BYDs elbilar får samma pris som fossilbil 2021

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

BYDs elbilar får samma pris som fossilbil 2021

Inlägg av Zalman3 »

BYD sticker ut hakan och säger att deras elbilar 2021 får samma pris som en fossilbil.

New BYD EV Platform To Come In 2021.

Price, range and safety to equal conventional models.

According to the most recent media reports from China, Lian Yubo, senior vice president of BYD, hinted at a new EV platform scheduled for market launch in April 2021.

The new models, based on this new platform, should have cost, range and safety, equal to internal combustion engine vehicles.

That would be quite a breakthrough, but at this point, there are no more details.

The Chinese manufacturer has introduced this year its Blade Battery, “zero cobalt” lithium-iron-phosphate (LFP) chemistry in the cell-to-pack (CTP) approach.

It's an open question whether in 2021 we will see even more integrated LFP battery systems?

As of today, BYD is gradually improving its sales results, after a really challenging time, since mid-2019, when lowered subsidies translated into weakened demand in China.
https://insideevs.com/news/451146/new-b ... form-2021/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Mickep

Re: BYDs elbilar får samma pris som fossilbil 2021

Inlägg av Mickep »

Det skall vara asiater som först kastar ned handsken.(nej inte handuken...)
Kommer vw gm etc kunna kontra?
Användarvisningsbild
nek0

Inlägg av nek0 »

Zalman3 skrev:
BYD sticker ut hakan och säger att deras elbilar 2021 får samma pris som en fossilbil.

New BYD EV Platform To Come In 2021.

Price, range and safety to equal conventional models.

According to the most recent media reports from China, Lian Yubo, senior vice president of BYD, hinted at a new EV platform scheduled for market launch in April 2021.

The new models, based on this new platform, should have cost, range and safety, equal to internal combustion engine vehicles.

That would be quite a breakthrough, but at this point, there are no more details.

The Chinese manufacturer has introduced this year its Blade Battery, “zero cobalt” lithium-iron-phosphate (LFP) chemistry in the cell-to-pack (CTP) approach.

It's an open question whether in 2021 we will see even more integrated LFP battery systems?

As of today, BYD is gradually improving its sales results, after a really challenging time, since mid-2019, when lowered subsidies translated into weakened demand in China.
https://insideevs.com/news/451146/new-b ... form-2021/
Vad bra. Då räknar jag med att jag får en elbil likvärdig min Superb för 340 000kr
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

nek0 skrev:
Vad bra. Då räknar jag med att jag får en elbil likvärdig min Superb för 340 000kr
Även att höja priset på avgasbilar skulle ju vara ett sätt att infria "samma pris". Så att räkna med prissänkning är kanske att dra förhastade slutsatser (även om det inte var VW som sa något här).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

I Tyskland finns 42 elbilar som kostar under 40.000 Euro.
De ger 9000 euro i elbilsstöd. Då är man nere på 31.000 euro.
Dessutom kanske man får 5-10% i rabatt.

Löjligt lågt pris har Dacia Spring med 17.500 minus 9000= netto 8.500 euro i pris.

https://ev-database.de/#sort:path~type~ ... g:number=9
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar