VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nek0

Re: VW I.D

Inlägg av nek0 »

taliz skrev:
macky skrev:
Vet inte vem du anser försöker göra sig lustig. Det jag skrev var med lite glimt i ögat. Min poäng är att om man tror att skillnaden mellan VW och Tesla är som Zara och LVHM då är man kanske inte nyansernas mästare. Kanske så att du själv försökte göra dig lite lustig på bekostnad av VW förespråkare, eller? Varför man nu ska ”förespråka” ett bilmärke.

I vissa segment konkurrerar Tesla med premiummärken och i andra inte och de gör det på en fin drivlina och bra infotainment. Övriga områden not so much. För mig är premiumbil mer än så och tror att de flesta delar den uppfattningen. En touareg tex har ju betydligt mer lyxkänsla och bättre materialval interiört än vad en tesla kan uppbringa. ID3 är rätt spartansk men det gäller ju även en M3. Prisbilden är inte väsensskild heller.

Kul för alla som tjänat bra med pengar på aktien vad det nu har med saken att göra. Tråkigt dock om de skulle se det som ett skäl att skratta åt ngn annan. Förstår inte varför de skulle göra det?
Vem tror att skillnaden mellan VW och Tesla är som ZARA och LVMH säger du?
Man är nog inte "nyansernas mästare" om man inte förstår att när skillnader skall poängteras så kan man behöva göra det extra tydligt, så att fler förstår. Men som jag skrev innan, vill man inte förstå så vill man inte.
Ja, varför skulle man förespråka Tesla på ett Tesla-forum? :roll:

Vad du definierar som premium är irrelevant. Det som är relevant är vad märket signalerar och det är idag rankat långt över tyskarna. Bland yngre, kändisar och förmögna är det numera mer status och "lyx" än traditionella lyxbilstillverkare som Bentley och Rolls Royce. Vad för kvalitet det är på lädret är inte särskilt relevant längre. Faktum är att även det är snabbt utdöende, folk vill inte ha läder längre. Vem har drivit även den trenden? Just det...

Med det sagt så tycker jag också vi återgår till att diskutera VW.
Att tycka själv att man är premium betyder ingenting. Hur gick det med SAAB bilarna? Det var också "premium" märke eller hur?
Anonymous FTW

Inlägg av Anonymous FTW »

nek0 skrev:
taliz skrev:
macky skrev:
Vet inte vem du anser försöker göra sig lustig. Det jag skrev var med lite glimt i ögat. Min poäng är att om man tror att skillnaden mellan VW och Tesla är som Zara och LVHM då är man kanske inte nyansernas mästare. Kanske så att du själv försökte göra dig lite lustig på bekostnad av VW förespråkare, eller? Varför man nu ska ”förespråka” ett bilmärke.

I vissa segment konkurrerar Tesla med premiummärken och i andra inte och de gör det på en fin drivlina och bra infotainment. Övriga områden not so much. För mig är premiumbil mer än så och tror att de flesta delar den uppfattningen. En touareg tex har ju betydligt mer lyxkänsla och bättre materialval interiört än vad en tesla kan uppbringa. ID3 är rätt spartansk men det gäller ju även en M3. Prisbilden är inte väsensskild heller.

Kul för alla som tjänat bra med pengar på aktien vad det nu har med saken att göra. Tråkigt dock om de skulle se det som ett skäl att skratta åt ngn annan. Förstår inte varför de skulle göra det?
Man är nog inte "nyansernas mästare" om man inte förstår att när skillnader skall poängteras så kan man behöva göra det extra tydligt, så att fler förstår. Men som jag skrev innan, vill man inte förstå så vill man inte.

Vad du definierar som premium är irrelevant. Det som är relevant är vad märket signalerar och det är idag rankat långt över tyskarna. Bland yngre, kändisar och förmögna är det numera mer status och "lyx" än traditionella lyxbilstillverkare som Bentley och Rolls Royce. Vad för kvalitet det är på lädret är inte särskilt relevant längre. Faktum är att även det är snabbt utdöende, folk vill inte ha läder längre. Vem har drivit även den trenden? Just det...

Att tycka själv att man är premium betyder ingenting. Hur gick det med SAAB bilarna? Det var också "premium" märke eller hur?
Min vän jobbade under många år hos en återförsäljare som sålde både Opel och SAAB, var väldig skillnad på kunderna enligt honom. Köparna av SAAB hade högre krav på sin bil och påpekade fel som Opelköparna inte ens märkte.
macky

Inlägg av macky »

taliz skrev:
macky skrev:

Problemet är som många poängterat redan att det nu finns alternativ som är eldrivna och mer premium vilket gör det tufft för tesla med den produkt de har nu. Det är eldriften som efterfrågas och inte specifikt tesla. Men åter till ID3.
Davidswe

Inlägg av Davidswe »

ID.3 vinter däck.

Ni som har skaffat ID.3 , har ni köpt däck ihop med bilen eller finns det andra bra däck & fälg att köpa?

Däcken och även fälg påverkar väl mycket förbrukningen så att köpa "fel" däck kanske inte är så bra?
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Minns någon annan än mig när valet på elbil var Model S, och sedan ett steg under det kom Nissan Leaf 24 kWh som näst bästa alternativet?

Vi har kommit en bra bit sedan dess, en bil som ID.3 var otänkbar på den tiden! :o
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Teslaspolen skrev:
Minns någon annan än mig när valet på elbil var Model S, och sedan ett steg under det kom Nissan Leaf 24 kWh som näst bästa alternativet?

Vi har kommit en bra bit sedan dess, en bil som ID.3 var otänkbar på den tiden! :o
Absolut, jag bytte ju upp mig från Leaf till en Tesla :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
p1457
elbilist

Inlägg av p1457 »

Ni skriver om fina erbjudanden. Det bästa jag kunde klämma fram var en id3 life för 3140 i månaden i 3 år. 1000 mil.
Men då fanns inte heller den billigaste färgen, så med metallic, vinterdäck och försäkring hamnade jag på ganska exakt 4000 i månaden.
Vilket är ungefär 300 kr mer än vad vår Toyota Auris från 2014 kostar totalt.
Helt ok, men jag är framför allt avundsjuk på de som hittat avtal på 24 månader
Användarvisningsbild
TobbeTesla
Teslaägare

Inlägg av TobbeTesla »

p1457 skrev:
Ni skriver om fina erbjudanden. Det bästa jag kunde klämma fram var en id3 life för 3140 i månaden i 3 år. 1000 mil.
Men då fanns inte heller den billigaste färgen, så med metallic, vinterdäck och försäkring hamnade jag på ganska exakt 4000 i månaden.
Vilket är ungefär 300 kr mer än vad vår Toyota Auris från 2014 kostar totalt.
Helt ok, men jag är framför allt avundsjuk på de som hittat avtal på 24 månader
Nästan alla VW återförsäljare kan fixa grundmodellen (är det Life?) för 2995/mån i 24 mån med 1500 mil vad jag vet. Jag känner till flera st i olika städer tex inkl Stockholm.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

BrooklynS skrev:
Ja absolut. Det är nog ingen vågad gissning att VAG kommer att sälja ganska många elbilar 2021 - av alla sina märken.

ID3 kommer att bli allt bättre mjukvarumässigt, liksom övriga bilar på plattformen. Jag tvivlar inte på att VW kommer att lyckas med sin elbilssatsning och som sagt tror jag att det fortsätter att komma bra erbjudanden eftersom de MÅSTE få ut sina bilar till kund.
Absolut. Böterna blir för höga annars för VAG-gruppen. Hade de haft bättre mjukvaruleverantörer (eftersom de tydligen inte gör så mycket själva), så hade kunnat sålt ID3 under 2020:es alla 12 månader. Förmodligen hade de sluppit alla EU-böter då.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Teslaspolen skrev:

Absolut! Ju fler alternativ, och ju mer konkurrens, desto bättre!

Får VW bara ordning på mjukvaran och annat (kanske lite alternative mer premium inredningar, i mer normal VW-standard) så tror jag att de kan bli oerhört framgångsrika. Känns som VAG
är den traditionella, och stora volymtillverkare, som kommit allra längst med elektrifieringen. Tror detta kan bli fram för VAG och dess ägare (och oss elbisköpare).
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Det där med "premium" har jag aldrig riktigt förstått. När jag började jobba på Volvo för ca 10 år sedan hade de precis fått en ny VD, Stefan Jacobi, som kom från en tidigare post som chef för VW i USA. Volvo höll precis på med att frigöra sig från tidigare ägaren Ford. Det var mycket snack om att Volvo skulle bli ett riktigt premiummärke. Bilarna skulle inte nödvändigtvis bli bättre eller mer avancerade, det handlade bara om image och marknadsföring. Som tillverkare kan man ta mer betalt när kunderna tror att de har köpt en premiumprodukt, fick jag lära mig.
Nya vd:n råkade vara tysk, han kom ju från VW. Och när han gjorde sitt introduktionsbesök i Skövde där jag jobbade passade jag på att gå fram till honom, vilket kollegorna nog tyckte var opassande, med det sket jag i som vanligt. ;) Så som han såg det fanns det bara en begränsad marknad för premiumbilar, och den var redan "ockuperad" av de märken som han vid den tiden ansåg var premiummärken som Volvo skulle konkurrera med. Audi, Mercedes, BWW och Lexus. Varje märke stod för en viss egenskap, Audi stod för teknik, BMW för prestanda, Mercedes för nånting som jag glömt och Lexus stod för kvalitet.
Volvo skulle hitta sin plats med nånting nytt, och då tyckte han att design var nånting som Volvo skulle utmärkas som premiummärke. Inte säkerhet eller miljö eller så. Nej, design.
Nåväl. Tiderna förändras och det skulle vara intressant att höra hur det resoneras idag kring s.k. premiumegenskaper bland bilcheferna. För mig är en bil idag inte premium när den har en förbränningsmotor, oavsett vilka andra egenskaper den har. Men det räcker såklart inte heller att en bil är eldriven för att den ska uppfattas som en premiumbil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Banane

Inlägg av Banane »

mati skrev:
Det där med "premium" har jag aldrig riktigt förstått. När jag började jobba på Volvo för ca 10 år sedan hade de precis fått en ny VD, Stefan Jacobi, som kom från en tidigare post som chef för VW i USA. Volvo höll precis på med att frigöra sig från tidigare ägaren Ford. Det var mycket snack om att Volvo skulle bli ett riktigt premiummärke. Bilarna skulle inte nödvändigtvis bli bättre eller mer avancerade, det handlade bara om image och marknadsföring. Som tillverkare kan man ta mer betalt när kunderna tror att de har köpt en premiumprodukt, fick jag lära mig.
Nya vd:n råkade vara tysk, han kom ju från VW. Och när han gjorde sitt introduktionsbesök i Skövde där jag jobbade passade jag på att gå fram till honom, vilket kollegorna nog tyckte var opassande, med det sket jag i som vanligt. ;) Så som han såg det fanns det bara en begränsad marknad för premiumbilar, och den var redan "ockuperad" av de märken som han vid den tiden ansåg var premiummärken som Volvo skulle konkurrera med. Audi, Mercedes, BWW och Lexus. Varje märke stod för en viss egenskap, Audi stod för teknik, BMW för prestanda, Mercedes för nånting som jag glömt och Lexus stod för kvalitet.
Volvo skulle hitta sin plats med nånting nytt, och då tyckte han att design var nånting som Volvo skulle utmärkas som premiummärke. Inte säkerhet eller miljö eller så. Nej, design.
Nåväl. Tiderna förändras och det skulle vara intressant att höra hur det resoneras idag kring s.k. premiumegenskaper bland bilcheferna. För mig är en bil idag inte premium när den har en förbränningsmotor, oavsett vilka andra egenskaper den har. Men det räcker såklart inte heller att en bil är eldriven för att den ska uppfattas som en premiumbil.
Ibland kan det vara svårt att förstå vad som är premium och inte.

Det som utmärker premiumtillverkare i mitt tycker är följande:

* Evighetslånga tillbehörslistor. Ibland blir det knasigt för det som är i princip basutrustning på en VW Golf kan vara mycket svårt att hitta på en Audi A6. Iaf för några år sen när jag fortfarande letade begagnade fossila bilar på blocket. T ex adaptiv farthållare och bränslevärmare var extremt ovanligt på Audi A6 men nästan alla golf hade det (av vad jag minns). Men här finns också mycket ny teknik och fina materialval för den som vill.

* Motorvalen var/är en stark premium-indikator. På en Ford Mondeo eller en Toyota kan du typ inte få nåt roligare än en fyrcylindrig motor på 160-190 hästar. Premium-märkena erbjuder V8 och ännu fler cylindrar med 500+ hästkrafter på toppen.

* Märkets prestige och historik.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Kolla ca 7:30 in i detta klippet:

Jag satt inte direkt och ryckte i grejerna i ID3, men skärmen såg väldigt billig ut, och sitter den dessutom knappt fast...
Blir ID4 bättre tro?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
iAkita
elbilist

Inlägg av iAkita »

taliz skrev:
Kolla ca 7:30 in i detta klippet:

Jag satt inte direkt och ryckte i grejerna i ID3, men skärmen såg väldigt billig ut, och sitter den dessutom knappt fast...
Blir ID4 bättre tro?
Förmodligen blir det inte bättre i ID4. Det är ju samma skärm, bara en storlek större (i den högre utrustningsnivån). Med det sagt så tar jag hellre grundläggande funktioner som döda vinkel varnare än en skärm som inte rör sig om man av någon anledning sitter och drar i den.
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 1 gånger.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Definitionen på premium som jag tycker känns mest rätt är en tillverkare som kan ta mer betalt än volymtillverkarna utan att kostnaderna ökar motsvarande. Man kan ta ut en högre marginal tack vare egenskaper som kunderna anser vara unika och värda att betala mer för. Det kan ha mycket att göra med status, varumärke eller design men även ny teknik såsom batteriteknik/eldrift.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Fredrik j skrev:
Definitionen på premium som jag tycker känns mest rätt är en tillverkare som kan ta mer betalt än volymtillverkarna utan att kostnaderna ökar motsvarande. Man kan ta ut en högre marginal tack vare egenskaper som kunderna anser vara unika och värda att betala mer för. Det kan ha mycket att göra med status, varumärke eller design men även ny teknik såsom batteriteknik/eldrift.
Ja, som mati skriver innan så kan det vara vad som helst, tex just design.
Märkeskläder är väl ett tydligt exempel om något. De har inte nödvändigtvis bättre funktion än något som kostar en bråkdel. Folk betalar en massa pengar bara för märket.
Samma sak i mataffären. Basprodukter som tex tvål, diskmedel eller whatever finns ju i en mängd olika prisnivåer. En tvål från ett "fint" märke för 40kr är inte nödvändigtvis bättre än en tvål från ett "fult" märke för 5kr....
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

taliz skrev:
Fredrik j skrev:
Ja, som mati skriver innan så kan det vara vad som helst, tex just design.
Märkeskläder är väl ett tydligt exempel om något. De har inte nödvändigtvis bättre funktion än något som kostar en bråkdel. Folk betalar en massa pengar bara för märket.
Samma sak i mataffären. Basprodukter som tex tvål, diskmedel eller whatever finns ju i en mängd olika prisnivåer. En tvål från ett "fint" märke för 40kr är inte nödvändigtvis bättre än en tvål från ett "fult" märke för 5kr....
Precis. Alla tillverkare vill hamna i den situationen. Kläder är ju ett mycket bra exempel. Där har ju ”premium” dragits till absurditet. Klädbranschen använder istället märkes- istället för premium- men betydelsen är ju egentligen densamma.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas60543

Inlägg av NiklasTesla »

Sevärt:

Anonymous FTW

Inlägg av Anonymous FTW »

Anonymous FTW skrev:
Nytt svenskt registreringsrekord på en dag för ID3.

171 stycken registrerade 2020-12-15. Tidigare rekordet var 92 stycken 2020-11-26.

Tar väl bara några dagar så har den gått om e-golfs totala registreringar. Ändå har ID.3 bara funnits tillgänglig för slutkund i ett kvartal.

Har registrerats fler ID.3 i december än alla Golf hittills denna månaden, 294 v.s. 715 stycken.

Känns som om ID4 kan sälja sjukt bra. En SUV, snart det enda som gäller idag.
På måndag lär ID3 gå om och förbi e-Golf i antalet registreringar, skiljer bara 45 bilar nu. Exporteras faktiskt fler e-Golf än det registreras just nu, verkar vara en populär bil att exportera.
Användarvisningsbild
MarkusL
Teslaägare

Inlägg av MarkusL »

iAkita skrev:
Skabb1 skrev:
martinot skrev:
Skabb1 skrev:
MAX kostar en del och då blir steget till en Tesla ganska litet i det långa loppet (jag tänkte ha bilen ganska länge).
Vad blir skillnaden i pris mellan Max och SR+ (med pålagd Tesla leveransavgift som tillkommer)?
Med drag men utan vinterhjul kostar M3 SR+ ca 602 000 kr medan ID4 1st MAX ligger på ca 615 000 kr senast jag kollade.
Det går att få en del rabatt på ID4 1st Max även som privatperson, så för mig blev det 15 000 kr billigare jämfört med en SR+ med dragkrok. Ännu mer om jag vill ha annan färg än vit.

För mig är det obegripligt varför någon skulle välja SR+ med de förutsättningarna. Mindre bil med mycket mindre batteri och kortare räckvidd, inte i närheten av så mycket utrustning, långsammare laddning, och om man har otur sämre lack och byggkvalitet. Men alla är vi olika, och det finns säkert en del som tycker det är lika obegripligt varför man ska välja bort en snabb bil framför en långsammare.
Om man kör till fjällen ofta begriper man inte hur någon kan välja någon annan bil än Tesla. Stugbytardagar är det ju nära fullt på flera Superchargers, hade aldrig vågat mig på det med en ID4. Att komma till en ensam ccs 50kw som har 3 bilar i kö hade varit en mardröm. Ser verkligen inte id4 som något annat än en stor andrabil.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

mati skrev:
Detta låg iofs. redan i affärsplanerna och strategin redan i mitten av 00-talet (arbetade på VCC då och tillgång till högsta ledningsdokumenten). Så Jacobi exekverade delvis bara på tidigare lagd plan hur Volvo skulle positionera sig.

Har de lyckats? Det tycker jag absolut!

Tidigare var Volvo ett säkert kort, och gillades av många både lärare och oss trygghetssökande svenskar. Numera är Volvo ett coolt varumärke, och inte alls samma töntstämpel som tidigare (speciellt utomlands fanns den synen för många år sedan). Så skulle säg att Volvo verkligen lyckats grymt bra med att transformera både sig själva och sitt varumärke.

Volvo anses idag verkligen vara lika premium som Mercedes, Audi och BMW. Så var det inte för 10-20 år sedan (då var de snäppet efter hela tiden).

För att återgå till VW och ID så tycker jag att det är viktigt att de inte tappar för mycket design och "premiumkänsla" för sitt varumärkes skull. Det är svårt att öka, men lätt att falla ner.

Just nu känns det som de förbilligar VW som varumärke, och gör tidigare budgetmärket, Skoda, mer premium. Så visst pågår experiment och förändringar inom VAG-gruppen just nu gällande hur de positionerar sina olika varumärken.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
chaffis75
elbilist

Inlägg av chaffis75 »

MarkusL skrev:
iAkita skrev:
Skabb1 skrev:
martinot skrev:
Skabb1 skrev:
MAX kostar en del och då blir steget till en Tesla ganska litet i det långa loppet (jag tänkte ha bilen ganska länge).
Vad blir skillnaden i pris mellan Max och SR+ (med pålagd Tesla leveransavgift som tillkommer)?
Med drag men utan vinterhjul kostar M3 SR+ ca 602 000 kr medan ID4 1st MAX ligger på ca 615 000 kr senast jag kollade.
Det går att få en del rabatt på ID4 1st Max även som privatperson, så för mig blev det 15 000 kr billigare jämfört med en SR+ med dragkrok. Ännu mer om jag vill ha annan färg än vit.

För mig är det obegripligt varför någon skulle välja SR+ med de förutsättningarna. Mindre bil med mycket mindre batteri och kortare räckvidd, inte i närheten av så mycket utrustning, långsammare laddning, och om man har otur sämre lack och byggkvalitet. Men alla är vi olika, och det finns säkert en del som tycker det är lika obegripligt varför man ska välja bort en snabb bil framför en långsammare.
Om man kör till fjällen ofta begriper man inte hur någon kan välja någon annan bil än Tesla. Stugbytardagar är det ju nära fullt på flera Superchargers, hade aldrig vågat mig på det med en ID4. Att komma till en ensam ccs 50kw som har 3 bilar i kö hade varit en mardröm. Ser verkligen inte id4 som något annat än en stor andrabil.
Varför tror du jag har min Volvo kvar.. Jag vill inte ha en tesla nämligen så då får jag köra fossil bil också. Den rullar dock inte så mycket nu när man jobbar hemma, tankade 4 november senast och där är en hel del kvar i tanken.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

martinot skrev:
mati skrev:
Detta låg iofs. redan i affärsplanerna och strategin redan i mitten av 00-talet (arbetade på VCC då och tillgång till högsta ledningsdokumenten). Så Jacobi exekverade delvis bara på tidigare lagd plan hur Volvo skulle positionera sig.

Har de lyckats? Det tycker jag absolut!

Tidigare var Volvo ett säkert kort, och gillades av många både lärare och oss trygghetssökande svenskar. Numera är Volvo ett coolt varumärke, och inte alls samma töntstämpel som tidigare (speciellt utomlands fanns den synen för många år sedan). Så skulle säg att Volvo verkligen lyckats grymt bra med att transformera både sig själva och sitt varumärke.

Volvo anses idag verkligen vara lika premium som Mercedes, Audi och BMW. Så var det inte för 10-20 år sedan (då var de snäppet efter hela tiden).

För att återgå till VW och ID så tycker jag att det är viktigt att de inte tappar för mycket design och "premiumkänsla" för sitt varumärkes skull. Det är svårt att öka, men lätt att falla ner.

Just nu känns det som de förbilligar VW som varumärke, och gör tidigare budgetmärket, Skoda, mer premium. Så visst pågår experiment och förändringar inom VAG-gruppen just nu gällande hur de positionerar sina olika varumärken.
Här är ett typiskt exempel angående PS2 (som gås igenom, men även jämförs lite med Tesla och ID i design)
Bild
backe

Inlägg av backe »

MarkusL skrev:
iAkita skrev:
Skabb1 skrev:
martinot skrev:
Skabb1 skrev:

Kör till Åre så gott som varje helg, finns inte någon fördel för mig med en Tesla över en id.4 som har med Supercharger att göra på den resan.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

MarkusL skrev:
Man kanske vill uppleva den pionjärskänsla som även fanns med att köra Tesla utanför superladdarområdet för en 4-5 år sedan :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar