunkter på utrymmena?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Thexps skrev:
Är ägarna av Polestar 2 här på forumet nöjda? Någon familj med två barn, bakåtvänd stol, som har slått till och kan ge sina synpunkter på utrymmena?
vi har 2 barn, men de sitter i framåtvända stolar (7+9år). Bilen är en fröjd än så länge. Tyvärr fick vi inte kört den på långresa förr-förra veckan eftersom den vägrade starta. Ska iväg till helgen igen och då antagligen också vara tvungna att snabbladda, så det blir spännande att se hur det går. Men innan vi fick lånebilen och PS2 blev bärgad, så hade vi packat in allt av bagage i bilen utan problem. Självklart är bilen mindre än Model S, men vi fick med allt vi ville ha med och EXAKT samma bagage fyllde även lånebilens bagage (som enligt tillverkaren ska ha 525 liter bagage vs PS2 som ska ha 430liter). Hur det där hänger ihop har jag ingen aning om, en av de två har inte korrekt siffor iaf :D Har man barnvagn, resesäng och sånt, så blir det nog väldigt trångt utan takbox oavsett vilka siffror som stämmer för bagaget.
Det verkar inte vara helt ok att vara nöjd med en annan bil än Tesla på detta forum (go figure ;) ), men jag har iaf lång erfarenhet med Tesla och tycker att jag ser många fördelar med Polestar och saker som de gjort rätt/bättre än Tesla, men samtidigt en del som inte är lika bra. Om man accepterar förbrukningen och frånvaron av SuC samt självklart är ok med storleken av bilen, så har jag svårt att se att man blir missnöjd med en PS2, det är en jäkla fin bil! Får se hur länge den hänger med hos oss, när eTron GT kommer så finns det möjligheter för att den ersätter.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11752
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

Själv tycker jag att PS2 ser ut att bli (eftersom alla funktioner inte är helt klara än, men på gång) ett grymt bra alternativ till Model 3 för många köpare.

Tesla (precis som alla företag) behöver verkligen lite seriös konkurrens. Se bara på prissänkningarna som Tesla gjort på sista tiden. Hade aldrig skett om inte konkurrensen börjat äntligen komma. Bra för alla. Finns även massor som Tesla är dåligt på, och där de har mycket att lära från Polestar/Volvo, Mercedes, etc. när det gäller både produktionskvalitet och byggkvalitet. Där är Tesla verkligen usla tycker jag. Konkurrens mellan flera bra elbilsalternativ behövs verkligen, och där är ju PS2 ett väldigt bra tillskott.

Detta gynnar bara elbilsmarknaden i stort, och personligen ser jag enormt fram emot nästa generation från Polestar i form av den i från grunden rena elbilen Precept. Kan mycket väl bli min nästa elbil.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 2 gång.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
mr_tt
Inlägg: 34
Blev medlem: 11 feb 2020 18:27

Re: Polestar 2

Inlägg av mr_tt »

Thexps skrev:
Är ägarna av Polestar 2 här på forumet nöjda?
Har tyvärr inte stor familj med barn så kan inte uttala mig på den punkten.. körde dock innan en volvo XC60 årsm 2019 och tycker bagaget är större än jag trodde!
Baksätet är markant mindre men gott om med utrymme om man är under 180-185 enl mig.

Att man inte har en app till bilen är skandal!
Med det sagt så är bilen en fröjd att köra och är supernöjd!
Äntligen en Volvo som inte känns som en Volvo att köra :D


Edit: Väldigt massa värdelösa inlägg/folk som behöver hävda sig/få sista ordet utan att tillföra nåt konkret, går det ignorera användare på nåt sätt som på vissa andra forum?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Polestar 2

Inlägg av mikebike »

Är det sant att det inte finns någon app till SP2?
Inte ens en moddad VOC?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
mr_tt
Inlägg: 34
Blev medlem: 11 feb 2020 18:27

Re: Polestar 2

Inlägg av mr_tt »

mikebike skrev:
Är det sant att det inte finns någon app till SP2?
Inte ens en moddad VOC?
Stämmer, det finns ingen app alls i nuläget.
Roadmap finns här: https://support.polestar.com/se/polestar-2/2021/
Gissar det kommer runt årsskiftet, sen fylls det på med funktionalitet
Mitten 2021 för appstyrd konditionering t.ex
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10507
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Polestar 2

Inlägg av Legato »

mr_tt skrev:


Edit: Väldigt massa värdelösa inlägg/folk som behöver hävda sig/få sista ordet utan att tillföra nåt konkret, går det ignorera användare på nåt sätt som på vissa andra forum?
Håller med tyvärr. Har precis börjat använda funktionen... Det är bara att klicka på användarnamnet och sedan "Markera som en ignorerad användare" nästan längst upp i mitten på personens profil.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Polestar 2

Inlägg av mikebike »

mr_tt skrev:
mikebike skrev:
Är det sant att det inte finns någon app till SP2?
Inte ens en moddad VOC?
Stämmer, det finns ingen app alls i nuläget.
Roadmap finns här: https://support.polestar.com/se/polestar-2/2021/
Gissar det kommer runt årsskiftet, sen fylls det på med funktionalitet
Mitten 2021 för appstyrd konditionering t.ex
Herregud! :shock:
Senast redigerad av mikebike, redigerad totalt 1 gånger.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Thexps »

mr_tt skrev:
Thexps skrev:
Är ägarna av Polestar 2 här på forumet nöjda?
Har tyvärr inte stor familj med barn så kan inte uttala mig på den punkten.. körde dock innan en volvo XC60 årsm 2019 och tycker bagaget är större än jag trodde!
Baksätet är markant mindre men gott om med utrymme om man är under 180-185 enl mig.

Att man inte har en app till bilen är skandal!
Med det sagt så är bilen en fröjd att köra och är supernöjd!
Äntligen en Volvo som inte känns som en Volvo att köra :D


Edit: Väldigt massa värdelösa inlägg/folk som behöver hävda sig/få sista ordet utan att tillföra nåt konkret, går det ignorera användare på nåt sätt som på vissa andra forum?
Åh tack! Trodde inte min fråga skulle ses pga. Allt onödigt skitsnack mellan några medlemmar..

Tror baksätet är ganska lugnt om det är mindre, barnen är ju 3 & 8 år, så behöver inte så mycket benutrymme. Tanten och jag är också ganska korta ;) Viktigare man får in barnvagn där bak, men det lär ju vara lugnt om det upplevs som större än XC60.
Har bokat provkörning på torsdag, ska bli väldigt spännande :)

Ps. Såg i Polestar 2 gruppen på FB att bakåtvänd stol funkar bra.
Hade först bestämt mig för e-tron, sen ändrade jag mig till M3, nu när jag såg hur billig Polestar 2 var blev med förmånsbil blev den helt plötsligt intressant :lol:
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av Remuz »

Ingen app? Då dog den helt för mig. Får se i vår om det står mellan en ny 3P, en Y eller en PS2 om appen är tillgänglig då.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Polestar 2

Inlägg av mati »

Remuz skrev:
Ingen app? Då dog den helt för mig. Får se i vår om det står mellan en ny 3P, en Y eller en PS2 om appen är tillgänglig då.
Nu blev jag också väldigt paff. Det fanns inte i min värld att Polestar med Google-OS:et inte skulle ha app-stöd. Det måste ju bara komma. Annars är det inget annat än pinsamt.
Däremot så skulle det inte vara någon deal-breaker för mig om jag hade varit spekulant på en PS2. Jag har inte haft någon fungerande app för min e-tron i flera månader nu, och det är ingenting jag ens reflekterar över.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11752
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

mati skrev:
Remuz skrev:
Ingen app? Då dog den helt för mig. Får se i vår om det står mellan en ny 3P, en Y eller en PS2 om appen är tillgänglig då.
Nu blev jag också väldigt paff. Det fanns inte i min värld att Polestar med Google-OS:et inte skulle ha app-stöd. Det måste ju bara komma. Annars är det inget annat än pinsamt.
Däremot så skulle det inte vara någon deal-breaker för mig om jag hade varit spekulant på en PS2. Jag har inte haft någon fungerande app för min e-tron i flera månader nu, och det är ingenting jag ens reflekterar över.
Förvånad även jag, men Teslas app och funktion är inte perfekt den heller.

Har haft den inne på service för att jag ibland inte fick kontakt mellan app och bil, trots att varken bilen och telefonen stod i mobilradioskugga. Är bättre nu efter service (de fick kolla hårdvara, och tekniker från Tesla i USA remoteloggade min bil och servrar), men haft någon enstaka gång som det fortfarande fallerat.

Dessutom saknas många funktioner i appen, tex. gällande att kunna ändra laddeffekt från telefonen (funkar tyvärr bara i bilen. Som nämnts i annan tråd saknas också manuell styrning av batteriförvärmning i både telefonapp och i bilen. Vilket är helt oförståeligt. Så långt ifrån perfekt på appfronten hos Tesla. De har en del till att jobba på helt klart.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

mati skrev:
Remuz skrev:
Ingen app? Då dog den helt för mig. Får se i vår om det står mellan en ny 3P, en Y eller en PS2 om appen är tillgänglig då.
Nu blev jag också väldigt paff. Det fanns inte i min värld att Polestar med Google-OS:et inte skulle ha app-stöd. Det måste ju bara komma. Annars är det inget annat än pinsamt.
Däremot så skulle det inte vara någon deal-breaker för mig om jag hade varit spekulant på en PS2. Jag har inte haft någon fungerande app för min e-tron i flera månader nu, och det är ingenting jag ens reflekterar över.
Ja, det kommer, den är bara försenad. Förhoppningen är att de istället för att släppa en buggig app faktiskt väntar tills den funkar som den ska.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Polestar 2

Inlägg av mikebike »

Jag har haft Volvos app på de två senaste bilarna, som jag använder för att ställa värmarens timer, skicka destination mm. Samt även för att låsa upp bilen när jag skall hämta något och inte har med nyckeln. Det känns märkligt att en elbil av årsmodell 2021 saknar app känns väldigt märkligt.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14653
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

HelectriC skrev:
mati skrev:
Remuz skrev:
Ingen app? Då dog den helt för mig. Får se i vår om det står mellan en ny 3P, en Y eller en PS2 om appen är tillgänglig då.
Nu blev jag också väldigt paff. Det fanns inte i min värld att Polestar med Google-OS:et inte skulle ha app-stöd. Det måste ju bara komma. Annars är det inget annat än pinsamt.
Däremot så skulle det inte vara någon deal-breaker för mig om jag hade varit spekulant på en PS2. Jag har inte haft någon fungerande app för min e-tron i flera månader nu, och det är ingenting jag ens reflekterar över.
Ja, det kommer, den är bara försenad. Förhoppningen är att de istället för att släppa en buggig app faktiskt väntar tills den funkar som den ska.
Borde dom inte gjort det med resten av bilen också i så fall? ;)
Att det verkar så väldans svårt för de flesta biltillverkare att fixa något, i teorin, så enkelt som appstyrning är ju ett tydligt tecken på hur akterseglade de är.
Ju mer man tänker på det desto mer uppenbart blir det hur besvärligt det kan bli. Det är ju flera system i bilen som måste interagera med en backend som i sin tur kommunicerar med appen. Det måste skala, vara säkert och tillförlitligt. Att få alla dessa komponenter att lira ihop är nog inget de är vana vid helt enkelt, utan det blir en monumental ansträngning som kräver en väldans massa nytänk. En helt ny värld för gamla byråkrater.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar