Königsegg snackar Tesla
Moderator: Redaktion
Königsegg snackar Tesla
Cirka 33 minuter in i detta klipp, ganska intressant analys
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Königsegg snackar Tesla
Han snackar mer än Tesla, han har dock glömt namnet på ritprogrammet på Amiga. Heter inte Paint Deluxe utan Deluxe Paint!holden skrev:Cirka 33 minuter in i detta klipp, ganska intressant analys
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Königsegg snackar Tesla
Roligt att se hur han lyckades täppa till truten på Peder när de snackade om tyskarna vs Tesla. Det där hade Peder aldrig låtit stå oemotsagt om det inte varit CvK som sagt det.
Re: Königsegg snackar Tesla
CvK:
Super-kvalitet - hur skoj är det liksom?
Jag har en rasslig dörr som en gammal Opel, men fan va den går!
Model S P85DL+
Re: Königsegg snackar Tesla
Jag tror han har rätt, plötsligt är merparten av köparna OK med att dörrarna inte har kassaskåpskvalitet etc trots bilarnas höga pris och tyskarna fattar ingenting eftersom detta var deras USP väldigt länge. Att benchmarka mot Teslas nuvarande prestanda och sedan vara nästan lika bra är givetvis feltänk, man måste ju bli bättre än Tesla om man ska vara med i matchen, vilket verkar väldigt svårt i nuläget.mans71 skrev:CvK:
Super-kvalitet - hur skoj är det liksom?
Jag har en rasslig dörr som en gammal Opel, men fan va den går!
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Königsegg snackar Tesla
holden skrev:Jag tror han har rätt, plötsligt är merparten av köparna OK med att dörrarna inte har kassaskåpskvalitet etc trots bilarnas höga pris och tyskarna fattar ingenting eftersom detta var deras USP väldigt länge. Att benchmarka mot Teslas nuvarande prestanda och sedan nästan vara lika bra är givetvis feltänk, man måste ju bli bättre än Tesla om man ska vara med i matchen, vilket verkar väldigt svårt i nuläget.mans71 skrev:CvK:
Super-kvalitet - hur skoj är det liksom?
Jag har en rasslig dörr som en gammal Opel, men fan va den går!
Med det sagt så kommer kassaskåpskänslan vara lika viktig som den har varit så fort marknaden mognat och stabiliserat sig vad gäller elbilar. Just nu har Tesla så stor edge vad gäller laddnätverk och prestanda/räckvidd att kunderna förlåter gamla Opel-dörrar men så kommer det givetvis inte vara om 5-10 år.
Re: Königsegg snackar Tesla
Ja, det är ett tänkbart utfall. Tesla är ju verkligen disruptive som kidsen säger.Banane skrev:holden skrev:Jag tror han har rätt, plötsligt är merparten av köparna OK med att dörrarna inte har kassaskåpskvalitet etc trots bilarnas höga pris och tyskarna fattar ingenting eftersom detta var deras USP väldigt länge. Att benchmarka mot Teslas nuvarande prestanda och sedan nästan vara lika bra är givetvis feltänk, man måste ju bli bättre än Tesla om man ska vara med i matchen, vilket verkar väldigt svårt i nuläget.mans71 skrev:CvK:
Super-kvalitet - hur skoj är det liksom?
Jag har en rasslig dörr som en gammal Opel, men fan va den går!
Med det sagt så kommer kassaskåpskänslan vara lika viktig som den har varit så fort marknaden mognat och stabiliserat sig vad gäller elbilar. Just nu har Tesla så stor edge vad gäller laddnätverk och prestanda/räckvidd att kunderna förlåter gamla Opel-dörrar men så kommer det givetvis inte vara om 5-10 år.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3357
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Königsegg snackar Tesla
Det där med Teslas dörrar tycker jag är lite överdrivet. Absolut ger dörrarna en mer solid känsla i de BMW jag haft tidigare, men de har alla varit försedda med riktiga dörrkarmar. De BMW jag provat med karmlösa dörrar har inte låtit bra när jag stänger dem. Faktiskt tycker jag att Teslas karmlösa dörrar låter bättre än de karmlösa BMW-dörrar jag provat, men Teslas dörrar låter som sagt sämre än BMW-dörrar med karm. Jag tror Tesla inte skulle ha några problem att fixa bättre dörrklang om de bara övergav sina karmlösa dörrar.
Karosspassningen är dålig. På min bil stör jag mig mest över det vid laddporten, där flera linjer inte linjerar som de ska. Tyvärr är ju laddporten ett område som då och då måste besökas och därför hade jag gärna sluppet se dessa brister just där.
Interiören i min Model 3 sitter ihop bra. Den ger inte riktigt lika påkostad känsla som tidigare BMW, men den är verkligen inte dålig. Jag hade en del missljud i början, men flertalet av dem har märkligt nog försvunnit av sig själva. Vid körning på dålig väg blir det dock lättare missljud i Teslan än i tidigare BMW.
Visst finns det bilar med bättre kvalitetskänsla, men ibland tycker jag gnället på Tesla i det avseendet är överdrivet.
Karosspassningen är dålig. På min bil stör jag mig mest över det vid laddporten, där flera linjer inte linjerar som de ska. Tyvärr är ju laddporten ett område som då och då måste besökas och därför hade jag gärna sluppet se dessa brister just där.
Interiören i min Model 3 sitter ihop bra. Den ger inte riktigt lika påkostad känsla som tidigare BMW, men den är verkligen inte dålig. Jag hade en del missljud i början, men flertalet av dem har märkligt nog försvunnit av sig själva. Vid körning på dålig väg blir det dock lättare missljud i Teslan än i tidigare BMW.
Visst finns det bilar med bättre kvalitetskänsla, men ibland tycker jag gnället på Tesla i det avseendet är överdrivet.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Königsegg snackar Tesla
Överdrivet är verkligen rätt ord, håller nog dig till 100% jämfört med BMW.Niklas Z skrev:Det där med Teslas dörrar tycker jag är lite överdrivet. Absolut ger dörrarna en mer solid känsla i de BMW jag haft tidigare, men de har alla varit försedda med riktiga dörrkarmar. De BMW jag provat med karmlösa dörrar har inte låtit bra när jag stänger dem. Faktiskt tycker jag att Teslas karmlösa dörrar låter bättre än de karmlösa BMW-dörrar jag provat, men Teslas dörrar låter som sagt sämre än BMW-dörrar med karm. Jag tror Tesla inte skulle ha några problem att fixa bättre dörrklang om de bara övergav sina karmlösa dörrar.
Karosspassningen är dålig. På min bil stör jag mig mest över det vid laddporten, där flera linjer inte linjerar som de ska. Tyvärr är ju laddporten ett område som då och då måste besökas och därför hade jag gärna sluppet se dessa brister just där.
Interiören i min Model 3 sitter ihop bra. Den ger inte riktigt lika påkostad känsla som tidigare BMW, men den är verkligen inte dålig. Jag hade en del missljud i början, men flertalet av dem har märkligt nog försvunnit av sig själva. Vid körning på dålig väg blir det dock lättare missljud i Teslan än i tidigare BMW.
Visst finns det bilar med bättre kvalitetskänsla, men ibland tycker jag gnället på Tesla i det avseendet är överdrivet.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Königsegg snackar Tesla
Karosspassningen och materialvalen interiört är det som är markant sämre i jämförelse med vår Audi, funktionen med fönsterhissarna känns bräcklig men jag antar att det liknar andra tillverkares karmlösa dörrar. Får ofta meddelanden i appen om att något fönster står öppet eftersom barnen öppnat/stängt bakdörrarna halvvägs sjutton gånger och förvirrat elektroniken, startrutinen är att alltid att trycka upp alla fönster med knapparna i förardörren, lite småirriterande. Jag har barnlås påslaget för både dörrar och fönster så det är inte att de tryckt på fel knapp som är problemet.Niklas Z skrev:Det där med Teslas dörrar tycker jag är lite överdrivet. Absolut ger dörrarna en mer solid känsla i de BMW jag haft tidigare, men de har alla varit försedda med riktiga dörrkarmar. De BMW jag provat med karmlösa dörrar har inte låtit bra när jag stänger dem. Faktiskt tycker jag att Teslas karmlösa dörrar låter bättre än de karmlösa BMW-dörrar jag provat, men Teslas dörrar låter som sagt sämre än BMW-dörrar med karm. Jag tror Tesla inte skulle ha några problem att fixa bättre dörrklang om de bara övergav sina karmlösa dörrar.
Karosspassningen är dålig. På min bil stör jag mig mest över det vid laddporten, där flera linjer inte linjerar bra. Tyvärr är ju laddporten ett område som då och då måste besökas och därför hade jag gärna sluppet se dessa brister just där.
Interiören i min Model 3 sitter ihop bra. Den ger inte riktigt lika påkostad känsla som tidigare BMW, men den är verkligen inte dålig. Jag hade en del missljud i början, men flertalet av dem har märkligt nog försvunnit av sig själva. Vid körning på dålig väg blir det dock lättare missljud i Teslan än i tidigare BMW.
Visst finns det bilar med bättre kvalitetskänsla, men ibland tycker jag gnället på Tesla i det avseendet är överdrivet.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Königsegg snackar Tesla
Vissa motorjournalister är rädda att Tesla passerar tyskarna tidigare vad gäller kvalitet innan tyskarna hinner om Tesla vad gäller batterier/eldrivlina.Banane skrev:holden skrev:Jag tror han har rätt, plötsligt är merparten av köparna OK med att dörrarna inte har kassaskåpskvalitet etc trots bilarnas höga pris och tyskarna fattar ingenting eftersom detta var deras USP väldigt länge. Att benchmarka mot Teslas nuvarande prestanda och sedan nästan vara lika bra är givetvis feltänk, man måste ju bli bättre än Tesla om man ska vara med i matchen, vilket verkar väldigt svårt i nuläget.mans71 skrev:CvK:
Super-kvalitet - hur skoj är det liksom?
Jag har en rasslig dörr som en gammal Opel, men fan va den går!
Med det sagt så kommer kassaskåpskänslan vara lika viktig som den har varit så fort marknaden mognat och stabiliserat sig vad gäller elbilar. Just nu har Tesla så stor edge vad gäller laddnätverk och prestanda/räckvidd att kunderna förlåter gamla Opel-dörrar men så kommer det givetvis inte vara om 5-10 år.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Königsegg snackar Tesla
Konkurrenterna behöver inte passera Tesla när det gäller batterier/drivlina. Tesla har ju inte 100% av marknaden nu trots överlägsen drivlina.Zalman3 skrev:Vissa motorjournalister är rädda att Tesla passerar tyskarna tidigare vad gäller kvalitet innan tyskarna hinner om Tesla vad gäller batterier/eldrivlina.Banane skrev:holden skrev:Jag tror han har rätt, plötsligt är merparten av köparna OK med att dörrarna inte har kassaskåpskvalitet etc trots bilarnas höga pris och tyskarna fattar ingenting eftersom detta var deras USP väldigt länge. Att benchmarka mot Teslas nuvarande prestanda och sedan nästan vara lika bra är givetvis feltänk, man måste ju bli bättre än Tesla om man ska vara med i matchen, vilket verkar väldigt svårt i nuläget.mans71 skrev:CvK:
Super-kvalitet - hur skoj är det liksom?
Jag har en rasslig dörr som en gammal Opel, men fan va den går!
Med det sagt så kommer kassaskåpskänslan vara lika viktig som den har varit så fort marknaden mognat och stabiliserat sig vad gäller elbilar. Just nu har Tesla så stor edge vad gäller laddnätverk och prestanda/räckvidd att kunderna förlåter gamla Opel-dörrar men så kommer det givetvis inte vara om 5-10 år.
Jag tror det är helt rätt för tyskarna att satsa på traditionella bilvärden i kombination med elektrisk drivlina. Troligtvis är det ju det den stora massan av bilköpare söker.
Re: Königsegg snackar Tesla
Det beror på okunskap och rädsla för saker som är annorlunda. Tänker spontant på filmen om Ove med Lassgård och om hur han och granngubben vägrar ändra på sig vad gäller bilvalet.Fredrik j skrev:Konkurrenterna behöver inte passera Tesla när det gäller batterier/drivlina. Tesla har ju inte 100% av marknaden nu trots överlägsen drivlina.
Jag tror det är helt rätt för tyskarna att satsa på traditionella bilvärden i kombination med elektrisk drivlina. Troligtvis är det ju det den stora massan av bilköpare söker.
Re: Königsegg snackar Tesla
Personligen så har Tesla på tok för många tillkortakommanden för att ens vara ett alternativ, trots grym drivlina (även om dom inte riktigt får fullt förtroende även på den punkten)
För egen del så hade det bästa varit om Tesla sålt drivlinan till andra tillverkare, något som Elon har försökt (varken man vill eller ej)
För egen del så hade det bästa varit om Tesla sålt drivlinan till andra tillverkare, något som Elon har försökt (varken man vill eller ej)
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7238
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Königsegg snackar Tesla
OT kanske, men nyfiken, vilka "på tok för många tillkortakommanden" är det du ser hos Tesla?dd88 skrev:Personligen så har Tesla på tok för många tillkortakommanden för att ens vara ett alternativ, trots grym drivlina (även om dom inte riktigt får fullt förtroende även på den punkten)
För egen del så hade det bästa varit om Tesla sålt drivlinan till andra tillverkare, något som Elon har försökt (varken man vill eller ej)
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Königsegg snackar Tesla
dd88 skrev:Personligen så har Tesla på tok för många tillkortakommanden för att ens vara ett alternativ, trots grym drivlina (även om dom inte riktigt får fullt förtroende även på den punkten)
För egen del så hade det bästa varit om Tesla sålt drivlinan till andra tillverkare, något som Elon har försökt (varken man vill eller ej)
Tycker Tesla ligger bra till mot exempelvis Volvo och snittbilen.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... kskaniner/Betyg för Tesla 3, mot snitt-Volvo 2019-2021, och Snittbilen 2019-2021.
Problemfri
Tesla 3, 89,2%
snitt-Volvo 2019-2021, 84,2%
Snittbilen 2019-2021, 88,4%
Bilförsäljare
Tesla 3, 69,4%
snitt-Volvo 2019-2021, 83,5%
Snittbilen 2019-2021, 78,5%
Service/Verkstad
Tesla 3, 81,2%
snitt-Volvo 2019-2021, 82%
Snittbilen 2019-2021, 80,1%
Märkestrogen
Tesla 3, 88.9%
snitt-Volvo 2019-2021, 75%
Snittbilen 2019-2021, 77,1%
Göra om köpet
Tesla 3, 93,5%
snitt-Volvo 2019-2021, 82,5%
Snittbilen 2019-2021, 88,3%
Motorproblem
Tesla 3, 1%
snitt-Volvo 2019-2021, 5%
Snittbilen 2019-2021, 3%
Elektronikproblem
Tesla 3, 14%
snitt-Volvo 2019-2021, 28%
Snittbilen 2019-2021, 19%
Garantinöjdhet
Tesla 3, 89,5%
snitt-Volvo 2019-2021, 82,1%
Snittbilen 2019-2021, 82,2%
Snitt
Tesla 3, 83,5%
snitt-Volvo 2019-2021, 81,1%
Snittbilen 2019-2021, 82,2%
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Königsegg snackar Tesla
Kanske det. Men även dessa människor köper nya bilar. Skulle kunna tänka mig att dom t.o.m. är i kraftig majoritet i vissa segment.Banane skrev:Det beror på okunskap och rädsla för saker som är annorlunda. Tänker spontant på filmen om Ove med Lassgård och om hur han och granngubben vägrar ändra på sig vad gäller bilvalet.Fredrik j skrev:Konkurrenterna behöver inte passera Tesla när det gäller batterier/drivlina. Tesla har ju inte 100% av marknaden nu trots överlägsen drivlina.
Jag tror det är helt rätt för tyskarna att satsa på traditionella bilvärden i kombination med elektrisk drivlina. Troligtvis är det ju det den stora massan av bilköpare söker.
Sen finns det säkert en klick som känner sig så obekväma av att sorteras in i detta fack av människor som resonerar som du att dom hittar på massa problem med Teslor när dom istället bara skulle kunna hänvisa till rent subjektiva åsikter om hur man tycker en bil ska se ut/fungera.
Subjektiva åsikter bestämmer man ju över själv och kan ju inte vara fel. Möjligen kan argumenten vara det.
Re: Königsegg snackar Tesla
Inget nytt under solen direkt. Av Teslas bilar så hade det varit en trea som hade varit aktuellt sett till pris och storlek så utgår från den.fth skrev:OT kanske, men nyfiken, vilka "på tok för många tillkortakommanden" är det du ser hos Tesla?dd88 skrev:Personligen så har Tesla på tok för många tillkortakommanden för att ens vara ett alternativ, trots grym drivlina (även om dom inte riktigt får fullt förtroende även på den punkten)
För egen del så hade det bästa varit om Tesla sålt drivlinan till andra tillverkare, något som Elon har försökt (varken man vill eller ej)
/fth
Räknar med diverse problem och då vill jag ha en serviceorganisation som fungerar och som jag kan prata med. Skadar inte heller att ha en säljare man kan ringa för att låna en större bil av om det behövs.
Hade velat ha en inredning som motiverar prisklassen, mer utrustning/teknik (HUD, Matrix, eldrag samt baklucka, CarPlay, ambient lightning mm. Uppdaterade trean är en bit på vägen men inte där än), kombi, lägre ljudnivå, bra baksäte (bekvämare, justerbar temperatur, gärna en ”kardantunnel” om det medför att golvet kan sänkas), bättre ratt och en ordentlig facelift för att rätta till utseendet.
Med andra ord så hade en A4 eller 3-serie med Teslas drivlina passat mig perfekt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Königsegg snackar Tesla
Håller med dig och jag älskar verkligen tyska bilar och ffa BMW men varför vill man ha en kardantunnel?
Det är ju riktigt skönt att ha plant golv där bak.
Det är ju riktigt skönt att ha plant golv där bak.
Re: Königsegg snackar Tesla
Skrev det med glimten i ögat. Om jag skulle prioritera så är ett lägre golv viktigare där man faktiskt ibland sitter snarare än att det sitter en kardantunnel på en plats som i regel aldrig används.anfr05 skrev:Håller med dig och jag älskar verkligen tyska bilar och ffa BMW men varför vill man ha en kardantunnel?
Det är ju riktigt skönt att ha plant golv där bak.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3357
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Königsegg snackar Tesla
Jag hade gärna monterat in Teslans drivlina, batteri, tillgång till SuC-näterket och infotainmentsystemet i min tidigare BMW 335i, så jag håller på sätt och vis med dig. Dessvärre har ju inte BMW lanserat någon sådan produkt och eftersom jag absolut inte vill ha en bil med avgasrör så är Teslan bästa alternativet för mig.dd88 skrev:Med andra ord så hade en A4 eller 3-serie med Teslas drivlina passat mig perfekt.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Königsegg snackar Tesla
Alla är vi olika. Skulle aldrig i livet vilja ha tillbaka min 330e inredning i en Model 3. Tycker Model 3 är helt överlägsen 3-serien (även) på det området.Niklas Z skrev:Jag hade gärna monterat in Teslans drivlina, batteri, tillgång till SuC-näterket och infotainmentsystemet i min tidigare BMW 335i, så jag håller på sätt och vis med dig. Dessvärre har ju inte BMW lanserat någon sådan produkt och eftersom jag absolut inte vill ha en bil med avgasrör så är Teslan bästa alternativet för mig.dd88 skrev:Med andra ord så hade en A4 eller 3-serie med Teslas drivlina passat mig perfekt.
Åker man en S-klass eller 7-serie så kan jag imponeras av kvalitetskänslan även om jag hatar havet med knappar. I en 3-serie får man "worst of both worlds", ingen imponerande kvalitetskänsla och alla knappar och vred som känns tagna direkt från 80-talet.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7238
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Königsegg snackar Tesla
Jag skulle nog också ha svårt att byta till en elbil av mer traditionellt snitt, jag har ju provsuttit e-tron/i-Pace/EQC etc, och tycker dom är vädigt plottriga och "knapptäta", förarplatsen i EQC är ju t.ex. direkt migränframkallande i mina ögonLegato skrev:Alla är vi olika. Skulle aldrig i livet vilja ha tillbaka min 330e inredning i en Model 3. Tycker Model 3 är helt överlägsen 3-serien (även) på det området.Niklas Z skrev:Jag hade gärna monterat in Teslans drivlina, batteri, tillgång till SuC-näterket och infotainmentsystemet i min tidigare BMW 335i, så jag håller på sätt och vis med dig. Dessvärre har ju inte BMW lanserat någon sådan produkt och eftersom jag absolut inte vill ha en bil med avgasrör så är Teslan bästa alternativet för mig.dd88 skrev:Med andra ord så hade en A4 eller 3-serie med Teslas drivlina passat mig perfekt.
Åker man en S-klass eller 7-serie så kan jag imponeras av kvalitetskänslan även om jag hatar havet med knappar. I en 3-serie får man "worst of both worlds", ingen imponerande kvalitetskänsla och alla knappar och vred som känns tagna direkt från 80-talet.
I jämförelse med min X90 från 2016 med "extra allt" så kan jag inte heller tycka att kvaliteten i tyskarna inredning känns särskilt mycket bättre, om alls.
I jämförelse med en ny X så kan jag förstå att skillnaden upplevs som större, eftersom material etc tyvärr har tagit flera steg tillbaka från när min X tillverkades.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- ChristerSjo
- Teslaägare
- Inlägg: 1582
- Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
- Ort: Södermanland
Re: Königsegg snackar Tesla
Ännu mer intressant är ju om man även lägger in vilken bil(ar) man själv kör idag i signaturen (eller vad det heter) som ligger under varje meddelande som man skriver.fth skrev:OT kanske, men nyfiken, vilka "på tok för många tillkortakommanden" är det du ser hos Tesla?dd88 skrev:Personligen så har Tesla på tok för många tillkortakommanden för att ens vara ett alternativ, trots grym drivlina (även om dom inte riktigt får fullt förtroende även på den punkten)
För egen del så hade det bästa varit om Tesla sålt drivlinan till andra tillverkare, något som Elon har försökt (varken man vill eller ej)
/fth
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7238
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Königsegg snackar Tesla
Jag har ju det, men det kanske var dd88 du syftade på?ChristerSjo skrev:Ännu mer intressant är ju om man även lägger in vilken bil(ar) man själv kör idag i signaturen (eller vad det heter) som ligger under varje meddelande som man skriver.fth skrev:OT kanske, men nyfiken, vilka "på tok för många tillkortakommanden" är det du ser hos Tesla?dd88 skrev:Personligen så har Tesla på tok för många tillkortakommanden för att ens vara ett alternativ, trots grym drivlina (även om dom inte riktigt får fullt förtroende även på den punkten)
För egen del så hade det bästa varit om Tesla sålt drivlinan till andra tillverkare, något som Elon har försökt (varken man vill eller ej)
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options