Rutan småprickig
Moderator: Redaktion
- Joakimgabrielsson
- Teslaägare
Rutan småprickig
Hej! Min ruta är helt småprickig med något som ser ut som små små stenskott. Är inte stenskott men uppfattningen inifrån är så.Har varit sen ny. Något som är vanligt? Kommer behöva byta ruta. Sjukt störande.
Re: Rutan småprickig
Jag hade oturen att hamna bakom flera grusbilar i somras. Blev rätt många prickar på rutan av det.
Undra om det är lagligt egentligen att köra lösgrus utan täckt flak. Virvlar ju upp enormt och det smattrar rätt bra när man ligger bakom/kör om.
Sparade faktiskt en film från dashcam ifall jag skulle noterat några större skador.
Undra om det är lagligt egentligen att köra lösgrus utan täckt flak. Virvlar ju upp enormt och det smattrar rätt bra när man ligger bakom/kör om.
Sparade faktiskt en film från dashcam ifall jag skulle noterat några större skador.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Nej det är inte lagligt, men svårt att bevisa att de gjort skada tyvärr.taliz skrev:Jag hade oturen att hamna bakom flera grusbilar i somras. Blev rätt många prickar på rutan av det.
Det är lastbilschaffisens uppgift att lastsäkra ALL last så varje sandkorn ska vara lastsäkrad om man läser regelboken.
Blir ett jävla liv bara när man påtalar detta för dem, man får ofta tfrågan tillbaka hur dom ska hinna köra om de måste täcka lasten varje gång osv.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Det kan vara fel vid lamineringen. Inte helt ovanligt, även andra bilmärken drabbas ibland.Joakimgabrielsson skrev:Hej! Min ruta är helt småprickig med något som ser ut som små små stenskott. Är inte stenskott men uppfattningen inifrån är så.Har varit sen ny. Något som är vanligt? Kommer behöva byta ruta. Sjukt störande.
Jag har fått byta på vår då nya MX, i viss belysning såg det väldigt tråkigt ut. Om man kollade noga så såg det ut som pyttesmå bubblor i glaset. Tesla vägrade först och påstod att det var smuts.