GPS inställningar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Olleman
Teslaägare

GPS inställningar

Inlägg av Olleman »

Hej;
Är det någon därute som vet om det går att välja alternativa färdvägar i Gps:en när man knappar in ett resmål?
Ex om man slår in att sträckan Helsingborg-Munchen så väljer den alltid över Fyn i Danmark, men det borde rimligtvis gå att ställa in så att den räknar över Rödby-Puttgarden eller Gedser-Rostock som alternativ.
http://---
Rabattkod på 10 000:- vid köp av ny Modell S
Använd länken ovan!
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Re: GPS inställningar

Inlägg av Martinen »

Olleman skrev:
Hej;
Är det någon därute som vet om det går att välja alternativa färdvägar i Gps:en när man knappar in ett resmål?
Ex om man slår in att sträckan Helsingborg-Munchen så väljer den alltid över Fyn i Danmark, men det borde rimligtvis gå att ställa in så att den räknar över Rödby-Puttgarden eller Gedser-Rostock som alternativ.
Nej går tyvärr inte.
Väldigt besviken på navigeringen.
Mycket självklara funktioner som helt enkelt inte finns.
Användarvisningsbild
Olleman
Teslaägare

Inlägg av Olleman »

Ok, finns lite att jobba med på den versionen antar jag :)
Använd länken ovan!
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Nu har jag inte bilen utan pratar ur erfarenhet av GPS i bil
oftast går det att ställa delmål, så jag brukar köra in första destination rödby, eller helsinggör om jag vill ta båten till danmark.
Går inte att lägga delmål så har jag valt ovan som slut mål och matat in nytt slutmål allt eftersom :)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Olleman
Teslaägare

Inlägg av Olleman »

e5m1r skrev:
oftast går det att ställa delmål, så jag brukar köra in första destination rödby, eller helsinggör om jag vill ta båten till danmark.
Går inte att lägga delmål så har jag valt ovan som slut mål och matat in nytt slutmål allt eftersom :)
Nej, det går ej att lägga in delmål heller.
Problemet med att man ej kan ställa in den färdväg som man själv önskar är att den ej kan räkna ut på vilka SC man skall stanna vid, utan man får själv göra en någorlunda beräkning om det kommer att räcka själv genom en uppskattning på kartan, vilket kan kännas lite riskfyllt :o
Använd länken ovan!
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Olleman skrev:
e5m1r skrev:
Problemet med att man ej kan ställa in den färdväg som man själv önskar är att den ej kan räkna ut på vilka SC man skall stanna vid, utan man får själv göra en någorlunda beräkning om det kommer att räcka själv genom en uppskattning på kartan, vilket kan kännas lite riskfyllt :o
Men om man börjar resan säg i som TS, varför skulle inte han kunna sätta rödby som slut destination och när man närmat sig tillräckligt rödby ta bort den och lägga in Munchen då har man gått förlängt ifrån fyn för att den ska försöka beräkna en sådan färdväg eller är det en sån envis GPS i Tesla som gärna vill att man ska gå tillbaka och ta den bestämda vägen trötts att man är i princip framme :)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

e5m1r skrev:
Men om man börjar resan säg i som TS, varför skulle inte han kunna sätta rödby som slut destination och när man närmat sig tillräckligt rödby ta bort den och lägga in Munchen då har man gått förlängt ifrån fyn för att den ska försöka beräkna en sådan färdväg eller är det en sån envis GPS i Tesla som gärna vill att man ska gå tillbaka och ta den bestämda vägen trötts att man är i princip framme :)
Jo det är så man får göra.
Det var så jag gjorde när jag körde på semestern
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Eller så sätter man nästa supercharger man vill köra till så får man med laddningsberäkningen. Oftast vill man nog skaffa en överblick innan man sätter sig i bilen i alla fall om man ska köra tvärs genom Europa. Därför skulle det vara bra om man kunde föra över rutt från datorn till bilen rentav.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Olleman
Teslaägare

Inlägg av Olleman »

e5m1r skrev:
Olleman skrev:
e5m1r skrev:
Bra fråga, får testa det när jag kör ner till Österrike på sportlovet :)
Använd länken ovan!
Skriv svar