Aha, så när parkeringstiden närmar sig slutet så piper det i bilen istället för i mobilen?
Läs som: Om invertera har gått sönder och man står på parkering med avgift så är det viktigt med koll på parkeringstiden...
Skämt åsido. Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
För mig är de helt otroligt att Polestar / Volvo inte sätter upp en snabbladdare hos varje Volvohandlare och så vips har man en bra start.
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Apropå appar för standard operativsystem, det verkar finnas en hel del appar för iOS och Android från Polestar, men fortfarande oklart vilken av de (om någon) som man skall ladda ner för att fjärrstyra sin PS2:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Apropå appar för standard operativsystem, det verkar finnas en hel del appar för iOS och Android från Polestar, men fortfarande oklart vilken av de (om någon) som man skall ladda ner för att fjärrstyra sin PS2:
Ingen av de fjärrstyr PS2, de flesta du länkar till är för PS1 och en av de är ren marketingapp eller liknande.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.
Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?
Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.
Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?
Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Jo, jag har alltid upplevt att Volvo legat väldigt långt framme på appfronten och när det gäller teknik för att fjärrstyra bilen. Tycker om att man även kan googla fram en position, och skicka den till bilens navigator. Något som man fortfarande inte kan göra hos Tesla.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.
Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?
Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Jo, jag har alltid upplevt att Volvo legat väldigt långt framme på appfronten och när det gäller teknik för att fjärrstyra bilen. Tycker om att man även kan googla fram en position, och skicka den till bilens navigator. Något som man fortfarande inte kan göra hos Tesla.
Det går utmärkt att göra iaf från min Android telefon. Bara att dela till Tesla appen
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.
Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?
Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Jo, jag har alltid upplevt att Volvo legat väldigt långt framme på appfronten och när det gäller teknik för att fjärrstyra bilen. Tycker om att man även kan googla fram en position, och skicka den till bilens navigator. Något som man fortfarande inte kan göra hos Tesla.
Det går utmärkt att göra iaf från min Android telefon. Bara att dela till Tesla appen
Samma på iOS med Apple maps, osäker om Google maps har samma funktion
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.
Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?
Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Jo, jag har alltid upplevt att Volvo legat väldigt långt framme på appfronten och när det gäller teknik för att fjärrstyra bilen. Tycker om att man även kan googla fram en position, och skicka den till bilens navigator. Något som man fortfarande inte kan göra hos Tesla.
Det går utmärkt att göra iaf från min Android telefon. Bara att dela till Tesla appen
Samma på iOS med Apple maps, osäker om Google maps har samma funktion
Edit finns i Google maps for iOS också, tre prickar bredvid ”från adressen”, dela vägbeskrivning, Tesla app
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.
Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?
Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Du bokar bara service via VOC, inga reparationer eller reklamationsärenden...
Men jag skulle prova nu för att dubbelkolla (så jag inte hittade på), men väl inne i VOC så måste jag logga in för att boka servicen... F_n, får väl ringa till dem (kommer inte ihåg lösenordet nu)
Senast redigerad av Bruno, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Väntar hellre på seamless i fem år än att vänta på en elbil så länge...
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.
Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?
Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Du bokar bara service via VOC, inga reparationer eller reklamationsärenden...
Stämmer inte. När jag bokade service på min bil härom veckan kunde jag även beskriva eventuella reparationsbehov och reklamationer som jag vill ha åtgärdat i samband med service. Allt går att göra i appen.
Nu fanns det inga så jag bara lämnade dom fälten tomma.
Åh tusan, skrev precis ovan (redigerade mitt inlägg) att jag skulle testa så jag inte ljög. Men väl inne för servicebokningen var jag tvungen att logga in, trots att jag är "inne" i VOC-appen... surt
Senast redigerad av Bruno, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan
Sälj bilen då.
Kan inte förrän frugans MY kommer
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan
Sälj bilen då.
Kan inte förrän frugans MY kommer
Ingen åker i den men ni ska ändå ha den där i ett år till?
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan
Sälj bilen då.
Kan inte förrän frugans MY kommer
Ingen åker i den men ni ska ändå ha den där i ett år till?
Kanske var fel att kalla frugan för "ingen", men om du hakar upp dig på betydelsen av ordet så överdrev jag, lite som du brukar göra. Vi undviker Volvon om vi kan...och är det sommar så tar ngn cabben
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!