Tesla utan garanti?
Moderator: Redaktion
Tesla utan garanti?
Tesla har ju 4 års nybilsgaranti och det tycker jag är ok, inte jättebra men ok. Har ägt min Tesla nu i 1,5 år och har haft den inne på service 3 ggr, bor nära Infra city så det har aldrig varit problem. Trevlig personal vid servicecentret och lånebil.
MEN, skulle jag våga ha kvar nuvarande bil efter garantin gått ut? Tror inte det. Kan bli kostsamt, även om det dyraste i bilen (drivlinan) har 8 års garanti.
Skulle ni ha kvar bilen efter 4 år?
MEN, skulle jag våga ha kvar nuvarande bil efter garantin gått ut? Tror inte det. Kan bli kostsamt, även om det dyraste i bilen (drivlinan) har 8 års garanti.
Skulle ni ha kvar bilen efter 4 år?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Re: Tesla utan garanti?
Jag planerar ha den mer än 4 år. Tror (hoppas) inte det skulle vara dyrare att serva än andra bilar. Om så är fallet så kommer andrahandsvärdet på Teslor efter 4 år bli ... typ dåligt ... hoppas inte det.
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Jag tenderar att ha bilar tills det knappt är lönt att hålla dem gående längre, och jag hoppas att det är mer än fyra år på Teslan.
Som Oppfinnarn säger, om det är mycket dyra problem så bli nog även en tre-fyra-årig Tesla svår att sälja till ett bra pris.
Som Oppfinnarn säger, om det är mycket dyra problem så bli nog även en tre-fyra-årig Tesla svår att sälja till ett bra pris.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Hur många bilar har du kört slut på?bylund skrev:Jag tenderar att ha bilar tills det knappt är lönt att hålla dem gående längre, och jag hoppas att det är mer än fyra år på Teslan.

Det blir ju inte så många när man inte byter så ofta...Martinen skrev:Hur många bilar har du kört slut på?bylund skrev:Jag tenderar att ha bilar tills det knappt är lönt att hålla dem gående längre, och jag hoppas att det är mer än fyra år på Teslan.
Volvo 240 -86
Volkswagen Caravelle -88
Porsche 968 -92
Jag har haft en Rover 400 också, men den var så tråkig att jag gjorde mig av med den innan den var slut.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
4 år/8000 milleiflodde skrev:Nu har jag kanske glömt men finns det inte en mil gräns också för garantin?
Denna gräns är väl bortplockad sen början på året eller nått.bylund skrev:4 år/8000 milleiflodde skrev:Nu har jag kanske glömt men finns det inte en mil gräns också för garantin?
Eller nej förresten det var ju på batteri och drivlina dom tog bort milgränsen.Martinen skrev:Denna gräns är väl bortplockad sen början på året eller nått.bylund skrev:4 år/8000 milleiflodde skrev:Nu har jag kanske glömt men finns det inte en mil gräns också för garantin?
Läste inte riktigt
Det finns tre gränser:
Nybilsgaranti 4 år/8000 mil
Säkerhetsbälten och krockkuddar 5 år/10 000 mil
Batteri och drivlina: 8 år/Obegränsad (Model S 60 20 000 mil)
Just det var de 8000 milen jag tänkte på och tror att jag når det till våren så nu börjar man bli nervös på hur det fungerar med uppdateringar osv.bylund skrev:Det finns tre gränser:
Visst var det något men internet uppkopplingen 4 år?
Jag tänker spontant byta till en Model 3 när mina 3 år har gått (men vi får se i mars om det är nåt att ha). Återstår att se vad andrahandsvärdet är på min Model S då. Den är ju iaf förbättrad på många punkter vid det här laget jämfört med en tidig Model S, kanske det börjar synas på begagnatpriserna en vacker dag om det visar sig att bilar efter ett visst datum har mycket mindre problem än bilar byggda före det datumet.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Svart på vitt här: https://my.teslamotors.com/sites/defaul ... _uk_10.pdfbylund skrev:Det finns tre gränser: