Skruv lös

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
oset
Teslaägare

Skruv lös

Inlägg av oset »

Någon på forumet som råkat ut för "Hitta skruv i mugghållaren"-problemet, http://my.teslamotors.com/sv_SE/forum/f ... se-armrest?

Har råkat ut för det och anmält för att fixas på service som ändå är bokad 30-NOV. Lite jobbigt bara att armstödet sitter löst. Skulle gärna fixa detta enkla problem innan dess, men när jag kollade lite så insåg jag att fingrarna behöver vara en storlek mindre och kunna böjas åt fel håll för att få i skruven. Tips mottages med tacksamhet.
S100D: midnight silver, 2018-09, 3LR AWD: vit, 2019-10
Användarvisningsbild
Plinder
Teslaägare

Re: Skruv lös

Inlägg av Plinder »

Detsamma hände mig 2 veckor efter att jag fått bilen. Du har i det här läget två alternativ:

1. Ge upp och skrota bilen. Det var ungefär så jag kände när jag i två timmar försökt få fast den där lilla skruv*****n själv.

2. Be dem på service fixa det åt dig.

När jag nu lugnat ner mig efter några månader så förordar jag lösning nummer 2. Tydligen måste man demontera en stor del av mittkonsollen för att komma åt och skruva underifrån. Dessutom är sannolikheten väldigt stor att den andra skruven som håller armstödet också är lös eller kommer att lossna snart, och den har du ingen chans att få fast själv lätt.

Det lät på dem som att Tesla hade en särskild avdelning på service för att sätta fast armstöd...
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Plinder skrev:
Detsamma hände mig 2 veckor efter att jag fått bilen. Du har i det här läget två alternativ:

1. Ge upp och skrota bilen. Det var ungefär så jag kände när jag i två timmar försökt få fast den där lilla skruv*****n själv.

lol

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Min skruv lossnade två dagar innan planerad service, då den läckande takluckan skulle fixas.

Man får hoppas att de drog åt alla skruvarna på en gång...
Användarvisningsbild
oset
Teslaägare

Inlägg av oset »

Plinder skrev:

När jag nu lugnat ner mig efter några månader så förordar jag lösning nummer 2. Tydligen måste man demontera en stor del av mittkonsollen för att komma åt och skruva underifrån. Dessutom är sannolikheten väldigt stor att den andra skruven som håller armstödet också är lös eller kommer att lossna snart, och den har du ingen chans att få fast själv lätt.

Det lät på dem som att Tesla hade en särskild avdelning på service för att sätta fast armstöd...
"Point taken" ;) , tack för info, kände att det kunde bli något åt det hållet. Jag håller ut och väntar på den inbokade servicen. Bäst att försiktigt påpeka att alla skruvar bör dras.
S100D: midnight silver, 2018-09, 3LR AWD: vit, 2019-10
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Kanske lite risk för OT, men det handlar fortfarande om samma skruvar... :D

Jag undrar hur krångligt det är att få bort alla skruvarna? Jag vill fixa mugghållare till baksätet och funderar på Evannex lösning med byte till nya armstöd med mugghållare i bakkant.

Någon här som monterat dessa?
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Jag är ganska säker på att många här på forumet har en skruv lös. :D
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Näää! :shock:

Jag har massor av lösa skruvar i min verkstad... Någon som behöver?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
r82
Teslaägare

Inlägg av r82 »

Ahh, så det är därifrån skruvhelvetet kommer.
Får se till å anmäla det när det ändå blir service om någon månad.
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
Användarvisningsbild
Plinder
Teslaägare

Inlägg av Plinder »

oset skrev:
Plinder skrev:

"Point taken" ;) , tack för info, kände att det kunde bli något åt det hållet. Jag håller ut och väntar på den inbokade servicen. Bäst att försiktigt påpeka att alla skruvar bör dras.
Sorry om jag uppfattades som lite övertydlig ;). Det som störde mig lite i hela hanteringen är den mängd jobb som det innebär för massa människor, lånebil, verkstadstimmar etc bara för att några skruvar satt löst. Det kostar Tesla mycket pengar i onödan. Jag är helt nöjd med själva jobbet, jag fick tillbaka bilen nytvättad och dammsugen etc så inget fel så. Tesla kommer att tjäna in mycket när alla liknande småfel jobbats bort. Även om jag i det läget får betala spolarvätskan själv...
Skriv svar