Jag begriper inte varför min AP lägger sig över högra linjen. Den ritar upp dom fint i displayen men ändå korsar den... försöker styra mot den ytters svagd men tillslut kopplar den ut.
Klipper en del linjer annars men då e de jag som kör. Imiterar den detta?
Har skrivit tidigare att jag inte får upp någon "hjälp" att parkera som beskrivs här då jag testade idag men samma sak inget P.
Men har en fråga angående funktionen AP, och är att när man aktiverar bl.a. farthållaren 1 drag mot mig och med 2 drag aktiveras full AP så lång funkar det men om jag bara vill stänga av AP och inte farthållaren hur gör jag då?
Har skrivit tidigare att jag inte får upp någon "hjälp" att parkera som beskrivs här då jag testade idag men samma sak inget P.
Men har en fråga angående funktionen AP, och är att när man aktiverar bl.a. farthållaren 1 drag mot mig och med 2 drag aktiveras full AP så lång funkar det men om jag bara vill stänga av AP och inte farthållaren hur gör jag då?
Litet ryck i ratten funkar
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17 Renault Zoe 22kWh -16 Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Har skrivit tidigare att jag inte får upp någon "hjälp" att parkera som beskrivs här då jag testade idag men samma sak inget P.
Men har en fråga angående funktionen AP, och är att när man aktiverar bl.a. farthållaren 1 drag mot mig och med 2 drag aktiveras full AP så lång funkar det men om jag bara vill stänga av AP och inte farthållaren hur gör jag då?
Litet ryck i ratten funkar
Jo den känner jag till men man vill ju inte skrämma andra
Häromdagen stängde jag av auto lane change för jag upplevde att den gärna försökte köra ner i diket när jag blinkade höger för att svänga av en landsväg. Första tio milen med detta avstängt bröts direkt autopiloten när jag började blinka, men så igår så fortsatte den plötsligt medan jag blinkade och så har det varit sedan dess...
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
_____________________________ Midnight Silver Model 3 LR AWD Obsidian Black Model X 75D Multicoat Red Model S 85D
Häromdagen stängde jag av auto lane change för jag upplevde att den gärna försökte köra ner i diket när jag blinkade höger för att svänga av en landsväg. Första tio milen med detta avstängt bröts direkt autopiloten när jag började blinka, men så igår så fortsatte den plötsligt medan jag blinkade och så har det varit sedan dess...
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Testade nu själv ett antal gånger.
Med med auto lane change avstängd, så stänger den endast av om den känner att man har handen på ratten.
Men behöver vara röra den ytterst lite. Men om man inte rör den alls så stängs inte autosteer av.
Har skrivit tidigare att jag inte får upp någon "hjälp" att parkera som beskrivs här då jag testade idag men samma sak inget P.
Men har en fråga angående funktionen AP, och är att när man aktiverar bl.a. farthållaren 1 drag mot mig och med 2 drag aktiveras full AP så lång funkar det men om jag bara vill stänga av AP och inte farthållaren hur gör jag då?
Litet ryck i ratten funkar
Jo den känner jag till men man vill ju inte skrämma andra
Det märkliga är att media helt verkar ha missat detta?!? När jag söker på artiklar om självkörande bilar är det enda jag hittar en artikel i Ny Teknik om bilmässan i Tokyo, där inte ens Teslas lanserade autopilot nämns
Jag har hört att Tesla Sverige ska fixa en liten autopilot jippo för pressen den här veckan. Hoppas de skriver nåt efter den.
Har skrivit tidigare att jag inte får upp någon "hjälp" att parkera som beskrivs här då jag testade idag men samma sak inget P.
Har du förresten kollat om det står att den fortfarande kalibrerar.
Var kollar man det?
Settings och sen driver assistance.
Direkt under autosteer så stod det "autopark is calibrating" I flera dagar på min.
Så länge den inte lyckats kalibrera sig, så aktiveras den nog inte.
Har du förresten kollat om det står att den fortfarande kalibrerar.
Var kollar man det?
Settings och sen driver assistance.
Direkt under autosteer så stod det "autopark is calibrating" I flera dagar på min.
Så länge den inte lyckats kalibrera sig, så aktiveras den nog inte.
Min säger att den fortfarande kalibrerar men fungerar ändå.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Det var väldigt disigt i morse. Första 15-20 minuterna så kunde jag inte aktivera autosteer
Jag var i Köpenhamn och Malmö igår och idag och man såg knappt handen framför sig ibland. Inga problem med dimman, passerade Öresundsbron 2 ggr i riktigt tjock dimma och AP fungerade perfekt hela tiden.
Det var väldigt disigt i morse. Första 15-20 minuterna så kunde jag inte aktivera autosteer
Jag var i Köpenhamn och Malmö igår och idag och man såg knappt handen framför sig ibland. Inga problem med dimman, passerade Öresundsbron 2 ggr i riktigt tjock dimma och AP fungerade perfekt hela tiden.
Hmm skummt.
Här va det dimma blandat med regn i morse. Linjerna syntes sporadiskt i skärmen, men aldrig tillräckligt bra för att kunna få igång autosteer.
Först halvvägs till Malmö började det funka.
Nu har jag testat autoaparkering igen. Denna funkar riktigt bra och parkerar nästan lika bra som jag gjorde för nått år sedan.
Det jag hade ca 75 cm framför och bakom bilen, så den fick joxa fram och tillbaka ett par gånger innan den kom in.
Jag noterade en annan sak. När den autoparkerar så visar den inte bara stop när man är mindre än 30 cm från bilen framför. Vet inte hur långt ner den går, men den visade vid nåt tillfälle att det bara var 20cm kvar.
Jag gav autoparkeringen ett eldprov idag i Linnéstan i Göteborg, på en trång enkelriktad gata med parkerade bilar på bägge sidor. Gick galant och så fort att jag knappt hann bli rädd. Grym funktion!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jag gav autoparkeringen ett eldprov idag i Linnéstan i Göteborg, på en trång enkelriktad gata med parkerade bilar på bägge sidor. Gick galant och så fort att jag knappt hann bli rädd. Grym funktion!
Undrar om den hade reagerat om någon sprungit ut mellan bilarna.. och isåfall om den reagerat snabbare än du själv skulle kunnat...
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Idag fick jag prova en till sak. Det var typiskt göteborgskt höstväder - mörkt, regnigt, och allmänt jävligt. Den sortens väder där gatlampor, strålkastare och reflektioner precis överallt i allt vatten gör att man knappt ser något alls runt bilen. Köerna ringlade sig täta pga olyckor på E6:an... Så rätt vad det är, i kökörningen, så säger bilen "autosteer aborting" och piper ilsket. Efter det gick det inte slå på autopiloten igen, vilket inte är särskilt förvånande med tanke på den dåliga sikten. Vad som däremot förvånade mig var att jag inte kunde slå på någon farthållare alls, utan då fick upp ett meddelande om att sikten från frontkameran var för dålig. Jag trodde faktiskt att den adaptiva farthållaren mest gick på data från radarn.
joel80 skrev:
danni skrev:
Jag gav autoparkeringen ett eldprov idag i Linnéstan i Göteborg, på en trång enkelriktad gata med parkerade bilar på bägge sidor. Gick galant och så fort att jag knappt hann bli rädd. Grym funktion!
Undrar om den hade reagerat om någon sprungit ut mellan bilarna.. och isåfall om den reagerat snabbare än du själv skulle kunnat...
Man får hoppas det. Vill du vara frivillig att prova?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Har också råkat ut tidigare för att adaptiva farthållaren inte går att aktivera när kameran är skymd. Tycker det är skumt.
Sen om det ju är så att man inte kan v ha adaptiv farthållare, så kunde man ju haft möjligheten att aktivera vanlig farthållare.
Hade lite folk med i bilen idag. Det var första gången dom var med sedan nya uppdateringen.
Jävligt roligt att bara släppa ratten och se hur dom reagerade.
Jag gjorde det såklart På en väg som svängde lite också så att dom tydligt kunde se att eet var bilens styrde själv.