Ang Uppdateringar
Moderator: Redaktion
Ang Uppdateringar
Fick igår gul nedladdningspil, skulle ansluta till wifi för att genomföra en nedladdning av programvara.
Men varför behövs wifi när bilen redan har simkort?
flyttade min router hemma så nära bilen som möjligt men den hade inte laddat ned alls under natten
Kan man ansluta sin mobil som wifi hotspot för att få snabb signal och nedladdning?
Undrar också om bilen kan föreslå nedladdning av samma programvara 2 gånger om man bytt mellan avancerad och standard? Har oftast standard.
Hade det kommit någon uppdatering för vissa som skulle ge längre räckvidd för M3? Hade varit bra då långresa väntar till julen.
flyttade min router hemma så nära bilen som möjligt men den hade inte laddat ned alls under natten
Kan man ansluta sin mobil som wifi hotspot för att få snabb signal och nedladdning?
Undrar också om bilen kan föreslå nedladdning av samma programvara 2 gånger om man bytt mellan avancerad och standard? Har oftast standard.
Hade det kommit någon uppdatering för vissa som skulle ge längre räckvidd för M3? Hade varit bra då långresa väntar till julen.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Ang Uppdateringar
Mobil HotSpot går fint. Om nedladdning misslyckas så anslut igen och ladda ned.Arn skrev:Fick igår gul nedladdningspil, skulle ansluta till wifi för att genomföra en nedladdning av programvara.
Du får gärna berätta här vad din nedladdning innehöll när bilen är uppdaterad.
Mvh
HejArn skrev:Fick igår gul nedladdningspil, skulle ansluta till wifi för att genomföra en nedladdning av programvara.
- Har för mig att det krävs "Premium Connectivity" för att den skall uppdatera via simkort.
- Kontrollera att du inte använder kanal 12 eller 13 på din router. Teslan klara "bara" upp till och med kanal 11.
- Ska gå bra med wifi hotspot.
- Ska Inte kunna ske vad jag vet. Fast jag kör bara med Avancerad uppdetering.

- Har märkt lite skillnad på min. Men endast några km. Gick från 470km till 479km på senaste uppdateringen dock. Fast det är ju en beräknad räckvid tror inte det är någon skillnad igentligen.
/J
Tesla Model 3 LR, AWD, HW3.0, EAP (FSD) sedan 4 Mars 2019.
Nej, tror inte det påverkar. Jag har Premium Connectivity och de allra flesta updates kräver WiFi ändå. Men kritiska updates som man inte vill vänta med lär gå över mobilnätet för alla, även utan Premium Connectivity.JonasF1 skrev:- Har för mig att det krävs "Premium Connectivity" för att den skall uppdatera via simkort.
/J
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Kopplade upp mobilen. Fick grön pil. Sedan hände ingenting. Pilen blev gul efter några min.
Verkar som bilens wifi var avstängd så fick sätta på den först
Därefter tog bara 10 min med Wifi hotspot
Ska bli spännande att se imorgon vad som är nytt. Lovar att återkoppla
Om du trycker på pilen eller går till programuppdateringar i menyn så ser du en stapel på nedladdningen. Där ser du även vilken version den laddar ner. När den är nerladdade måste du även starta uppdateringen eller schemalägga den. Uppdaterar sig inte av sig själv... om det inte är något akut.Arn skrev:Kopplade upp mobilen. Fick grön pil. Sedan hände ingenting. Pilen blev gul efter några min.
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Det blev v10.2 2020.44.25
Tror jag redan hade fått den så förmodligen samma uppdatering 2 gånger
Det var mest förbättringar av spotify och mediaspelare som ingick
Tror jag redan hade fått den så förmodligen samma uppdatering 2 gånger
Det var mest förbättringar av spotify och mediaspelare som ingick
Man förbättrade ju nyligen Spotify så att poddar nu kan spelas, en annan förbättring jag skulle vilja se är att koppla min teslaprofil till min Spotifyanvändare. Jag betalar för Spotifys familjekonto så vi har olika profiler inom familjen men eftersom det är jag som är inloggad hamnar allas musik i samma playlist i bilen, följaktligen en salig blandning och jag är rätt trött på att mötas av Snoppen och Snippan-sången varje morgon när jag vill åtnjuta Berliner Philharmoniker..
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
Jag tror att Tesla betalar per nedladdad GB på sim kortet så de vill såklart inte belasta sitt konto med uppdateringar som ofta är på ett par GB om det inte är en säkerhetsdetalj.
Netflix och Spotify drar ju inte lika mycket och vem orkar sitta och kolla på film i sin bil flera timmar?
Netflix och Spotify drar ju inte lika mycket och vem orkar sitta och kolla på film i sin bil flera timmar?
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Jag fick 2020.48.10 igår.
Läste bara lite snabbt innan jag åkte hem, stod nått om förbättrat vaktläge, sen var det nog inget mer.
Läste bara lite snabbt innan jag åkte hem, stod nått om förbättrat vaktläge, sen var det nog inget mer.
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Bra idé till förbättring!holden skrev:Man förbättrade ju nyligen Spotify så att poddar nu kan spelas, en annan förbättring jag skulle vilja se är att koppla min teslaprofil till min Spotifyanvändare. Jag betalar för Spotifys familjekonto så vi har olika profiler inom familjen men eftersom det är jag som är inloggad hamnar allas musik i samma playlist i bilen, följaktligen en salig blandning och jag är rätt trött på att mötas av Snoppen och Snippan-sången varje morgon när jag vill åtnjuta Berliner Philharmoniker..

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Det kan du ju idag?holden skrev:Man förbättrade ju nyligen Spotify så att poddar nu kan spelas, en annan förbättring jag skulle vilja se är att koppla min teslaprofil till min Spotifyanvändare. Jag betalar för Spotifys familjekonto så vi har olika profiler inom familjen men eftersom det är jag som är inloggad hamnar allas musik i samma playlist i bilen, följaktligen en salig blandning och jag är rätt trött på att mötas av Snoppen och Snippan-sången varje morgon när jag vill åtnjuta Berliner Philharmoniker..
Det är ju bara att skapa ett nytt konto på spotify och logga in på detta konto i bilen så får du ett separat spotifykonto utan snoppen sången.
Vill du sedan bara ha din aplaylist är det ju bara att importera dessa i spotify.
Jo, men poängen är ju att jag vill att min profil ska vara vald när jag låser upp bilen med min mobil som nyckel och motsvarande för min sambo när hon låser upp bilen med sin mobil, det är ju inte valbart på profilnivå utan man måste fysiskt logga in/ut för att bara se sin egen playlist. Jag tänker mig att bara jag är inloggad men att jag/hon kan se profilerna jag/hon/barn och kan välja mellan dessa, förvalt ska vara den profil som knutits till mobilen som låste upp bilen.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Bara att knyta telefon till rätt sätes/spegel-profil hade ju varit en enkel, men mycket trevlig förbättring emot idag.holden skrev:Jo, men poängen är ju att jag vill att min profil ska vara vald när jag låser upp bilen med min mobil som nyckel och motsvarande för min sambo när hon låser upp bilen med sin mobil, det är ju inte valbart på profilnivå utan man måste fysiskt logga in/ut för att bara se sin egen playlist. Jag tänker mig att bara jag är inloggad men att jag/hon kan se profilerna jag/hon/barn och kan välja mellan dessa, förvalt ska vara den profil som knutits till mobilen som låste upp bilen.
Kan man sedan dessutom ha profiler i infotainment för Spotify, TuneIn, och spelen, så hade det ju varit klockrent att koppla även detta till telefonen. Håller helt med dig där. Man orkar ju inte logga in/ut ur Spotify och TuneIn i tid och otid. Hade ju varit klockrent att automatisera för Tesla.
Användarkonton/pofilkonton för bilarna borde vara något för Tesla att kika på.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
Det funkar ju faktiskt sedan några uppdateringar tillbaka, om man klickat i det i inställningarna, så det borde gå att haka på Spotify där.martinot skrev:
Bara att knyta telefon till rätt sätes/spegel-profil hade ju varit en enkel, men mycket trevlig förbättring emot idag.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Intressant! Gör jag detta i appen på telefonen, eller någonstans under profilhanteringen på Teslan?holden skrev:Det funkar ju faktiskt sedan några uppdateringar tillbaka, om man klickat i det i inställningarna, så det borde gå att haka på Spotify där.martinot skrev:
Bara att knyta telefon till rätt sätes/spegel-profil hade ju varit en enkel, men mycket trevlig förbättring emot idag.
Isf. hade det varit klockrent att jacka in Spotify även på samma sätt.

Det är i profilhanteringen i Teslan, grymt i kombo med i/urstigningsfunktionen - ratten och sätet så högt som möjligt och sedan aktiveras mina inställningar när jag lägger i en växel. Det är tamejfan premiumkänsla på det.martinot skrev:Intressant! Gör jag detta i appen på telefonen, eller någonstans under profilhanteringen på Teslan?holden skrev:Det funkar ju faktiskt sedan några uppdateringar tillbaka, om man klickat i det i inställningarna, så det borde gå att haka på Spotify där.martinot skrev:
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Tack! Skall testa detta.holden skrev:Det är i profilhanteringen i Teslan, grymt i kombo med i/urstigningsfunktionen - ratten och sätet så högt som möjligt och sedan aktiveras mina inställningar när jag lägger i en växel. Det är tamejfan premiumkänsla på det.martinot skrev:Intressant! Gör jag detta i appen på telefonen, eller någonstans under profilhanteringen på Teslan?holden skrev:Det funkar ju faktiskt sedan några uppdateringar tillbaka, om man klickat i det i inställningarna, så det borde gå att haka på Spotify där.martinot skrev:

Jag tror det varit så sen åtminstone ett år på model 3. När du skapar en telefon till en profil för upplåsning så väljer den telefonen också automatiskt alla profilinställningar. Se under "locks".martinot skrev:Bara att knyta telefon till rätt sätes/spegel-profil hade ju varit en enkel, men mycket trevlig förbättring emot idag.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
Jo det stämmer, jag hade detta på min SR+ jag hämtade ut dec 2019 så det har garanterat funnits i över 1 år.renes skrev:Jag tror det varit så sen åtminstone ett år på model 3. När du skapar en telefon till en profil för upplåsning så väljer den telefonen också automatiskt alla profilinställningar. Se under "locks".martinot skrev:Bara att knyta telefon till rätt sätes/spegel-profil hade ju varit en enkel, men mycket trevlig förbättring emot idag.