Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Beställde en svart LR häromdagen och nu är det det enda jag tänker på. Lite köp-ångest nu men det går snart över! 

- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
692' för en Midnight silver med dragkrok. Nu ligger den på 702'Likenoother skrev:mikebike skrev:Jag har beställt en LR, nya specen och gamla priset, men jag är svårt beroende av AWD och kan inte tänka mig en 2WD efter drygt 20 år med AWD.
Gamla priset ? Vad gav du ?
679.000 är det för den nya tydligen som är på väg in
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Vill inte göra din vånda värre, men vi har vita säten i vår X90D från 2017. Trots tre barn är stolarna efter 3,5 år och 10800 mil (samt avslappnade regler vad gäller mat/dryck i bilen ) i superbra skick. Spelar typ ingen roll vad som fläckar ner dem, allt går bort med våt microfibertrasa eller babywipes.Sealander skrev:Efter många tankar och våndor valde jag att byta interiör från vit/svart till helsvart. Såg framför mig att såväl tvååringen som vår hund skulle bry sig ganska lite om mina uppmaningar om att inte smutsa eller fläcka ner de vita sätena.Sealander skrev:Parkerad här sedan 16 oktober i väntan på en röd TM3 performance med vit/svart interiör. Fått betalningsinformation på Mail. Fortfarande inget VIN, varken genom slutfaktura eller gömt på tesla.com. Följer vid lediga stunder fartygens färd mot Zeebrugge.
Skiftet innebar att jag kunde be om en matchning av en lagerbil (under leverans). Fick bra hjälp av säljare, men verkade samtidigt mer omständigt än nödvändigt. Fick ganska omgående slutfakturan med såväl VIN som beräknad leveranstid (5 dec). Så nu väntar en dryg månads lång väntan. Räknar dagar, timmar, minuter och sekunder.
Så jag har med glädje beställt vita stolar igen.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Nu skickade Tesla SMS om uppskattad leveransperiod 1-9/12 i Malmö. Lutar väl åt att man är på Grand Aurora-båten som nyss lämnade SF då.
2021 Blå Model 3 LR
Jag blir inte riktigt klok på det här med Teslakontot på Tesla.com... Jag har beställt en bil via leasingbolag. Jag ser inget om leverans eller så på kontosidan... Däremot har det tillkommit en överskrift på kontosidan där det står "Ulfs Tesla" ... Hur ser det ut hos er?
Det står inget om någon leveranstid där för mig heller, har aldrigt gjort. Det står bara uppskattad leveranstid: -Theodad skrev:Jag blir inte riktigt klok på det här med Teslakontot på Tesla.com... Jag har beställt en bil via leasingbolag. Jag ser inget om leverans eller så på kontosidan... Däremot har det tillkommit en överskrift på kontosidan där det står "Ulfs Tesla" ... Hur ser det ut hos er?
Men enligt SMS har de tydligen en uppskattad tid

2021 Blå Model 3 LR
Exakt samma för mig. Tror det är förmodligen ägarskapet som skapar problem för tesla/leasingbolaget. Man kan förmodligen göra ändringar om man ser bilen och det kan driva kostnader. Det är tydligen problem att få tillgång till premium Connect efter år 1 då det bara är leasingbolaget som kan beställa det.Theodad skrev:Jag blir inte riktigt klok på det här med Teslakontot på Tesla.com... Jag har beställt en bil via leasingbolag. Jag ser inget om leverans eller så på kontosidan... Däremot har det tillkommit en överskrift på kontosidan där det står "Ulfs Tesla" ... Hur ser det ut hos er?
För leverans kommer du få sms från tesla. Fick först ett uppskattat intervall som jag skulle svara på, sedan en exakt tid (utanför dagarna i intervallet).
Beställt 13/10 leverans 27/11 m3 röd svart/vit LR awd
Garak skrev:Nu skickade Tesla SMS om uppskattad leveransperiod 1-9/12 i Malmö. Lutar väl åt att man är på Grand Aurora-båten som nyss lämnade SF då.
Samma här i Stockholm.
Antingen Gran Aurora eller Triton Ace.
Det blir en lång november

Audi Q8 e-tron 55 -24
- Likenoother
- Teslaägare
Ändrade min beställning från SR+ till LR+ nu igår med nya uppdateringarna ...
Undrar vilken båt den är på ?
Rcc antwerp ? Med tanke på att den står under transport o sägs komma hit i december för leverans
Någon som väntar på sin long range med uppdateringen ?
Rcc antwerp ? Med tanke på att den står under transport o sägs komma hit i december för leverans

Beställt : Tesla model 3 Performance -2021
Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
- mikebike
- Teslaägare
Ja!
Imorgon blir min (gamla) bil hämtad = billös fram till leverans.
En sak som gnager är att nya bilen levereras med sommardäck, i december!
Likenoother skrev:Ändrade min beställning från SR+ till LR+ nu igår med nya uppdateringarna ...
Japp!
Beräknad leverans 1-9/12. Bekräftat från Tesla att det är den nya.

Audi Q8 e-tron 55 -24
mikebike skrev:Ja!
Samma här, men jag tänkte beställa däck på ABS Wheels i Arlanda och försöka få dem att byta direkt.
Kanske kan åka direkt från Trosta till dem?
Audi Q8 e-tron 55 -24
Nån som har beställt vinterhjul med bilen och fått Tesla att skruva på dem?mikebike skrev:En sak som gnager är att nya bilen levereras med sommardäck, i december!
Bara att boka tid och åka dit, jag körde hem min förra på sommarsulor i December men jag hade rätt tur med vädret.JoeMad skrev:mikebike skrev:Ja!
Samma här, men jag tänkte beställa däck på ABS Wheels i Arlanda och försöka få dem att byta direkt.
Jag hade annars köpt däcken innan och bytt på plats i trosta.
Enkelt gjort med en domraft, lyftpuck, momentnyckel och en 21mm hylsa
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- mikebike
- Teslaägare
Näe, så enkelt är det inte att byta däck.LasseTM skrev:Bara att boka tid och åka dit, jag körde hem min förra på sommarsulor i December men jag hade rätt tur med vädret.JoeMad skrev:mikebike skrev:Ja!
Hjul möjligen....
Jag tänker beställa däck och byta på originalfälgarna. Sedan får jag se om jag köper kompletta (19") sommarhjul, eller om jag köper andra fälgar till originaldäcken.
mikebike skrev:Näe, så enkelt är det inte att byta däck.LasseTM skrev:Bara att boka tid och åka dit, jag körde hem min förra på sommarsulor i December men jag hade rätt tur med vädret.JoeMad skrev:mikebike skrev:Ja!
Hjul möjligen....
Jag tänker beställa däck och byta på originalfälgarna. Sedan får jag se om jag köper kompletta (19") sommarhjul, eller om jag köper andra fälgar till originaldäcken.
Ja, då blir det lite krångligare förstås.

Audi Q8 e-tron 55 -24
- mikebike
- Teslaägare
Det andra alternativet blir också krångligt, att släpa med vinterhjulen, garagedomkraft och verktyg på pendeltåg oJoeMad skrev:mikebike skrev:Näe, så enkelt är det inte att byta däck.LasseTM skrev:Bara att boka tid och åka dit, jag körde hem min förra på sommarsulor i December men jag hade rätt tur med vädret.JoeMad skrev:mikebike skrev:Ja!
Hjul möjligen....
Ja, då blir det lite krångligare förstås.
+ buss!

- tompanhuhu
- Teslaägare
Beställt vinterdäck till bilen men inte fått leverans än.JohanBq skrev:Nån som har beställt vinterhjul med bilen och fått Tesla att skruva på dem?mikebike skrev:En sak som gnager är att nya bilen levereras med sommardäck, i december!
På deras sida står det iaf
Jag har köpt en uppsättning vinterhjul. Kan jag hämta mina sommar- eller vinterdäck på min leveransdag?
Stockholm och Göteborg
Under sommarhalvåret kommer vinterhjulen du köpt vara placerade i bagageutrymmet på din Tesla vid upphämtningstillfället.
Under vinterhalvåret kommer bilens sommarhjul vara placerade i bagageutrymmet på din Tesla vid upphämtningstillfället.
Notera att endast 2 personer får plats i bilen vid upphämtningstillfället.
Min Tesla levererades i December och jag köpte vinterdäck av Tesla. Naturligtvis satt vinterdäcken på och sommardäcken låg i bilen
Om jag har fattat det rätt kommer min levereras med vinterhjul och sommardäcken levereras direkt till däckhotell....
Theodad skrev:Om jag har fattat det rätt kommer min levereras med vinterhjul och sommardäcken levereras direkt till däckhotell....
Det hade ju varit smidigt. Var ska du hämta den? Så sägs det ju inte gå till i Stockholm och Göteborg enligt Teslas FAQ.
2021 Blå Model 3 LR
I Göteborg ... Men det kanske är en uppgörelse mellan autoplan och Tesla ... Hur som så påstod leasingbolaget att jag var tvungen att ange ett däckhotell som Tesla samarbetade med....
Okej, så kan det ju vara förståsTheodad skrev:I Göteborg ... Men det kanske är en uppgörelse mellan autoplan och Tesla ... Hur som så påstod leasingbolaget att jag var tvungen att ange ett däckhotell som Tesla samarbetade med....
2021 Blå Model 3 LR
Jag bokade bil ca 10 okt.JohanBq skrev:Nån som har beställt vinterhjul med bilen och fått Tesla att skruva på dem?mikebike skrev:En sak som gnager är att nya bilen levereras med sommardäck, i december!
Var inne i butiken och köpte till vinterdäck ett par veckor senare. Dom har lovat att bilen kommer levereras med vinterdäcken på och med sommardäcken i bilen.
Tesla Model 3 LR 2021 White