https://insideevs.com/news/457012/carbo ... rban-cars/Carbon Electrode Cell Offers Speedy Charge, Will Soon Power Urban Cars.
“In this case, it is set to be 100 kWh, and it was said that it would operate at 400V, so the current value at that time would be 250A. If you charge at 250A, you can do it in 1 hour, but if you charge at 20C, it will be fully charged in 3 minutes, so you will have to flow a large capacity of 5,000A. In that case, it is calculated that even 100 kWh can be fully charged in 3 minutes by charging with 5,000A.
In fact, in order to achieve a high rate with a large capacity battery pack, a detailed calculation is required because of BMS and module design, management system between modules, load on the battery cell alone, allowable deterioration value, etc.”
PJPEye batterier kan laddas på 3 minuter
Moderator: Redaktion
PJPEye batterier kan laddas på 3 minuter
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2515
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: PJPEye batterier kan laddas på 3 minuter
Vi börjar närma oss laddtid som är i paritet med tanktid av en full tank.Zalman3 skrev:https://insideevs.com/news/457012/carbo ... rban-cars/Carbon Electrode Cell Offers Speedy Charge, Will Soon Power Urban Cars.
“In this case, it is set to be 100 kWh, and it was said that it would operate at 400V, so the current value at that time would be 250A. If you charge at 250A, you can do it in 1 hour, but if you charge at 20C, it will be fully charged in 3 minutes, so you will have to flow a large capacity of 5,000A. In that case, it is calculated that even 100 kWh can be fully charged in 3 minutes by charging with 5,000A.
In fact, in order to achieve a high rate with a large capacity battery pack, a detailed calculation is required because of BMS and module design, management system between modules, load on the battery cell alone, allowable deterioration value, etc.”
Liknande laddtider misstänker jag starkt att 4680cellerna kommer ha.
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5904
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: PJPEye batterier kan laddas på 3 minuter
Även om batterierna och bilarna kan laddas med extrem hastighet, så måste även laddinfrastrukturen hottas upp i motsvarande grad. Handtagen/kabeln vid SuC blir ju lite varm redan idag vid 350 A. Om laddstationerna börjar leverera tusentals kW, måste man nog trissa upp spänningen i motsvarande grad - tänk SJ typ.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: PJPEye batterier kan laddas på 3 minuter
Förlusterna i en kabel går upp i kvadrat av strömmen, så om du går från 250A till 5000A så kommer förlusterna bli 400 gånger så stora.
Så det skulle definitiv krävas att spänningen höjs och att kablarna även i bilen blir ordentligt mycket större.
Så det skulle definitiv krävas att spänningen höjs och att kablarna även i bilen blir ordentligt mycket större.
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5904
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: PJPEye batterier kan laddas på 3 minuter
Min verkar begränsad till 350 A (med CCS). Håller den strömmen ett bra tag.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16