Min beställda Tesla kommer i Februari och jag funderar på vilka
vinterhjul jag ska beställa. Någon som har erfarenhet av de senaste vintrar?
Funderar starkt på Nokian R2 som verkar fått bra recensioner, någon
som har tips?
Vinterhjul i Jämtland, Åre
Moderator: Redaktion
Vinterhjul i Jämtland, Åre
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Re: Vinterhjul i Jämtland, Åre
Det är samma som jag beställt.
Min bil kommer i början på december. Jag kör alltid dubbfritt
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Min bil kommer i början på december. Jag kör alltid dubbfritt
Skickat från min iPhone med Tapatalk
MYP -22 | MIB | svart/svart
Re: Vinterhjul i Jämtland, Åre
Kolla elbilforum.no finns massor av erfarenheter om olika vinterdäck där.
R2 är ansett som tysta, mjuka, slits snabbt, bra på norrlandsvinter sämre på Stockholmsvinter med plusgrader
Michelin XI3 lite bättre på Stockholmsvinter och lite mer "fasta" bättre känsla.
ContiVinterContact6 nya för i år i Tesladimension därför lite erfarenhet på Tesla. Testvinnare i vissa svenska tidningar. Har dessa själv men inte ens kört 5mil så kan inte säga så mycket ännu.
R2 är ansett som tysta, mjuka, slits snabbt, bra på norrlandsvinter sämre på Stockholmsvinter med plusgrader
Michelin XI3 lite bättre på Stockholmsvinter och lite mer "fasta" bättre känsla.
ContiVinterContact6 nya för i år i Tesladimension därför lite erfarenhet på Tesla. Testvinnare i vissa svenska tidningar. Har dessa själv men inte ens kört 5mil så kan inte säga så mycket ännu.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.