Kameraproblem
Moderator: Redaktion
Kameraproblem
Kameran på förarsidan är svart, det är bara den där snurrande symbolen som står och tuggar om man går in i kameravyn. Gjorde rent linsen samt startade om bilen enligt konstens alla regler men problemet kvarstår, några andra tips eller är det ett solklart serviceärende?
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
- ChristerSjo
- Teslaägare
Re: Kameraproblem
Inte för att jag tror att det hjälper men prova att stänga av bilen och sedan vänta 20 minuter och sedan starta upp den igen.holden skrev:Kameran på förarsidan är svart, det är bara den där snurrande symbolen som står och tuggar om man går in i kameravyn. Gjorde rent linsen samt startade om bilen enligt konstens alla regler men problemet kvarstår, några andra tips eller är det ett solklart serviceärende?
Då har du gjort allt vad som kan göras vad gäller omstart.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Nu har jag lagt mitt första serviceärende, förutsätter att det åtgärdas utan kostnad.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Jag hade felmeddelande om höger kamera när jag körde långt igår. Iofs delvis i mörker och regn/dimma. Ska kolla idag, men fick sw-version 2020.40.9 innan avfärd...
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
Jag får varning om att autopiloten inte fungerar, inte specifikt vilket kamera det är. Går jag in i kameravyn är det alltid den på förarsidan som är svart.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Verkar vara många som fått samma fel. Jag har haft min bil i 5 veckor. Efter 1 vecka fick jag felmeddelande att en eller flera kameror inte fungerade. Tyvärr är det fortfarande samma status. Jag lämnade in bilen på SC, men fick hämta den direkt då deras lagerstatus inte stämde och de fick beställa nya kameror. Ett andra mobilt servicebesök hjälpte inte heller trots att teknikern höll på i 5 timmar. Väntar nu på att de ska höra av sig igen.
Det verkar som de har ett väldigt litet lager på SC.
Tesla Model 3 P 2020
Intressant. Jag har ett bokat mobilt servicebesök nästa vecka, det är ju ingen poäng med det om de inte har prylar med sig för att byta ut det som är fel.Jollybob skrev:Verkar vara många som fått samma fel. Jag har haft min bil i 5 veckor. Efter 1 vecka fick jag felmeddelande att en eller flera kameror inte fungerade. Tyvärr är det fortfarande samma status. Jag lämnade in bilen på SC, men fick hämta den direkt då deras lagerstatus inte stämde och de fick beställa nya kameror. Ett andra mobilt servicebesök hjälpte inte heller trots att teknikern höll på i 5 timmar. Väntar nu på att de ska höra av sig igen.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Nu har jag kört ett par mil utan släp, och AP fungerar som den ska, inga kamerafel.Elmil skrev:Jag hade felmeddelande om höger kamera när jag körde långt igår. Iofs delvis i mörker och regn/dimma. Ska kolla idag, men fick sw-version 2020.40.9 innan avfärd...
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
Model Y RWD 2025
Jag har exakt samma problem. Kameran på höger sida är svart sen två veckor. Bilen hämtades 30 september.
Upplever exakt samma på min M3P som hämtades för 2 veckor sedan. Tråkigt om saker och ting skall börja strula såhär tidigt...
Tesla Model 3 Performance 2020 - Vit
Tyder på att det är ett generellt problem, får se om jag får det åtgärdat imorgon, kameran kommer att bytas enligt offert.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Nu är kameran bytt och funkar, dock står den i en konstig vinkel - kommer den att kalibrera sig själv under körning eller måste man dra igång det manuellt?
EDIT: svarar själv eftersom sambon fått info från teknikern att kalibreringen redan är startad, således kommer autopiloten vara urkopplad i några mil tills kamerorna är kalibrerade
EDIT: svarar själv eftersom sambon fått info från teknikern att kalibreringen redan är startad, således kommer autopiloten vara urkopplad i några mil tills kamerorna är kalibrerade
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Holden, vilket servicecenter åkte du till? Jag har väntat i 5 veckor på att få felet åtgärdat. Närjag hörde av mig idag svarade de att de inte har några kameror inne och, kanske ännu värre, de vet inte när de får in några.
Tesla Model 3 P 2020
Bokade service hemma (norr om Stockholm) så inget servicecenter.Jollybob skrev:Holden, vilket servicecenter åkte du till? Jag har väntat i 5 veckor på att få felet åtgärdat. Närjag hörde av mig idag svarade de att de inte har några kameror inne och, kanske ännu värre, de vet inte när de får in några.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Hade exakt samma problem för några dagar sig. Varade i 2 dagar men nu fungerar den. Behövdes inget besök hos SC. Kanske är någon bugg...
Tesla Model 3 Performance 2020 - Vit
Var synlig fukt i den genomskinliga delen/strecket ovanför kameran i vårt fall.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart