https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... ranslebil/
Ekonomi: Billigast – elbil eller bränslebil?
Vad ger de lägsta totala ägandekostnaderna – el eller förbränning? Vi räknar och visar att man inte ska stirra sig blind på prislappen!
Moderator: Redaktion
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ekonomi: Billigast – elbil eller bränslebil?
Zoe är för dyr ja. Sen finns väl Niro utan hybrid för typ 100 lock mindre?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Niro finns som hybrid, laddhybrid och elbil. Så frågan i så fall är väl om det är hybriden eller laddhybriden som avses i listan. Fordonsskatten tyder på att det är hyriden, dvs den som går enbart på bensin...taliz skrev:Zoe är för dyr ja. Sen finns väl Niro utan hybrid för typ 100 lock mindre?
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
-
Nån som betalat för att läsa hela artikeln?
Undrar lite hur många snabbladdningar (på IONITY) som är med i kalkylen för bränslekostnad?
Undrar lite hur många snabbladdningar (på IONITY) som är med i kalkylen för bränslekostnad?
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Om man tittar på SR+ ser siffrorna ut att vara för höga (mer än vad min LR AWD kostar inkl försäkring).
Senast redigerad av NiklasTesla, redigerad totalt 1 gånger.
-
I ett annat test låg milkostnaden för en E-niro (el) på 41 kr/mil. Plugin motsvarigheten låg där på 44 kr/mil.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension