Ja, för det kan omöjligt vara ID3 som pressar ner priserna på Nissan Leaf, men på Model 3 så är det definitivt ID3...
Svar:
När MG ZS EV kom på den Norska marknaden, då såldes inte ID3. Och Nissan sänkte priset på Leaf.
Alltså pressade MG Nissan att sänka priset.
På länken du skickade för Nederländerna så ser jag att MG ZS kommer på plats 12, på plats 1 med 13 gånger så många leveranser ligger ID3.
Svar:
Angående länken från Nederländerna. Så vidhåller jag att MG ZS EV ligger på tionde plats vad gäller bilar som bara går på el.
Jag tycker också det är bra att det blir mer konkurrens men att påstå att det är MG ZS som förändrar hela marknaden när ID3 kommer samtidigt och säljer i september 4 gånger så många bilar i Europa känns lite märkligt. Vad är det som gör att MG ZS ska anses förändra marknaden radikalt nu när ID3 kommer bara något senare och med betydligt större volymer?
Svar:
Det jag hoppas på är att det kommer bra och billiga elbilar i prisklassen under 250.000kr.
Där är inte ID3 ännu.
Men det är MG ZS EV på vissa marknader idag i Europa.
Det som irriterar mig är att en ID3 45kWh bil kanske är billigare att tillverka än en MG ZS EV.
Alltså fungerar fortfarande inte konkurransen tillräckligt bra.
Just därför hoppas jag på att konkurrensen hårdnar rejält under 2021.
Och varför säljs det inga billiga och bra el pickuper i Europa?
Dongfeng-Nissan pickupen kostar bara $18,900 i Asien.
https://electrek.co/2019/07/16/nissan-e ... rich-6-ev/