Plåt och lackverkstad i Stockholm

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Plåt och lackverkstad i Stockholm

Inlägg av SolnaGnagarn »

Nån som vet vart man enklast lämnar in sin Tesla för plåt och lackskador i Stockholm.
Blev lite mejad av en lastbil
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Re: Plåt och lackverkstad i Stockholm

Inlägg av Pontus »

RM werkstad i Danderyd. Ska själv dit snart :(
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Roj79
Teslaägare

Inlägg av Roj79 »

Om ni ska lämna till Werksta i Danderyd rekommenderar jag att man gör en okulär kontroll av bilen in och utvändig tillsammans med någon av personalen vid inlämning. Sist jag skulle hämta bilen efter byte av glastaket upptäckte jag en skada/reva i lädret till förarstolen. Pratade med någon chef där som nekade att skadan kan ha hänt under verkstadsbesöket och inte alls var intresserad av att åtgärda skadan. Jag behövde bevisas att skadan inte fanns innan :oops: Betalde nästan 3tkr för att laga revan någon vecka senare.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Inlägg av thebishop »

Roj79 skrev:
Om ni ska lämna till Werksta i Danderyd rekommenderar jag att man gör en okulär kontroll av bilen in och utvändig tillsammans med någon av personalen vid inlämning. Sist jag skulle hämta bilen efter byte av glastaket upptäckte jag en skada/reva i lädret till förarstolen. Pratade med någon chef där som nekade att skadan kan ha hänt under verkstadsbesöket och inte alls var intresserad av att åtgärda skadan. Jag behövde bevisas att skadan inte fanns innan :oops: Betalde nästan 3tkr för att laga revan någon vecka senare.
Trist. Var/hur lagade du revan?
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
Roj79
Teslaägare

Inlägg av Roj79 »

thebishop skrev:
Roj79 skrev:
Trist. Var/hur lagade du revan?

Lämnade in den till Color Glo i Täby.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Jag har haft mina bilar 2ggr på Werksta och är mycket nöjd med jobbet och mottagandet.

I Tumba finns en sjukt bra verkstad också som är
riktigt bra också
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
mios
Teslaägare

Inlägg av mios »

Annars är Skadeverkstad i Uppsala värt omvägen - grymt duktiga, bra bemötande och fin och uppdaterad anläggning
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare

Inlägg av jeppe_sthlm »

mios skrev:
Annars är Skadeverkstad i Uppsala värt omvägen - grymt duktiga, bra bemötande och fin och uppdaterad anläggning
Jag körde också till Uppsala. Gick snabbt att få tid, bra bemötande och resultat. Hyrbil stod på plats när jag kom, så det var ingen jättegrej att åka dit.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Skriv svar