Problem med homelink?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

WileyMorris
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 okt 2020 13:39

Problem med homelink?

Inlägg av WileyMorris »

Hej,

Jag försöker ställa in homelink på min model s, 2018.
Har en garageport från crawford med automatisk öppnare, modell 2019.

Jag går in i rätt läge i bilen, trycker programmera, står framför bilen och håller knappen intryck på fjärren 30-40sek. Inget blink.
Provar igen och trycker frentiskt 30-40sek på fjärren. Inget blink.
Provar igen, håller in 3-4sek sen släpper och trycker igen i 30-40sek. Inget blink.

Någon som har något tips för att få liv i funktionen? Gör jag något fel? Håller fjärren ca 50cm från tesla loggan i fronten.
Senast redigerad av WileyMorris, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Problem med homelink?

Inlägg av thebishop »

Länge sedan jag gjorde det, men hade också lite strul. Testa håll den över huven och/eller inne i bilen (jag vet, inte enligt instruktionerna). Bara håll inne på fjärren.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Problem med homelink?

Inlägg av Gustafsson »

Min förra MS gick fint att programmera, medan min nuvarande bil inte gick att programmera hur jag än trixade. Har en gammal Hörmanport.
Löste det med ett homelink-kompatibelt relä och fjärr från Sommer, vilken krävs för att programmera bilen (garageportsexperten) för ca 1500:- då funkade det direkt.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
farnanadez
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 mar 2022 05:23
Ort: https://gbapps.net/new/
Kontakt:

Re: Problem med homelink?

Inlägg av farnanadez »

Ja var så på min gamla TL också.. men på båda våra nyare bilar måste de vara i ac eller på för att hemlänken ska fungera. Antar att tillverkare fixade det...
Användarvisningsbild
Arshi
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 feb 2023 06:52
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Problem med homelink?

Inlägg av Arshi »

WileyMorris skrev: 29 okt 2020 13:40
Hej,

Jag försöker ställa in homelink på min model s, 2018.
Har en garageport från crawford med automatisk öppnare, modell 2019.

Jag går in i rätt läge i bilen, trycker programmera, står framför bilen och håller knappen intryck på fjärren 30-40sek. Inget blink.
Provar igen och trycker frentiskt 30-40sek på fjärren. Inget blink.
Provar igen, håller in 3-4sek sen släpper och trycker igen i 30-40sek. Inget blink.

Någon som har något tips för att få liv i funktionen? Gör jag något fel? Håller fjärren ca 50cm från tesla loggan i fronten.
Det verkar som att du följer de rätta stegen för att ställa in Homelink-funktionen i din Tesla Model S, 2018. Men om garageportsöppnaren är från 2019 kanske den inte är kompatibel med din bils Homelink-system. Du kan kolla på Homelinks webbplats för att se om din garageportsöppnarmodell är kompatibel med din bils Homelink-system. Se dessutom till att fjärrkontrollens batteri fungerar och försök placera den på olika avstånd från Tesla-logotypen för att se om det gör någon skillnad.
Arshi AgarwalFM WhatsApp
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Problem med homelink?

Inlägg av Gustafsson »

Har en gammal Hörman port. Lyckades genom att köpa ett externt relä från Sommer (köpt på garageportsexperten) att få porten att funka efter några försök.
MEN efter en uppdatering fån Tesla tappade bilen alla inställningar inkl Homelink och sedan dess har jag inte lyckats programmera om funktionen.
Har gett upp, så alla tips är välkomna. Service lär kunna göra reset på homelinken i bilen, men har inte haft energi att åka till SC för det.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar