Vin som inte verkar funka....
Moderator: Redaktion
Vin som inte verkar funka....
Jag har fått veta VIN-numret på min kommande tesla 3 från min tesla advicer. Jag har varit inne på flera dekoders- men antingen är det fel på numret eller på dekodrarna. Det märkliga är att jag får olika fel i olika dekoders...
Vad kan det vara för fel?
VIN: LRW3E7FA1LC11XXXX
Vad kan det vara för fel?
Re: Vin som inte verkar funka....
dina sista XXXX är ju inte rätt eftersom dessa 4 siffor säger vilket nummer din bil är i produktionen
2021 MS+
Jo, 11XXXX är rätt antal siffror.Dannte0 skrev:dina sista XXXX är ju inte rätt eftersom dessa 4 siffor säger vilket nummer din bil är i produktionen
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Första fel jag ser är det fetmarkerade 
Det är annars som skrivits tidigare sjunde position, F, som står för batterityp som inte finns med VIN-decoders. Gissar också att det är LFP-batterier.

Det är annars som skrivits tidigare sjunde position, F, som står för batterityp som inte finns med VIN-decoders. Gissar också att det är LFP-batterier.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Observant värreSvenssons skrev:Första fel jag ser är det fetmarkerade

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
LFP - ska jag bli glad eller besviken för det?
Jag läser mig till att det är på de kinesiska teslorna - och lite mer miljövänligt...?
Jag bytte mina 4 siffror till XXXX -
Jag läser mig till att det är på de kinesiska teslorna - och lite mer miljövänligt...?
Jag bytte mina 4 siffror till XXXX -
Du lär vara en av de första i Sverige/Europa som får en bil från Kina. Det finns inte så mycket info om dessa ännu men kommer bli spännande att se hur de ny Model 3 SR skiljer sig från tidigare bilar. LFP har väl både fördelar och nackdelar. Lite tyngre men tåligare tex.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Startar man en tråd med den rubriken på fredagskvällen får man räkna med en del knasiga kommentarerTheodad skrev:Vad menar du?Richardk skrev:För låg procent sats.....

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
AH vad seg jag är..... pinsamtfth skrev:Startar man en tråd med den rubriken på fredagskvällen får man räkna med en del knasiga kommentarerTheodad skrev:Vad menar du?Richardk skrev:För låg procent sats.....![]()
![]()
/fth

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Theodad skrev:AH vad seg jag är..... pinsamtfth skrev:Startar man en tråd med den rubriken på fredagskvällen får man räkna med en del knasiga kommentarerTheodad skrev:Vad menar du?Richardk skrev:För låg procent sats.....![]()
![]()
/fth
eller så funkade vin i det här fallet...
Jag har också beställt en från Kina och hoppas på att det blir bra.
Kan/ska laddas till 100% vilket är bra men efter att ha kikat en del på ett kinesiskt forum så är jag lite orolig över laddhastigheten.
Den toppar på runt 80kW men når 80% på samma tid som de från USA och är snabbar där över, dock lite ointressant då det är upp till 60% som jag ser som viktigast när man är ute och åker.
Får hoppas på någon uppdatering som släpper på mer, lika som man gjorde med de från USA som var begränsade till 100kW fram till 2019 någon gång.
Här är det kinesiska forumet.
Man får köra chrome och översätta så blir det begripligft öven om översättningen kanske inte blir helt 100 alla gånger.
https://www.xiaote.com/community/5eba68 ... 0009f3ed43
Kan/ska laddas till 100% vilket är bra men efter att ha kikat en del på ett kinesiskt forum så är jag lite orolig över laddhastigheten.
Den toppar på runt 80kW men når 80% på samma tid som de från USA och är snabbar där över, dock lite ointressant då det är upp till 60% som jag ser som viktigast när man är ute och åker.
Får hoppas på någon uppdatering som släpper på mer, lika som man gjorde med de från USA som var begränsade till 100kW fram till 2019 någon gång.
Här är det kinesiska forumet.
Man får köra chrome och översätta så blir det begripligft öven om översättningen kanske inte blir helt 100 alla gånger.
https://www.xiaote.com/community/5eba68 ... 0009f3ed43
Här är en laddning på V3 i Kina...
https://www.xiaote.com/r/5fc1c7ad75317b1b59c0f347
https://www.xiaote.com/r/5fc1c7ad75317b1b59c0f347
"VIN" tolkat som dryck, gissar jag?Theodad skrev:Vad menar du?Richardk skrev:För låg procent sats.....
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
Fan... mitt vin verkar inte heller funka..... eller har jag fått Corona?? Står Amarone på min flaska?!
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.