Intressekoll byte? Model 3 LR AWD -20

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

SugSnigel

Intressekoll byte? Model 3 LR AWD -20

Inlägg av SugSnigel »

Då frugan inte verkar bli av med räckviddsångest och laddpanik så får hon inte köra Tesla längre utan får gå tillbaka till fossilvärlden. Vägrar vara Teslalös dock så jag kommer ha kvar bilen även om det betyder att den inte kommer rulla så mycket.
Eftersom körmönstret nu ändrar sig drastiskt så tänkte jag att det lika gärna skulle vara ett P och DL med i modellbeteckningen.
Vet inte riktigt hur ett byte skulle ske, jag leasar min, 20% förhöjd hyra erlagd. Tog väl ut den i Augusti.
Som sagt, intressekoll om det skulle gå att hitta på något. Sjukt nöjd med bilen så jag lider inte ändå. Kanske till och med testar acc boost så blir man ännu mer nöjd :)

Model 3 LR AWD -20
Blå
Dragkrok
Svart premium klädsel
Org 18" med Aerocovers samt "cover delete kit". Sitter dubbdäck på nu men sommardäcken följer med. Tänkte byta mellan.
1600 mil

Är intresserad av Model S eller X med P och DL. Model S endast med Facelift.
Övertag av leasing kan diskuteras.
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Re: Intressekoll byte? Model 3 LR AWD -20

Inlägg av martinot »

SugSnigel skrev:
Då frugan inte verkar bli av med räckviddsångest och laddpanik så får hon inte köra Tesla längre utan får gå tillbaka till fossilvärlden.
Inte här för byte, men kan ändå inte låta bli att bli extremt skeptisk och förvånad över detta.

Har ni två bilar, så säg att du släpper allt och kommer och hjälper henne om hon (mot all förmodan) skulle få stopp?

Annars så kan du inte bara skaffa extra laddkabel och en kombination med abonnemang på vägassistans/laddhjälp (inte för att det någonsin kommer behövas, men för att skapa trygghet åt henne)?
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
SugSnigel

Re: Intressekoll byte? Model 3 LR AWD -20

Inlägg av SugSnigel »

Tro mig, har försökt det mesta. Andrabilen är en citygo-e eller vad de heter så den kommer inte till räddning. Hon åker mycket i Sveriges inland där det inte finns superchargers och tyvärr är det ju lite skakigt på dessa laddare, skumma betalningslösningar eller trasiga är ju inte ovanligt. Hade en S90D innan men sålde av samma anledning, tänkte att M3 skulle funka bättre men icke. Att få assistans skulle hon skämmas för mycket för och är lika med att bilen är värdelös. Är bara låta henne få en dieselloppa istället tills elbilarna kommer 70-80 mil. Happy wife = happy life.
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2