Nurburgring

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
CJRB
Teslaägare

Nurburgring

Inlägg av CJRB »

image.jpg
Så här på fredagen kan vi unna oss lite kul?
Är det någon mer än jag som kört på ringen?
Det var en underbar upplevelse, där jag torkade av 2 boxsters i den långa uppförsrakan, blåste förbi en Supra på rakan o njöt i fulla drag!
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Re: Nurburgring

Inlägg av Jocce »

Vad gjorde du för tid? ;)

Nä, men är också lite intresserad av det där med effektbegränsningen ?

Far jag neråt någon gång med Teslan gissar jag på att jag också kommer bli sugen på just Ringen..om man ändå "passerar" ;) (Allt nedanför Danmark räknas som att passera? ;) )

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
CJRB
Teslaägare

Inlägg av CJRB »

Effektbegränsningen kom inte förrän sista biten!
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Och tiden???
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
kontakten2

Inlägg av kontakten2 »

kul! blev däcken varma?

antar du körde med low regen för o kyla batteriet?
Användarvisningsbild
Werzion

Inlägg av Werzion »

Jag är nyfiken på om Autopilot klarar av ett varv och vad dess tid i sådana fall skulle bli :D
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Werzion skrev:
Jag är nyfiken på om Autopilot klarar av ett varv och vad dess tid i sådana fall skulle bli :D

Klart intressant :D

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Werzion skrev:
Blir nog ingen rekordtid. :D
Eller kanske i så fall rekord på längsta tid.
;)
Användarvisningsbild
Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Kanske blir något slags Guinness rekord? Snabbaste bankörningen utan händer? :)

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Nemesis skrev:
Kanske blir något slags Guinness rekord? Snabbaste bankörningen utan händer? :)

Audi ligger före på just den punkten:

Fast jag vet inte om det är så märkvärdigt. Att köra ensam på bana är ju långt mycket lättare att åstadkomma än att köra i trafik. Du behöver ju i stort sett bara göra linjerna och ge bilen någon form av möjlighet att korrigera efter vad den ser.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Det kanske blir en egen kategori i framtiden - Driverless.
Eller kanske till och med Driverless formula 1.
Då tar man ju bort föraren ur ekvationen och det blir de bästa ingenjörerna som vinner.
Användarvisningsbild
Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Martinen skrev:
Då tar man ju bort föraren ur ekvationen och det blir de bästa ingenjörerna som vinner.
De har väl redan en himla massa restriktioner i formel 1 där man begränsar resultaten för att man vill att en mänsklig förare ska styra allt.

18650

Inlägg av 18650 »

Ni elbilstjommar borde titta på Formula E. Recept enligt ovan med lika bilar och föraren avgör.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

BMW hadde nån bil där man fick köra den på bana så lärde den sig banan och tog den själv i högsta möjliga fart
Var med på Top - Gear , den följde inte linjer utan avancerad GPS så inga kameror eller så utan körde på "känsla" :)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare

Inlägg av Ragnarferdinand »

Vi kanska ska ta en Teslaträff på Gotland ring. Den ska vara grym!

Skickat från min iPad med Tapatalk
vigge50

Inlägg av vigge50 »

18650 skrev:
Ni elbilstjommar borde titta på Formula E. Recept enligt ovan med lika bilar och föraren avgör.
Det vara bara första säsongen som alla hade exakt samma bil, nu efterhand så kommer mer och mer tillåtas vara egenutvecklade så att reglerna kommer inte vara alls lika strama som Formula 1. Det är tänkt för att driva på utveckling av elbilar snabbare.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Nemesis skrev:
Martinen skrev:
De har väl redan en himla massa restriktioner i formel 1 där man begränsar resultaten för att man vill att en mänsklig förare ska styra allt.
De fkesta av dessa restriktioner är väl på grund av säkerhet och delvis miljö? Med driverless så är det bara materiella skador och med eldrift så blir det inga utsläpp och lägre ljudvolym. Tycker att det låter som en trolig utveckling med driverless-lopp. Kommer fungera utmärkt som reklampelare för vilken tillverkare som har bäst teknik.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Svenssons skrev:
De fkesta av dessa restriktioner är väl på grund av säkerhet och delvis miljö? Med driverless så är det bara materiella skador och med eldrift så blir det inga utsläpp och lägre ljudvolym. Tycker att det låter som en trolig utveckling med driverless-lopp. Kommer fungera utmärkt som reklampelare för vilken tillverkare som har bäst teknik.
Ja det var lite så jag tänkte.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

point1 skrev:
Knappast, antar att du inte tittar på motorsport? Svårt att se att publiken skulle vara i närheten av vad den är idag om det i princip bara var gigantiska bilbanetävlingar.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Men man kan väl ha robotar i publiken snart så är det också löst?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

point1 skrev:

Knappast, antar att du inte tittar på motorsport? Svårt att se att publiken skulle vara i närheten av vad den är idag om det i princip bara var gigantiska bilbanetävlingar.
Vem säger att det kommer vara samma publik? Det är ju inte så att det är exakt samma personer som är intresserade av ridsport som är intresserade av fossilmotorsport eller?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Svenssons skrev:
Nemesis skrev:
Martinen skrev:
Jag tror inte det blir något "driverless formula 1". Det kommer kanske någon annan serie för förarlösa bilar men det kommer bara att attrahera en liten grupp med tekniknördar., inte motorsportentusiaster. Den breda massan som gillar motorsport behöver en människa/förare som de kan identifiera sig med. Även om många F1-entusiaster har sitt bilmärke/stall så är det ännu fler som har sin favoritförare, och det spelar mindre roll vilken bil han kör. Man byter favoritstall samtidigt som föraren byter arbetsgivare.

Många av de restriktioner som har införts i F1 genom åren har haft syftet att förarnas skicklighet ska avgöra resultatet i större utsträckning än de tekniska lösningarna. Man har genom åren förbjudit tekniska hjälpmedel som t ex ABS, antispinn, stabiliseringssystem, automatisk växling mm. När det fanns som mest förarstödsystem så var ömkörningar en ovanlig syn. Det slutade ungefär i samma ordning som man startade. Det gick i princip inte att göra några misstag som konkurenterna kunde utnyttja för att köra om. Och hur kul var det att titta på?

Tillslut var det några högt uppsatta inom F1sporten som tyckte att man lika bra kunde byta ut förarna mot dresserade apor. Tekniken höll på at ta död på sporten. Sedan man tog bort förarstödsystemen har intresset ökat markant för sporten och det talar mot att man skulle gå mot förarlösa bilar. I alla fall inom en överskådlig framtid.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Det är ingen som säger att Driverless Formula 1 kommer inte vara något som ersätter dagens Formula 1 eller ha exakt samma publik. Det finns många tävlingar idag där det är ett team som man håller på och tävlingen är mellan robotar. Robot Wars är ett exempel där man gjort tävlingen i form av en TV-serie. Andra tävlingar är t.ex. DARPA Grand Challenge: https://en.wikipedia.org/wiki/DARPA_Grand_Challenge, DARPA Urban Challenge: http://archive.darpa.mil/grandchallenge/ eller Intelligent Ground Vehicle Competition: http://www.igvc.org/.
Användarvisningsbild
CJRB
Teslaägare

Inlägg av CJRB »

Har hela varvet på min dashcam, ska lägga upp när jag är åter. Filmen är kul, mina tvillinggossar på 13 år sitter i baksätet o vinkar på boxsterföraren vid omkörningen, som har bur o hjälm och pekar uppgivet på sin bil;)
Användarvisningsbild
Cliff Barnes
Teslaägare

Inlägg av Cliff Barnes »

CJRB skrev:
Har hela varvet på min dashcam, ska lägga upp när jag är åter. Filmen är kul, mina tvillinggossar på 13 år sitter i baksätet o vinkar på boxsterföraren vid omkörningen, som har bur o hjälm och pekar uppgivet på sin bil;)
Haha. Måste varit grym känsla!
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Martinen skrev:
http://www.elbilen.org/?p=2708

Det verkar som det kan bli något redan nästa säsong.
Om det blir 20 robotar, förlåt bilar, på startgriden som det står så kan det säkert bli spektakulärt :P
Senast redigerad av Nicke Nyfiken, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Skriv svar