Har hittills klarat mig utan takbox till fjällen och alperna, men kommer nu i vinter vara så många med skidor i bilen att jag behöver slänga på en takbox.
Jag har beställt Teslas originalräcke, men inte fått det än. Hur vet man vilka takboxar som passar på det räcket. Eller är det en icke-fråga för att alla räcken passar alla boxar - dvs finns det en standard som alla följer.
De boxar jag kikar mest på är Packline FX Suv och Packline NX Premium. Någon som har erfarenheter/synpunkter på dessa.
Tackar på förhand för hjälp i frågan.
//T
Takboxar
Moderator: Redaktion
- KnightRider
- Teslaägare
Re: Takboxar
Är det Teslas eget räcke?KnightRider skrev:FX Suv är väldigt bra då bakluckan kan öppnas fullt.
- KnightRider
- Teslaägare
Ja. Jag använder T-bultar som medföljer Packline. Använder diskmedel på gummilisten för att kunna föra in den i spåret för det är väldigt trögt annars.Delta1 skrev:Är det Teslas eget räcke?KnightRider skrev:FX Suv är väldigt bra då bakluckan kan öppnas fullt.
Jag har åkt till Österrike med box och det gick väldigt bra förutom att det blåste väldigt kraftigt på vår nerresa vilket påverkade förbrukningen rejält samt att det dånade en del i bilen. När blåsten avtog så blev förbrukningen ganska låg och ljudet blev behagligt igen. Körde 130-150 på Autobahn.
Nedresa: Hemresa:
KnightRider skrev:Ja. Jag använder T-bultar som medföljer Packline. Använder diskmedel på gummilisten för att kunna föra in den i spåret för det är väldigt trögt annars.Delta1 skrev:Är det Teslas eget räcke?KnightRider skrev:FX Suv är väldigt bra då bakluckan kan öppnas fullt.
Jag har åkt till Österrike med box och det gick väldigt bra förutom att det blåste väldigt kraftigt på vår nerresa vilket påverkade förbrukningen rejält samt att det dånade en del i bilen. När blåsten avtog så blev förbrukningen ganska låg och ljudet blev behagligt igen. Körde 130-150 på Autobahn.
Nedresa: Det där är ju väldigt beskedllg förbrukning - imponerande!
Tack för hjälpen!
Hemresa:
- KnightRider
- Teslaägare
Jag har valt att modda mina fästen genom att tejpa silvertejp för att skydda lacken lite. Vet inte om det egentligen behövs men kändes bra att göra.