”Brummande” ljud vid mkt låg hastighet.
Moderator: Redaktion
”Brummande” ljud vid mkt låg hastighet.
Har en 2veckor gammal MS. Har senaste dagarna noterat följande: Vid låg hastighet (5-15km/h ca) och då man gör mkt försiktig gas eller försiktig regenerering låter det ungefär som när man kör över ex små målade sträck i vägen (likt dom i vägrenen), fast mkt lågt. Liksom ett kortvarigt ”brummande”, nääästan så att det vibrerar försiktigt i bilen också. Någon mer?
- lator
- Teslaägare
Re: ”Brummande” ljud vid mkt låg hastighet.
Har de börjat med VESS eller vad det heter...? Fotgängarljud!Dr_Johan skrev:Har en 2veckor gammal MS. Har senaste dagarna noterat följande: Vid låg hastighet (5-15km/h ca) och då man gör mkt försiktig gas eller försiktig regenerering låter det ungefär som när man kör över ex små målade sträck i vägen (likt dom i vägrenen), fast mkt lågt. Liksom ett kortvarigt ”brummande”, nääästan så att det vibrerar försiktigt i bilen också. Någon mer?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Hmm känns/låter inte så i min (tog leverans 2 dagar sedan), förutom elektrisk ljud som hörs när man kör i den långsammare farten
Ne, inte fotgängarljud. Men eventuellt är jag bara känslig....
- Gustafsson
- Teslaägare
Det är inte vinterdäcken då? Tycker mina hakka3 låter lite åt det hållet.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16