Dragkrok till model S - kickstarter!
Moderator: Redaktion
Re: Dragkrok till model S - kickstarter!
Hoppas det blir verklighet, drag är ju det enda som saknas bilen.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Håller med, kunde man få en laglig krok på S så vore det ju rena drömmen ju 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Någon som hört om detta?
Model S är den perfekta bilen för mig, priserna börjar komma ner, men jag behöver kunna dra släp. Både båt kortare sträckor (det kan jag leva med att göra utan att det är helt lagligt, det rör sig om kilometrar..) och drömmer om att kunna dra en liten husvagn också vilket inte känns lika kul att göra utan godkänt drag.
Model S är den perfekta bilen för mig, priserna börjar komma ner, men jag behöver kunna dra släp. Både båt kortare sträckor (det kan jag leva med att göra utan att det är helt lagligt, det rör sig om kilometrar..) och drömmer om att kunna dra en liten husvagn också vilket inte känns lika kul att göra utan godkänt drag.
Model Y LR AWD 2022
Jag har inte legat på. Dels har jag en X också, men även om den skulle bytas bort har jag haft svårt att motivera drag på S:en innan bilen har passerat 8 år. Billigare och säkrare att ha en ICE med drag för dom tillfällena.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Just oregistrerade båtkärror är ju lite speciellt då de räknas som efterfordon och inte har samma krav eller begränsningar på dragannordning. Det står att draganordningen ska vara dimensionerad och designad för påfrestningarna som den utsätts för. Det innebär att den inte behöver vara godkänd av någon myndighet eller registreringsbesiktad, uppenbart eftersom kärran inte får vara besiktigad. Men räkna med att du kommer få svara på många frågor om det händer en olycka.jonasl skrev:Någon som hört om detta?
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Ja, det är en oreggad 30-kärra jag har så den funkar ju oavsett.
Frågan är vad som händer om jag importerar en bil från tyskland som har monterat drag som är godkänt där..
Frågan är vad som händer om jag importerar en bil från tyskland som har monterat drag som är godkänt där..
Model Y LR AWD 2022
Tänkte samma sak. Skulle vara intressant att utforska. Inte för att jag har ett akut behov iofs.jonasl skrev:Frågan är vad som händer om jag importerar en bil från tyskland som har monterat drag som är godkänt där..