Forumhaverister

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

ochso

Re: Forumhaverister

Inlägg av ochso »

Ja, vad ska man säga. Forumet har ändrats och utvecklats ganska mycket senaste åren, på gott och på ont.

När jag själv reggade kontot här var det väldigt mycket nörderi här, det fanns ju inte så mycket elbilar och de flesta trådar på forumet engagerade teknikintresserade, det var inte så mycket politik osv.

I takt med att utbud av elbilar osv utvecklats har ju tonen och innehållet här på forumet också förändrats.

Jag är knappt inne och läser här alls längre, varannan tråd handlar om nån fantastisk bil till fantastiskt pris som kan fulladdas på 5 minuter, blaha blaha (oftast av samma trådskapare). Resten av trådarna fylls av politik och påhopp (undantag finns givetvis). De som inte gillar detta gör väl som jag och börjar söka sig till andra forum, exempelvis finns det mycket intressant i diverse facebookgrupper att läsa. De som hänger kvar här gör väl det för att man gillar upplägget och de fria tyglarna. Det blir ju en naturlig och självförstärkande utveckling.

Personligen ser jag väl egentligen inget behov av förändring, folk får väl söka sig vidare om man inte gillar innehållet här. Det finns ju gott om andra plattformar att läsa/skriva på idag.

Hade jag själv modererat detta forum hade jag dock lagt ihop alla trådar som handlar om framtida bilar/batterier/ teknik som inte är Tesla och som ännu inte är på marknaden, detta är ju trots allt ett Teslaforum.
Användarvisningsbild
Theodad
Teslaägare

Inlägg av Theodad »

Jag är ganska ny på det här forumet - men hänger på några andra. Jag har också reagerat på att det har en tendens att dra iväg i nästan alla trådar. Det ör nästan bara intressant att läsa första sidan...

Men jag tror också att, jämfört med andra forum jag hänger på, man har en annan teknik för citat... Här när man citerar blir det oftast 4-5 citat i rad - vilket gör att det bli MYCKET dubbeltext och en massa onödigt skrollande... och det blir inte lika lätt att "ta offtopic" för det tar så mycket plats - och är svårt att se vad som är citat och vad som är ny text...

Som snartblivande teslaägare kommer jag fortsätta hänga här ett tag till...

Mina två cent...
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare

Inlägg av Bruno »

Theodad skrev:
Jag är ganska ny på det här forumet - men hänger på några andra. Jag har också reagerat på att det har en tendens att dra iväg i nästan alla trådar. Det ör nästan bara intressant att läsa första sidan...

Men jag tror också att, jämfört med andra forum jag hänger på, man har en annan teknik för citat... Här när man citerar blir det oftast 4-5 citat i rad - vilket gör att det bli MYCKET dubbeltext och en massa onödigt skrollande... och det blir inte lika lätt att "ta offtopic" för det tar så mycket plats - och är svårt att se vad som är citat och vad som är ny text...

Som snartblivande teslaägare kommer jag fortsätta hänga här ett tag till...

Mina två cent...
OT

Välkommen! :)
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inlägg av holden »

OT:

Här jobbar vi med meta

M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

wcarlsson skrev:
Mitt problem är att om jag är intresserad av SuC i Västerköping och ser att det finns nya inlägg så handlar det 4/5 gånger om mjukglass när jag går in för att läsa.

Jag kan ge ett exempel som funkar skitbra också. Tråden om Aktien. Jag är inte ett dugg intresserad av aktiekursen och därför läser jag inte. Eftersom tråden finns så blir det inte massa inlägg om aktiekursen i alla andra trådar.
Jag tycker inte Aktie tråden är särskilt bra. Jag följde den med mail för ett bra tag sedan nu och det var ofta inte helt matnyttigt innehåll när man dök in där. Men samtidigt så är det ju bra att en tråd som den och SUC i xxx hålls igång så att det inte skapas nya hela tiden. Vore ju jobbigt om det skapades en ny tråd varje gång det hände något med aktien eller SUC i Mariestad. Med lite dösnack så håller sig trådarna flytande.

En bra tråd är Senaste version xxx” som i princip bara handlar om just de senaste versionerna.

Att en tjafs /fjant tråd som Elon besöker Sverige spårar ser jag inget konstigt med. Den är ju liksom som gjord för att skoja runt i. Blir ju ännu mer humor när folk samlas utanför flygplatsen, hoppas alla missförstår rätt här. ;)

Min favorit tråd är nog trots allt Artiklar i media, den är OT redan från start men oftast ändå läsvärd.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Inlägg av Curik »

ochso skrev:
Varannan tråd handlar om nån fantastisk bil till fantastiskt pris som kan fulladdas på 5 minuter, blaha blaha (oftast av samma trådskapare). Resten av trådarna fylls av politik och påhopp (undantag finns givetvis).
Jo, dessa trådar skulle jag vilja ha möjlighet att blockera. Tycker det ofta är snudd på bedrägliga rubriker, lite som att läsa Aftonbladet (och det gör jag inte heller). Det är inte därför jag kommer hit.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Curik skrev:
ochso skrev:
Varannan tråd handlar om nån fantastisk bil till fantastiskt pris som kan fulladdas på 5 minuter, blaha blaha (oftast av samma trådskapare). Resten av trådarna fylls av politik och påhopp (undantag finns givetvis).
Jo, dessa trådar skulle jag vilja ha möjlighet att blockera. Tycker det ofta är snudd på bedrägliga rubriker, lite som att läsa Aftonbladet (och det gör jag inte heller). Det är inte därför jag kommer hit.
Just att det är Aftonbladet-rubriker gör att jag dollar dem. För en 5-10 år sedan klickade man alltid på sensationella rubriker, nu undviker jag dem. Hoppar alltid över citerad text, antingen är det ju inlägg som man redan läst och därför meningslösa förutom för att veta vem som citeras eller så är det citerad text från en källa som jag själv vill kolla upp, särskilt om det är Google-översatt text. Består första inlägget endast av en citerad text så blir det en rätt meningslös tråd för mig.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar