Skruv lös
Moderator: Redaktion
Skruv lös
Någon på forumet som råkat ut för "Hitta skruv i mugghållaren"-problemet, http://my.teslamotors.com/sv_SE/forum/f ... se-armrest?
Har råkat ut för det och anmält för att fixas på service som ändå är bokad 30-NOV. Lite jobbigt bara att armstödet sitter löst. Skulle gärna fixa detta enkla problem innan dess, men när jag kollade lite så insåg jag att fingrarna behöver vara en storlek mindre och kunna böjas åt fel håll för att få i skruven. Tips mottages med tacksamhet.
Har råkat ut för det och anmält för att fixas på service som ändå är bokad 30-NOV. Lite jobbigt bara att armstödet sitter löst. Skulle gärna fixa detta enkla problem innan dess, men när jag kollade lite så insåg jag att fingrarna behöver vara en storlek mindre och kunna böjas åt fel håll för att få i skruven. Tips mottages med tacksamhet.
S100D: midnight silver, 2018-09, 3LR AWD: vit, 2019-10
Re: Skruv lös
Detsamma hände mig 2 veckor efter att jag fått bilen. Du har i det här läget två alternativ:
1. Ge upp och skrota bilen. Det var ungefär så jag kände när jag i två timmar försökt få fast den där lilla skruv*****n själv.
2. Be dem på service fixa det åt dig.
När jag nu lugnat ner mig efter några månader så förordar jag lösning nummer 2. Tydligen måste man demontera en stor del av mittkonsollen för att komma åt och skruva underifrån. Dessutom är sannolikheten väldigt stor att den andra skruven som håller armstödet också är lös eller kommer att lossna snart, och den har du ingen chans att få fast själv lätt.
Det lät på dem som att Tesla hade en särskild avdelning på service för att sätta fast armstöd...
1. Ge upp och skrota bilen. Det var ungefär så jag kände när jag i två timmar försökt få fast den där lilla skruv*****n själv.
När jag nu lugnat ner mig efter några månader så förordar jag lösning nummer 2. Tydligen måste man demontera en stor del av mittkonsollen för att komma åt och skruva underifrån. Dessutom är sannolikheten väldigt stor att den andra skruven som håller armstödet också är lös eller kommer att lossna snart, och den har du ingen chans att få fast själv lätt.
Det lät på dem som att Tesla hade en särskild avdelning på service för att sätta fast armstöd...
- kanylbullen
- Teslaägare
lolPlinder skrev:Detsamma hände mig 2 veckor efter att jag fått bilen. Du har i det här läget två alternativ:
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Min skruv lossnade två dagar innan planerad service, då den läckande takluckan skulle fixas.
Man får hoppas att de drog åt alla skruvarna på en gång...
Man får hoppas att de drog åt alla skruvarna på en gång...
"Point taken"Plinder skrev:Detsamma hände mig 2 veckor efter att jag fått bilen. Du har i det här läget två alternativ:

S100D: midnight silver, 2018-09, 3LR AWD: vit, 2019-10
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Kanske lite risk för OT, men det handlar fortfarande om samma skruvar...
Jag undrar hur krångligt det är att få bort alla skruvarna? Jag vill fixa mugghållare till baksätet och funderar på Evannex lösning med byte till nya armstöd med mugghållare i bakkant.
Någon här som monterat dessa?

Jag undrar hur krångligt det är att få bort alla skruvarna? Jag vill fixa mugghållare till baksätet och funderar på Evannex lösning med byte till nya armstöd med mugghållare i bakkant.
Någon här som monterat dessa?
- lator
- Teslaägare
Näää!
Jag har massor av lösa skruvar i min verkstad... Någon som behöver?

Jag har massor av lösa skruvar i min verkstad... Någon som behöver?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Ahh, så det är därifrån skruvhelvetet kommer.
Får se till å anmäla det när det ändå blir service om någon månad.
Får se till å anmäla det när det ändå blir service om någon månad.
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
Sorry om jag uppfattades som lite övertydligoset skrev:"Point taken"Plinder skrev:Detsamma hände mig 2 veckor efter att jag fått bilen. Du har i det här läget två alternativ:
Det lät på dem som att Tesla hade en särskild avdelning på service för att sätta fast armstöd..., tack för info, kände att det kunde bli något åt det hållet. Jag håller ut och väntar på den inbokade servicen. Bäst att försiktigt påpeka att alla skruvar bör dras.