OfarligTesla skrev:Ser du inte det på Teslakontot då? Det ligger inte under handskfacket utan under "Detaljer" så kan man se uppgraderingarna och en länk till kvittot ligger där iaf för mig. Var inte så förut utan lagts till någon gång på senare tid.
Nej det finns inte där, men Tesla kan se att jag köpt det, men kan inte producera ett kvitto ur sitt system. Har föreslagit att de tar och skriver ett vanligt dokument där se specar företag, momsregnr, belopp, moms och vad som köpts. Duger säkert för revisor/skattemyndigheten. Men de fortsätter hoppas systemet kan spotta ur sig något.
holden skrev:Antar att du har ett spännande jobb om du kan göra avdrag eller låta företaget ta kostnaden för acceleration boost
Är egen företagare, bilen på företaget. Så visst är det en fördel, men ökar ju förmånsvärdet också.
Eftersom det som egen företagare inom IT-branschen är lite tuffare med orderingång nu, så har jag tid över. Kanske skall åka och sätta mig på ett service-center till dess att de skrivit ut ett kvitto. Börjar ju bli lite av en principsak nu