När jag hämtade bilen i fredags låg ett par stänkskärmar i frunken. Tänkte inte mer på det men när jag skulle montera dem fram såg jag att tesla hade monterat dem åt mig. Dock så finns det ett hål in i karossen där jag antar att de glömt sätta en plugg.
Antar att det hålet inte ska vara där. Hur får jag tag på pluggar? Är det servicearbete eller kan man glida förbi SC? Bor 1,5km från ett.
Stänkskärmarna i frunken har bara självhäftande tejp, inga skruvar/plugg. Är det bara göra rent, torka och snacka dit?
Plugg för stänkskärmar saknas fram
Moderator: Redaktion
Re: Plugg för stänkskärmar saknas fram
Åk förbi SC och kika hur det ser ut på några andra?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Samma för mig. 500 mil har jag dock kört så här, vart har all skit tagit vägen?
Det där hålet finns på alla bilar, tror jag. Så här ser det ut på min från mars 2019, alltså innan de började leverera stänkskydd.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Har tillfälligt satt en bit svart vävtape för hålet tills man förhoppningsvis får en bra förklaring till vad hålet är bra för.
Hålet finns på alla bilar, finns ingen plugg att montera. Har också monterat tejp över det där hålet samt stenskottsfolierat kanten, lätt att få stenskott där.
Lär inte komma in några större partiklar efter tejpningen men är omöjligt att hindra mindre grus från att komma in bakom hjulhusen när passformen är såpass godtycklig.
Lär inte komma in några större partiklar efter tejpningen men är omöjligt att hindra mindre grus från att komma in bakom hjulhusen när passformen är såpass godtycklig.
Tack för svaren. Får se vad SC säger. Skrev upp det samtidigt som jag felanmälan en kamera.