Uppgradering till HW3
Moderator: Redaktion
Uppgradering till HW3
Har beställt uppgradering på min gamla MS90D tillverkad Jan. 2017. Man byter både skärmarna och datorn. Någon som har gjort samma resa? Hoppas på att framtidssäkra bilen några år till.
Re: Uppgradering till HW3
Jeg har bestilt FSD i mars og venter fortsatt på HW3. Det kan ta tid.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag bytte på min P100D för en dryg månad sedan som blev uttagen i mars 2017 (så sannolikt tillverkad i januari också). Köpte FSD från början och fick bytt HW2.0 -> 3 kostnadsfritt och passade på att byta till MCU2 då min var seg och hade konstiga färger emellanåt. Det är en avsevärd skillnad i hastighet på skärmen. Vad gäller självkörningsförmågan är det ju svårt att veta vad som är uppgraderad hårdvara eller ständigt förbättrad mjukvara men jag ser iallafall koner och soptunnor på skärmen nu!
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Jag har uppgraderat min i 2 steg.
Först HW2 till HW3 i september (MCU2 var inte släppt då) vilket inte gav nån märkbar skillnad på nånting.
I oktober uppgraderade jag MCU1 till MCU2 och fick en helt ny bil.
Först HW2 till HW3 i september (MCU2 var inte släppt då) vilket inte gav nån märkbar skillnad på nånting.
I oktober uppgraderade jag MCU1 till MCU2 och fick en helt ny bil.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
På min order står det MCU upgrade from Tegra MCU to Intel MCU(Model S). Är det samma sak tro?Idesta skrev:Jag bytte på min P100D för en dryg månad sedan som blev uttagen i mars 2017 (så sannolikt tillverkad i januari också). Köpte FSD från början och fick bytt HW2.0 -> 3 kostnadsfritt och passade på att byta till MCU2 då min var seg och hade konstiga färger emellanåt. Det är en avsevärd skillnad i hastighet på skärmen. Vad gäller självkörningsförmågan är det ju svårt att veta vad som är uppgraderad hårdvara eller ständigt förbättrad mjukvara men jag ser iallafall koner och soptunnor på skärmen nu!
- hencjo
- Teslaägare
Vad får ni betala för MCU-uppgraderingen när det sker samtidigt som HW3?
Försvinner FM-radion här i Sverige också i samband med MCU2-uppgraderingen?
Försvinner FM-radion här i Sverige också i samband med MCU2-uppgraderingen?
Infotainment Upgrade From Tegra MCU and Autopilot 2.0 To Intel MCU And Autopilot 3.0 (Model S With SIM Extender)
så står det i min arbetsorder. Pris 22 040 + moms. FM radio försvinner - kan installeras via separat modul senare för ca 5 000 kr om jag minns rätt.
så står det i min arbetsorder. Pris 22 040 + moms. FM radio försvinner - kan installeras via separat modul senare för ca 5 000 kr om jag minns rätt.
Offertpris 27500 inklusive mervärdeskatt. De har inte sagt något om FM-radio. Skulle tro att det ingår.
Radio ingår inte. Uppgraderar man till MCU2 nu tappar man FM-radio. De ska senare erbjuda möjlighet att aktivera radio igen för ytterligare 5500:-. Om radio är viktigt bör man alltså vänta med uppgradering tills lite senare när man kan göra det samtidigt.Delta skrev:Offertpris 27500 inklusive mervärdeskatt. De har inte sagt något om FM-radio. Skulle tro att det ingår.
https://www.tesla.com/sv_SE/support/inf ... edirect=no
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Min S ska in på denna behandling på fredag i nästa vecka. De har åtagit sig att fixa radion också... för 5500 kr extra, inkl. Moms.... dyr FM-radio men bilen skulle ju annars kännas lite halv-trasig så det fick bli en sådan ändå.Alfred skrev:Radio ingår inte. Uppgraderar man till MCU2 nu tappar man FM-radio. De ska senare erbjuda möjlighet att aktivera radio igen för ytterligare 5500:-. Om radio är viktigt bör man alltså vänta med uppgradering tills lite senare när man kan göra det samtidigt.Delta skrev:Offertpris 27500 inklusive mervärdeskatt. De har inte sagt något om FM-radio. Skulle tro att det ingår.
https://www.tesla.com/sv_SE/support/inf ... edirect=no
/F
MXP Raven -19
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
Finns uppdatering från HW 2.0 till 3.0 nu? Har tidigare fått höra att den inte finns i Sverige ännu.
Model S (2023)
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Den finns för X och S sedan augusti 2020.Nikke skrev:Finns uppdatering från HW 2.0 till 3.0 nu? Har tidigare fått höra att den inte finns i Sverige ännu.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
Nej, HW2.5 till HW3.0 finns men HW2.0 till HW3.0 är slutet på Q4/början på Q1. Se mer här https://www.tesla.com/sv_SE/support/ful ... edirect=noEnTraktor skrev:Den finns för X och S sedan augusti 2020.Nikke skrev:Finns uppdatering från HW 2.0 till 3.0 nu? Har tidigare fått höra att den inte finns i Sverige ännu.
Sen är ju frågan om Tesla leverera enligt ovan då de redan flyttat på detta ETA.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Tesla har ändrat tiderna. Tidigare var det q3 för uppgradering HW2.0->HW3.0 och jag fick bytt 1:a oktober.
Jag har blivit ombokad två gånger för AP2->AP3. Nytt försök nästa vecka, hoppas de har delar hemma då.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Jag har också uppgraderat för någon månad sedan.
X100D 2017 med HW2.0 och MCU1 till HW3.0 och MCU2.
- nu ser man fram emot uppdateringar igen
X100D 2017 med HW2.0 och MCU1 till HW3.0 och MCU2.
- nu ser man fram emot uppdateringar igen